http://imhd.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=44507&idt=u&idg=3924&gi=0&gn=20&gs=c&gsd=
tymto by som sa fakt nechvalil ze vodic ktory viezol 1512 do nitry porusil cestny zakon, pretoze na dialnici je minimalna rychlost 80km/h a vozidla, ktore maju maximalku nizsiu tam nemaju co hladat...
dufam ze aspon dialnicnu znamku mal ☺
tymto by som sa fakt nechvalil ze vodic ktory viezol 1512 do nitry porusil cestny zakon, pretoze na dialnici je minimalna rychlost 80km/h a vozidla, ktore maju maximalku nizsiu tam nemaju co hladat...
dufam ze aspon dialnicnu znamku mal ☺
Ale na zaver bola pekna poznamka, ze sa najde kopa penazi na zbytocne prelozky (Brno,..), ale nenajde na vykrytie lokalok.
Martin Fundárek
Pred dvesto rokmi bol ľuďom dosť dobrý dostavník, pred polstoročím vlak. Skrátka a dobre:
Za socializmu
- nemalo toľko ľudí auto ako dnes
- zamestnanosť vyzerala inak - zamestnaní boli všetci (kto nebol, išiel do lochu za príživníctvo) a v regióne boli niekoľkí veľkí zamestnávatelia, malí súkromníci žiadni
- bolo na všetko viac času
- ľudia neboli takí pohodlní
Suma sumárum, boli dosť veľké prepravné prúdy, aby sa oplatili vlaky. Po prevrate prišli masívne krachy veľkých fabrík a nezamestnanosť, čím sa zmenšili prepravné prúdy; zo zahraničia sa začali dovážať bazárové autá a stalo sa módou ukázať, že "ja mám na to, aby som sa vozil autom"; to všetko prispelo k výraznému poklesu záujmu o vlaky (aj autobusy). K tomu prirátaj aj to, že ČSD/ŽSR/ZSSK sa správali, ako keby mali stále monopol (napoly s ČSAD/SAD) a žili v socializme - nijaká snaha získať zákazníka, nijaké otváranie nových zastávok atď. Posledným klincom do rakvy lokálok bola druhá Dzurpindova vláda - politické rozhodnutie ministra smetiara, ktorým poslal x tratí do večných lovísk jedným škrtom pera, a likvidačné poplatky za dopravnú cestu.