Navrhovateľovi som zámerne spomínal, že "pokazený trolejbus" bude veľmi častým argumentom proti. Mal som pravdu. ?
Pochopiteľne, Bratislava je do istej miery špecifická, takéto riešenia však existujú, fungujú, v mestách kde boli zrealizované tiež jazdia električky a trolejbusy a tiež vozidlá s právom prednostnej jazdy. Priznávam, neviem, ako takéto situácie s pravdpodobnosťou 0,1% v zahraničí riešia, ale ak riešia a nemajú s tým problém, Palisády by nemali byť žiadnou výnimkou.
rozumiem správne, že by sa malo zo zákona vypustiť preukazovať údaje, ale dať povinnosť preukázať totožnosť OP a vynechať CP alebo iné preukazy totožnosti, lebo v nich nie sú uvedené všetky údaje?
čo s cudzincami, ktorí pricestovali alebo žijú v SR iba s CP a čo s preukazovaním mena zákonného zástupcu u neplnoletých cestujúcich a preukazovaním totožnosti u cestujúcich pod 15 rokov veku?
Ani nie, keďže nijkaý iný doklad neobsahuje všetky tieto údaje s výnimkou OP: u meno a priezvisko, dátum narodenia, rodné číslo, adresa trvalého bydliska, číslo občianskeho preukazu (cestovného pasu prípadne iného dokladu totožnosti). V pase nemáš trvalé bydlisko. A iné preukazy, ktoré by prichádzali do úvahu sú skôr exotickej povahy (preukaz poslanca Národnej rady Slovenskej republiky, preukaz člena vlády, služobný preukaz sudcu, služobný preukaz prokurátora, služobný preukaz príslušníka ozbrojeného zboru, služobný preukaz príslušníka Národného bezpečnostného úradu, potvrdenie o odovzdaní, strate alebo odcudzení občianskeho preukazu, diplomatický pas,služobný pas, cestovný preukaz, cestovný doklad cudzinca,
náhradný cestovný doklad Európskej únie, doklad o pobyte cudzinca, cudzinecký pas a pod.).
treba zistiť, ktoré predpisy upravujú fyzické oddeľovanie jazdných pruhov v protismere v podobe zvýšenia stredovej deliacej čiary na mestských komunikáciách a či dovoľujú takú úpravu aj pre podmienky, ktoré sú v dotknutom území,
zaujímala by ma predstava navrhovateľa úpravy zastávky MHD na Palisádoch, ak by sa doplnilo fyzické oddelenie pruhov, čo sa bude diať, ak by sa trolejbus pokazil počas státia na zastávke a musel by prísť odťahový voz, čo by sa dialo s vozidlami, ktoré by čakali za pokazeným trolejbusom a čo by sa dialo s MHD, ak by v úseku s fyzicky oddelenými pruhmi zostali dlhodobo stáť trolejbusy pre výpadok prúdu a musela byť nasadená náhradná doprava autobusmi, ako si predstavuje bezpečnú premávku, ako perličku by mohol vysvetliť jazdu vozidiel s právom prednosti v jazde a zastavovanie vozidiel v súlade so zákonom a vyhláškou, keď vodiči zaregistrovali príslušné znamenie,
zvláštna formulácia - zo zákona v podstate povinný
v zákone nie je definovaná povinnosť preukázať údaje OP alebo jedným preukazom, lebo v prípade CP sa nedá preukázať bydlisko, preukazom nedá preukázať meno zákonného zástupcu v prípade neplnoletého cestujúceho
no neviem, zmazal som historiu/cookies/súbory, aj dns podľa tvojho návodu a stále ma to nechce na msie prihlásiť normálne na prvýkrát ako kedysi...
Re #140891 TeBeCe: tá 160 tam je stále, teda aspoň v sobotu som ju ešte videl... DPB by sa mohol inšpirovať - to by bolo zase nových nálepiek
No, zjednodusene povedane, v niektorych oblastiach, za urcitych podmienok je lepsie ich skutocne nerobit. Ale nika ako taka ma samozrejme svoje opodstatnenie a napriklad na vypadovke z mesta ich jednoznacne treba robit, lebo k ukludneniu dopravy by to urcite neprispelo. Staci si predstavit ten chaos radenia aut za zastavenym autobusom, ktory by sa vsetci snazili obist, ked lavy pruh je predsa volny. Ja osobne fakt nemam rad napriklad na L39 ked zdrzujem auta aj patnasobnym zastavenim a to len preto ze ziadna z tych zastavok nema niku. Od konecnej az po zastavku Trnavska niky prakticky niet. V smere do mesta urcite. A to tiez podla mna nie je dobre.
Aj ShoppingPalace Citara boli zrejme kupene bez palubakov/softveru a tak boli vybavene "nalepkovymi" transparentami....cez cely celny displej dostali bielu nalepku s nazvom nakupneho centra a cez bocny cislicovy displej bolo nalepene cislo 160.
TeBeCe