Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: luky133 #134075:
Mam pocit, ze nie. Tusim sa to nazyva pridrzna kolajnica. Aby v prudsich a hlavne v zakrutach vo svahu nevybehol podvozok. Je to aj na TEZ: http://www.imhd.sk/tatry/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=13456&idg=794&gi=60&gn=20&gs=e&gsd=
Reply on: N/A #134077:
Boze, preco si to vykecal? Teraz nebude prekvapenie pre volicov ?
Reply on: luky133 #134075:
a nemalo ist na DD rovno metro? ?
http://imhd.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=44507&idt=u&idg=3924&gi=0&gn=20&gs=c&gsd=

tymto by som sa fakt nechvalil ze vodic ktory viezol 1512 do nitry porusil cestny zakon, pretoze na dialnici je minimalna rychlost 80km/h a vozidla, ktore maju maximalku nizsiu tam nemaju co hladat...

dufam ze aspon dialnicnu znamku mal ☺
Reply on: kacka #134071:
Niesom si isty na 100% ale vyzera to na system aky ma aj zubacka. Nejde o tu zakrutu ale o to stupanie. Take nieco by musela pouzivat najpravdepodobnejsie aj elektricka na DD ak by jazdila ako sa volakedy uvazovalo...
Reply on: Martin Fundárek #134065:
ešte repete diskusie o trati Šahy - Drégelypalánk http://www.ipelskaunia.sk/sk/symbol_sk_2.html
Reply on: no.ev.di. #134072:
Ty si idiot. O celej tejto problematike vieš veľký konský, takže radím Ti, aby si neosočoval ľudí, ktorým ty nesiahaš ani po podrážky ich topánok.
Reply on: Jezo #134064:
brďo, 10% spojov má padnúť ( na 10 spojov jeden dole) a už sú na nože. U náš prišiel idiot na ministerské kreslo a behom pár dní odpálil, lokálne trate skrz celé Slovensko ?
co sa stalo 7087 ked jej chyba tvár? ? (http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=51041 ) to skor vyzera ako po nehode nie ako po rozoberani ?
Reply on: 2xT3SUCS #134034:
co je to VCV? ?

vies nieco viac o tom typkovi z elektricky? teda nemyslim konkretne o nom ? ale o tom co tam stvaral a tak.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Jezo #134064:
Áno, aj v Česku už pár tratí padlo (najbližšie k nám, okrem hraničných prechodov, sú Čejč-Ždánice, Vranovice-Pohořelice, či Nezamyslice-Morkovice). Ale masívne zastavovanie dopravy tam ešte nenastalo.
Reply on: Martin Fundárek #134060:
Povedzme si na rovinu, že tie trate naozaj nebolo potrebné využívať....
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: no.ev.di. #134063:
Môžeš. Ale z diskusie na iMHD na túto tému by som si ťažkú hlavu nerobil, je to predsa o hromadnej doprave a už sa tu siahodlho preberali aj podstatne odťažitejšie témy...
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: no.ev.di. #134053:
Trať Šahy-Drégelypalánk bola v prevádzke do roku 1927 ako peážna (Štúrovo-Šahy-Lučenec). Po viedenskej arbitráži sa celá trať stala vnútroštátnou (v Maďarsku). Po vojne bola prevádzka zastavená a trať bola v roku 1963 v dĺžke 6,3 km zlikvidovaná (avšak zrejme na maďarskom území, keďže ešte v roku 1986 viedli koľaje až takmer na hranicu - pozri http://kotp.railnet.sk/?p=71).
Reply on: Martin Fundárek #134058:
Cesi su na tom najlebsie, ale ani tam to nieje idealne. Akurat vcera bola na CT2/24 v spravach a komentaroch diskusia o tom, kde sa najdu peniaze na vlaky, co si kraje objednaju, ale maju problem zaplatit. A zastupca CD tam nadhodil redukciu o 12% na lokalkach, co sa samozrejme nepaci krajom a skaredo sa pohadali. 😞 Ale na zaver bola pekna poznamka, ze sa najde kopa penazi na zbytocne prelozky (Brno,..), ale nenajde na vykrytie lokalok.
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/209411000370812-udalosti-komentare/?streamtype=RL2 - hned na zaciatku
Reply on: Martin Fundárek #134060:
ďakujem ti úprimne za vysvetlenie a trpezlivosť, ale mám ešte nejaké otázky no nechcem už sem písať lebo predsa je to fórum o MHD v BA (som sa pozabudol dosť). Môžem ti teda na mail poslať nejaké otázky?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: no.ev.di. #134050:
Autobusové spoje prirodzene smerujú do Dubnice, Ilavy a Púchova ako regionálnych centier a križovatiek ciest. Vlakové holt musia po glajzách do Teplej, ktorá je zasa železničným uzlom. Ani do Leopoldova nechodí veľa autobusov.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: klasIK #134047:
Skenovať nemusíš, už mám na stole vo fronte pre Valca rok 1997/98.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: no.ev.di. #134019:
"Prečo pred 20 rokmi boli dosť dobré"
Pred dvesto rokmi bol ľuďom dosť dobrý dostavník, pred polstoročím vlak. Skrátka a dobre:
Za socializmu
- nemalo toľko ľudí auto ako dnes
- zamestnanosť vyzerala inak - zamestnaní boli všetci (kto nebol, išiel do lochu za príživníctvo) a v regióne boli niekoľkí veľkí zamestnávatelia, malí súkromníci žiadni
- bolo na všetko viac času
- ľudia neboli takí pohodlní
Suma sumárum, boli dosť veľké prepravné prúdy, aby sa oplatili vlaky. Po prevrate prišli masívne krachy veľkých fabrík a nezamestnanosť, čím sa zmenšili prepravné prúdy; zo zahraničia sa začali dovážať bazárové autá a stalo sa módou ukázať, že "ja mám na to, aby som sa vozil autom"; to všetko prispelo k výraznému poklesu záujmu o vlaky (aj autobusy). K tomu prirátaj aj to, že ČSD/ŽSR/ZSSK sa správali, ako keby mali stále monopol (napoly s ČSAD/SAD) a žili v socializme - nijaká snaha získať zákazníka, nijaké otváranie nových zastávok atď. Posledným klincom do rakvy lokálok bola druhá Dzurpindova vláda - politické rozhodnutie ministra smetiara, ktorým poslal x tratí do večných lovísk jedným škrtom pera, a likvidačné poplatky za dopravnú cestu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.