neviem konkrétne kde je taký neprekonateľný problém. Stačilo by jednu súpravu (už si nedovolím povedať názov kým na neho neprídem), ktorá premávala z Rajky do Gyoru nasadiť na tú trasu Hegyeshalom - Rajka - Rusovce - Petržalka. Zaistiť odchody/príchody aby nadväzovali na vlaky odchádzajúce z Hegyeshalomu do Gyoru. Akonáhle by sa dostal človek vlakom na stanicu v Hegyeshalom, tak by nemal o dobré spojenie do Mosonyou či Gyoru núdzu. Ide ale o to, aká by bola cena cestovného nakoľko by šlo o vlaky idúce cez hranicu. Za cestu z Petržalky do Rajky myslím, že vyhodíš 5€. Neviem ako by sa to riešilo v prípade Os vlakov, či by to bolo nejak dotované. Tiež by museli ale mať MÁV a ZSSK dohodu na vyrovnanie km výkonov, keby behala Maďarská súprava na osobáku do Petržalky. Neznie to tak tragicky všetko dokopy ale muselo by sa hlavne chcieť a ako vidno, tak BSK, ZSSK, MÁV alebo ostatní potencionálni dopravcovia ignorujú žiadosti ľudí.
Ďalším problémom je to, že MÁV stratilo záujem o trať do Rajky. My o nej hovoríme ako významnej trati, zatiaľ čo pre MÁV to je obyčajný záprdok a v skutočnosti je pre nich významná trať (Budapest) Gyor - Bruck ad der Leitha (Wien). Navyše to čo si my namýšľame ako sme významní pre TEN-T, tak Maďari si vylobovali to, že koridor Paríž - Wien nakoniec bude v Budapešti končiť a do BA to bude len taká odbočka. Však nech otvorí dakto oči a opýta sa sám seba, či cez tú jednokoľajku od Brucku budú chodiť superrýchle súpravy zo západu do Bratislavy. Môžme byť vďační aj za ten REX čo nám sem Rakúšania veľkoryso posielajú. Ďalej si všimni aj, že z Viedne do Budapešti premáva súprava RAIL-JET (čierna s odtieňmi oranžovo-fialovo-červenej), ktorú ťahá TAURUS. To na naše železnice tak skoro nezavíta. Môžme byť radi, že to nákladné spojenie Filiálka - Petržalka nám EÚ zafinancuje a bude to mať skôr význam pre vnútroštátnu prepravu ako medzinárodnú. Plus bude, že IC a R vlaky budú môcť prejsť BA cez úvrate v Hlavnej stanici.
1) tak idem na "ryby", drž palec ? 2) Hej, je tam jedna/dve lokálky čo robí danú dedinu významnou zastávkou na trase vlakov Wien - Gyor - Budapest. V Kraľovanoch všetko okrem IC, dvoch párov rýchlikov a jedného EC stojí lebo je tam prestup na Oravskú lokálku 181. Nebyť trate 181, Kraľovany by boli obyčajná stanica kdeby zastavovali iba Os a Zr vlaky, a možno 2-3 páry rýchlikov. 3) Nemčina je cudzí jazyk, ale ja hovorím o tom ako Maďari vedia po anglicky. S ohľadom na to ako vedia po Nemecky, tak si dovoľujem povedať, že to možno študovanejší ľudia s VŠ vzdelaním, alebo ľudia na západe Maďarska. To je môj dojem, umocnený nielen mojimi zážitkami. Ak máš iný (čo predpokladám), tak si šťastný človek.
OFFTOPIC
Re #141037 no.ev.di., S499.1023: Tentokrat by som mal sklony suhlasit s Duncom. Aj ja mam dojem, ze menej percent Madarov vie po anglicky, ako Cechov ci Slovakov. Takisto sa mi zda, ze Madari menej vyuzivaju internet, ako Slovaci. Ale priznavam, ze kedze som polovicny Madar, tak ja osobne nepotrebujem v Madarsku komunikovat po anglicky, ak to nevyzaduje situacia a spolocensky bonton.
Ano, trat BA Petrzalka - Hegyeshalom je dolezitym nakladnym tahom. Zrusit by ju asi nebolo mozne a myslitelne. Skor mi je luto, ze MAV a ZSSK neskusia trosku skasirovat EU o prachy a zaviest spojenie z Hegyeshalmu, resp. Gyoru, az do Petrzalky za prachy z fondu "cezhranicnej mobility", ci ako sa to vola.
prestupným uzlom na Východné je od nepamäti Detvianska/Čachtická, takže toto by bol asi nelogický krok......okrem toho 52-ka by stála na Čachtickej a 56-ka na Žitnej, pričom obe linky majú nastavený približne spoločný interval?
1) Už som ti to raz povedal. Nie je ťažké to dohľadať. Preto ti nedám rybu ale budem ťa učiť rybárčiť. 2) Ja len že Hegyeshalom je asi tak významná obec ako Kraľovany, ak to budeš schopný pochopiť. 3) a) Nemčina nie je cudzí jazyk? b) Vybehni v Hornej Štubni na námestie a pokús sa tam dohovoriť cudzím jazykom.
1) Tak čo to potom je??? Už fakt neviem, neskrátime to a nepovieš mi to radšej prosím ťa? 2) Nič čo by ťa mohlo zaujímať, ale chodím tam za pár ľuďmi, keď už tak veľmi na tom záleží, sem tam nákupy, kúpanie, ale vždy sa na 2 dni stavím v Hegyeshi. Keď bolo fajn počasie tak som sadol na bicykel, došiel do Rajky na vlak a odviezol sa ďalej na jazerá a tam bol pol dňa a večer šiel naspäť. Akurát teraz keď je povolená preprava bicykla v autobuse, tak takto úžasne odpália polovicu vlakov a ani jeden neostane v čase cca 11 až 13, no človeka aby porazilo. Keby tie vlaky z Rajky predĺžili na Slovensko a neboli u ZSSK a MÁV takí byrokrati mohli si MÁV zabezpečiť obsadenosť toho vlaku a vyriešil by sa problém so spojením Rajka - BA + aj Bezenye a Hegyeshalom. 3)Ako to vieš? Prečo sa potom tak Maďari úporne bránia cudzím jazykom? Teda s výnimkou Nemeckého. V Rakúskom pohraničí, teda aj ďalej nie je problém naraziť na Maďara čo vie po Nemecky, ale o angličtine ma fakt ťažko presvedčíš. Možno v takej Budapešti narazíš oveľa ľahšie na anglicky hovoriaceho Maďara a možno ešte nejaké väčšie mestá, ale inak ZERO PTS
s tou 52-kou to tiež nechápem....pôvodná požiadavka poslancov Východného bola predĺžiť 54-ku ku Kauflandu a nie posúvať 56-ku. Ale lepšie je to asi takto.......v budúcom roku sa trasa 56-ke bude určite ešte meniť, keďže ulica Barónka a Alstrová majú byť jednosmerky (bude sa dať ísť v smere z Nám. A. Hlinku, cez Alstrovú a Barónku na Kubačovú, opačne nie).....65-ka patrí k najdlhším trasám v BA, tú by som nepredĺžoval ?
a čo by si povedal na tú tzv. "osmičku", ktorú by L56 obehla? V jednom smere by takú obchádzku mohla spraviť L56 a v druhom L52. Len by sa konečne muselo dakomu rozsvietiť a na L52 pridať aj premávku medzi ránom obedom. Zaujímavé, že L52 premáva cez víkendy + cez pracovné dni do neskorého večera ale medzi 8:30 a 13:00 nič.
nečuduj sa. keď sa zavedenie záhradkárovej promo linky 133 zdôvodňuje tým, že "čo keď sa pokazia električky, tak predsa musí ísť v súbehu bus", tak takéto tvrdenie ma už vôbec neprekvapuje...
by ma celkom zaujímalo, keď bude mať napr. cestu 1+1 bez stredového delenia a spadne mu na ňu meteorit - potom bude treba mať pre istotu 2+2?
Re #140973 Ike: práve včera dávali na joj v niektorých večerných správach priechod pri Novom moste na eliny a to, ako tam skáču chodci na červenú pod autá aby stihli elinu s int 3-4... takže iba toľko k "rozumu" chodcov, o "rozume" niektoých polovodičov snáď netreba ani diskutovať...
Re #141014 kubo_99: takže žiadne prekvapenie, najprv predražené mercedesy a teraz zase superlacné sory... vie tento DPB, čo vlastne chce? mimochodom, kedy uplynú tie dva týždne na zverejnenie víťaza? už dpb vymyslel, akým spôsobom to spraviť tak, aby vyhral "ten správny"
Re #141016 luky133: nemusia mať klímu, veď je predsa v BA neúčinná, dajme tomu nemusia mať ani sedadlá, potom sa tam tých ľudí zmestí viac, zmeňme aj obsaditeľnosť z 5 na 7-8 os./m2...čo keby DPB nakúpil rovno nejaké Avie/valníky/kamióny a tam by tých ľudí nasáčkoval?
Ma tak napadá, že L56 bude dobrý moták vlastne. Lebo prejde po Detvianskej, spraví slučku okolo Barónky, bude pokračovať na Tbiliskú a prejde k Záhumeniciam, čo je pár metrov od Detvianskej... Nemala by teda tú "slučku" cez Barónku prebrať L65, alebo spraviť takú vec, že by L56 mala jednosmernú trasu v Rači : Studená ... Pri Šajbách-►Stolárska-►Detvianska-►Kubačova-►Barónka-►Nám.A.Hlinku-►Tbiliská-►Pri vinohradoch-►Púchovská-►Trávna-►Pri Šajbách a ďalej na Studenú
niečo som našiel na nete, že Stadler... trafil som správne konečne? Ale niekde pletú niečo aj so Siemensom... ale dám na ten Stadler, keď som si Siemensom u teba nepochodil.
Re #141024 S499.1023: čo je momotina z toho čo som povedal? Stav tej cesty alebo čo konkrétne?
Re #141025 S499.1023: Ale aký Bezenye?! Ja hovorím o rýchlikoch Jadran a Pannonia, resp. Amicus, že tí sprievodcovia nevedia po anglicky ani "C"! Na nejakom osobáku Rajka - Gyor sa niet čomu diviť, ale na medzinárodnom vlaku sa je čomu diviť. Mimo personálu MÁV, ti môžem povedať, že ani mladší maďari, ktorí by mohli mať iný postoj k cudzím jazykom vedia prekvapujúco prd a nie cudzí jazyk. Ale v podstate si dobre povedal, Maďarov čo vedia cudzí jazyk môže byť viac, lebo je ich 2x toľko čo Slovákov ? ale ide skôr o %, tam jednoznačne verím nám!
Mike