Reply on: 810zssk #141060:
isto, na samotný pobyt nepotrebujem, je to dané Vykonávacím protokolom k Schengenskej dohode,ten zaručuje právo občana členskej krajiny slobodne sa rozhodnúť, kde bude žiť,
iná je situácia, ak by sme hovorili o práve vstupu, ktorý môže byť v odôvodneých prípadoch odmietnutý, ale po vstupe už je to iné, muselo by existovať rozhodnutie o vyhostení na základe dokázaného porušenia platných predpisov pre vstup,
neviem presne ako je to presne v iných štátoch s ohlasovaním pobytu mimo materský štát v dĺžke nad 90 dní, ale je dosť možné, že okrem nás ho majú ešte postsocialistické štáty, ale západné krajiny
no.ev.di.
Ďalším problémom je to, že MÁV stratilo záujem o trať do Rajky. My o nej hovoríme ako významnej trati, zatiaľ čo pre MÁV to je obyčajný záprdok a v skutočnosti je pre nich významná trať (Budapest) Gyor - Bruck ad der Leitha (Wien). Navyše to čo si my namýšľame ako sme významní pre TEN-T, tak Maďari si vylobovali to, že koridor Paríž - Wien nakoniec bude v Budapešti končiť a do BA to bude len taká odbočka. Však nech otvorí dakto oči a opýta sa sám seba, či cez tú jednokoľajku od Brucku budú chodiť superrýchle súpravy zo západu do Bratislavy. Môžme byť vďační aj za ten REX čo nám sem Rakúšania veľkoryso posielajú. Ďalej si všimni aj, že z Viedne do Budapešti premáva súprava RAIL-JET (čierna s odtieňmi oranžovo-fialovo-červenej), ktorú ťahá TAURUS. To na naše železnice tak skoro nezavíta. Môžme byť radi, že to nákladné spojenie Filiálka - Petržalka nám EÚ zafinancuje a bude to mať skôr význam pre vnútroštátnu prepravu ako medzinárodnú. Plus bude, že IC a R vlaky budú môcť prejsť BA cez úvrate v Hlavnej stanici.