poviem ti, že zbytočne pustený semafor je napr. o 6-tej ráno za zastávkou Šustekova, ďalší zbytočný je nový na nám. Hraničiarov a ešte zbytočnejší bude ten na Lachovej...
Áno, myslím to všeobecne. Jedni sa vysťahovali do Rajky a sťažujú sa, že nemajú hromadnú dopravu, druhí sa dnes sťahujú do Senca či ďalej a zajtra budú frfľať na zápchy na diaľnici a na starej ceste. Tretí možno kupujú domy v Kuchyni a budú požadovať zrušenie letiska...
"syndróm Rajka" je myslím trochu odlišný od popisovaných poblémov s prehustenou individuálnou dopravou. Tam práve s IAD až taký problém nie je, ale oni chcú verejnú dopravu, čo je v podstate pozitívne (otázka je, či ju aj v hojnom počte budú využívať). Spojenie BA -> Rajka, Moson, Gyor je podľa mňa na európske pomery na hlboko podpriemernej úrovni, a budem rád, ak sa to zmení. Na dotovaní by sa mali samozrejme dohodnúť SK a HU (prípadne EU), ale nebude mi vadiť, keď tam pár € pôjde z mojich daní.
Ak myslíš "syndróm Rajka" všeobecne, že vopred nedomysleli podmienky, tak máš samozrejme pravdu.
ked uz chces reagovat tak prosim nevytrhaj vety z kontextu... pisal si o plnom buse a na to som ti odpisal. ja keby som videl napraskany bus a mam ist jednu zastavku idem pesi. to ze ty mas pravo ist plnym busom je tvoja vec ale stazovat sa potom ze ake to bolo hrozne cestovanie je scestne...
tvrdit ze semafory nie su nastavene nijak je silna kava. pre plynulost sluzia tzv. "zelene vlny" a s vlastnych skusenosti mozem povedat ze pri rychlosti do 50 km/h funguju... a je jedno ci ide o auto alebo bus...
preferencia - ja nikde netvrdim ze tu nejaka je. samozrejme ze je potrebna. ale vzrusovat sa kvoli jednemu semaforu no neviem...
"vzdialenost medzi zastavkami bola taka neprekonatelne dlha ze si nemohol ist pesi?"
toto mi pripomina vetu "ak sa vam nepaci MHD, mozete pouzit inu formu dopravy"... Takze mne pride hlupy skor Tvoj prispevok.. Proste som sa rozhodol ist MHD, riadne som si za to zaplatil, a nikto mi nema pravo prikazat ist peso..
"na semafore skocila cervena zrovna ked siel autobus? co si to ten semafor dovolil... kludne napis kde je ten zbytocny semafor..."
lenze problem je ten, ze v BA nie su nastavene semafory nijak, proste nejak funguju a uz nikoho nezaujima, ci su spravne dlhe jednotlive fazy, tak aby bola doprava plynula.. Preco semafor zastavi auta z jedneho smeru, ktore musia potom dlho cakat, ked z ineho smeru nic nejde? Preco na Hodzovom namesti naskoci cervena akurat, ked autobus vychadza zo zastavky? Pricom by to malo byt prave naopak, prave vtedy ma naskocit zelena.. toto mi nevyvratis, mam vzdelanie v oblasti dopravy a mozem ti povedat, ze semafory v BA su nastavene katastrofalne, preferencia MHD ziadna, preferencia chodcov takisto ziadna... Za svojim prispevkom si stojim a mozes si hovorit co chces..
Jedine že by ruka v ruke s inováciami išli aj reštrikcie proti IAD, ako napríklad congestion charge v Londýne alebo vyhradené ulice pre MHD v Osle (a tuším aj tam je nejaký poplatok za vjazd do centra, ale nie som si celkom istý). Ale kým sa niečo také začne robiť, musí byť najprv verejná doprava na poriadne vysokej úrovni - preferencia, nízkopodlažnosť, klimatizácia, hustejšie intervaly, náväznosti, prestupy na hrane - a nie že sa kúpi mizerných desať súprav...
Re #132960 Amos: Práve o tom hovorím, že keď má zamestnanec auto aj na súkromné použitie, musí sa na ňom voziť až do firmy, nemôže ho nechať na polceste a prestúpiť na vlak. Iba ak by si chcel firmám nariaďovať, že svojim zamestnancom služobné autá "na domov" poskytovať nemajú, aby sa zvýšila využívanosť MHD. V takom prípade by ťa firmy zrejme poslali niekam...
"Potom nahnevaní obyvatelia hromžia nad tým, že kysnú v kolóne áut, nadávajú pritom, aká otrasná dopravná situácia v meste je a že sa s tým nič nerobí."
Nuž, keď sa nezamysleli pred kúpou, ako budú dochádzať, tak im nič iného než nadávanie nezostáva. Ja by som to nazval "syndróm Rajka" podľa tých najhlučnejších.
pre ňu ale platí čas = peniaze a práve preto sa služobné autá prideľujú, aby zamestnanec získal väčšiu mobilitu... niekedy je nevyhnutné (napr doručovateľ, technik IT a pod.) niekedy menej...
Väčšina ľudí čo má služobné autá má aj splnomocnenie na jeho používanie v súkromí teda môže ho využívať na rôzne aktivity bežného života a nepoužíva sa teda len na služobné cesty. V dnešnej dobe sa na služobné cesty letí pokiaľ ide o väčšie vzdialenosti.
Keď je to firemné auto, tak sa logicky používa aj (alebo skôr hlavne) na služobné účely. Čiže sotva môže celý deň stáť na parkovisku kdesi na periférií....
vzdialenost medzi zastavkami bola taka neprekonatelne dlha ze si nemohol ist pesi? alebo si masochista a citis sa dobre medzi spotenymi ludmi?
na semafore skocila cervena zrovna ked siel autobus? co si to ten semafor dovolil... kludne napis kde je ten zbytocny semafor... ktore semafory su nastavene tak ze pred vozidlom mhd skoci cervena? ja viem len o "zelenych vlnach" a dynamickych krizovatkach ale je mozne ze nieco mi uniklo...
(tymto nechcem obhajovat stav aky tu je ale tvoj prispevok mi pride naozaj dost hlupy...)
na margo tohto ti poviem, že raz na linke 20 hradil ten viedenský MAN... pustená klíma, dovolím si tvrdiť, že aj zbytočne kapacita voľná (ale bol to ZV), no ale konečne som si pripadal ako v civilizovanom meste... a normalne bolo vidno aj na ľudoch, ako si uvedomili, že je klíma, tak sa pousmiali
.
nuž ale klíma v BA je preci neefektívna...
Vcera som isiel bratislavskou MHD jednu jedinu zastavku.. Dosiel mi totalne napraskany autobus, ledva som sa dostal dovnutra, jednou nohou som stal na jednom schode, druhou nohou na druhom schode (cize nic prijemne). V autobuse teplo jak svina, spoteni ludia, no a na tej kratkej ceste medzi dvoma zastavkami dr.nuty bratislavsky semafor, na ktorom naskocila cervena priamo pred autobusom.. Na tomto semafore sme stali asi dve minuty (cize dve tretiny jazdnej doby medzi zastavkami bolo statie na semafore), samozrejme ta cervena bola uplne zbytocna, ziadne auta nam nekrizili cestu, ten semafor tam je cely zbytocny, no a za tieto dve minuty som sa uz pekne potil aj ja, a bol som stastny, ze z toho autobusu mozem vystupit.. Preto sa pytam, kto normalny, kto vlastni auto, bude v BA jazdit s MHD v takychto podmienkach? Ked vsetky semafory su tak "super" nastavene, ze cervena naskoci priamo pred vozidlom MHD? S nulovou preferenciou MHD? Odpoved: nikto..
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
luky133