Reply on: MatejBA #134652:
a keď sa mi na pol ceste do školy/práce/inam posere autobus tak som na tom lepšie?! V špičke sa do druhého zaručene nedostanem, a už vôbec nie od septembra, keď nie je pomaly čo vypraviť na kĺbové linky, takže niečo určite bude sólo. Hlavne, že Trnávka a Jurák držia zbytočné do rezervy klbáky, a Petržalka ledva výjde aj s rezervou a ani to nestačí ?
Preßburg.Germane
Budovanie nových električkových tratí možno hodnotiť len pozitívne, otázkou sú však vždy finančné možnosti daného mesta či dopravného podniku...
El. trať po trase dnešnej linky 202 by dnes bola určite viac než rentabilná. -Na trase je Autobusová stanica, Obchodné centrá a len samotná Vrakuňa má vyše 18 000 obyvateľov.
Ulice na to sú skoro všetky dostatočne široké, problém by mohol vzniknúť jedine na Vrakuňskej. ul. Tam ale nevidím dôvod trať viesť popri ul. Svornosti a mimoúrovňvým križovaním prejsť priamo na Kazanskú ul. Ešte problematická môže byť v centre Dunajská ul. ,no to všetko závisí aj od vôle zmeniť príp. legislatívu aby bolo umožnené budovať trať aj po niečo užších uliciach. Kde je vôľa tam je aj cesta.
No, za dnesnej situácie by som dal prednosť takým častiam kde el. trakcia vôbec nie je - napr. Petržalka, Dev. N. Ves, možno Lamač.
Ohľadom el. trate do Vrakune sa mi zdá byť voľačo reálnejšie aj finančne menej náročné predĺženie ružinovskej radiály po Vrakuňskej ceste a Hradskej ul.
Pražská a Brnenská ul. je veľmi náročná na stúpanie pre električku. Netvrdím, že by to bolo úplne nereálne ale vozy by museli mať všetky podvozky hnacie, s veľmi účinnou výzbrojou a aj tak by dostali ešte poriadne zabrať. Riešením by bola možno segregovaná trať s tunelom alebo ešte hlbším zárezom.
Toto celé aj pre finačné možnosti mesta aj pre ne-vôľu vedenia nepokladám za veľmi reálne v dohľadnej budúcnosti.
Trať po Šancovej by padla vhodne tiež, vlastne keby sa vybudoval celý polokruh - Šafárikovo nám. - Dostojevského Rad - Karadičova - Legionárska - Šancova. Bol by to akýsi električkový obchvat centra ktorý v Bratislave chýba.
Z nových tratí čo ale určite najviac súri, je už toľko omieľaná radiála do Petržalky.