Reply on: MatejBA #140593:
25€ za jeden autobus? ? To si extrémne predražel... ? Ak by si dal DPB vyrobiť sériu nálepiek napr. v počte 1000ks (vždy sa nájde nejaký blbec čo by tu nálepku odlepil) tak by to vyšlo na trojdverové vozidlo pri počte 6 kusov o rozmeroch 15cm x 10cm na 3,24€ Za celú takúto 1000ks sériu by zaplatil 546,45€ ? Samozrejme tá cená platí len ak to bude nálepka napr. s modrým podkladom a bielym písmom a nie nejakou super grafikou, ktorá by bola aj tak zbytočná. Tu si môžem prepočítať cenu: http://www.lacnenalepky.sk/nalepky/nalepky.php
Preßburg.Germane
OK. SOR nakúpila vo veľkom Praha aj to prevažne lepšiu verziu NB. Tam by som to ani tak nezazlieval lebo aspoň podporili domácu výrobu a trh. Ale v Prahe autobusy zďaleka nie sú tak nosný dopravný prostriedok, v centre mesta nie su ani k videniu. Praha si može dovoliť šetriť na autobusoch lebo Výrazne obnovuje a rozširuje Metro taktiež električkovú sieť + nové vozidlá. Takže argument musíme na autobusoch šetriť je obstojný v prahe obstojný.
A Bratislava čo? ZA 20rokov nepribudol jediný meter koľajníc. Električky čo boli dodané ako nové sú už značne zastaralej koncepcie.
Trolejbusy - naveľa naveľa vybudovanie trate na Dlhé Diely a pouhých 7 vozidiel odpovedajúcim súčasným trendom.
Takže v tomto dokopy nič, ťarcha je nechaná len na autobusoch a ešte aj tam je problém slušné vozidlá kúpiť.