"vzdialenost medzi zastavkami bola taka neprekonatelne dlha ze si nemohol ist pesi?"
toto mi pripomina vetu "ak sa vam nepaci MHD, mozete pouzit inu formu dopravy"... Takze mne pride hlupy skor Tvoj prispevok.. Proste som sa rozhodol ist MHD, riadne som si za to zaplatil, a nikto mi nema pravo prikazat ist peso..
"na semafore skocila cervena zrovna ked siel autobus? co si to ten semafor dovolil... kludne napis kde je ten zbytocny semafor..."
lenze problem je ten, ze v BA nie su nastavene semafory nijak, proste nejak funguju a uz nikoho nezaujima, ci su spravne dlhe jednotlive fazy, tak aby bola doprava plynula.. Preco semafor zastavi auta z jedneho smeru, ktore musia potom dlho cakat, ked z ineho smeru nic nejde? Preco na Hodzovom namesti naskoci cervena akurat, ked autobus vychadza zo zastavky? Pricom by to malo byt prave naopak, prave vtedy ma naskocit zelena.. toto mi nevyvratis, mam vzdelanie v oblasti dopravy a mozem ti povedat, ze semafory v BA su nastavene katastrofalne, preferencia MHD ziadna, preferencia chodcov takisto ziadna... Za svojim prispevkom si stojim a mozes si hovorit co chces..
Jedine že by ruka v ruke s inováciami išli aj reštrikcie proti IAD, ako napríklad congestion charge v Londýne alebo vyhradené ulice pre MHD v Osle (a tuším aj tam je nejaký poplatok za vjazd do centra, ale nie som si celkom istý). Ale kým sa niečo také začne robiť, musí byť najprv verejná doprava na poriadne vysokej úrovni - preferencia, nízkopodlažnosť, klimatizácia, hustejšie intervaly, náväznosti, prestupy na hrane - a nie že sa kúpi mizerných desať súprav...
Re #132960 Amos: Práve o tom hovorím, že keď má zamestnanec auto aj na súkromné použitie, musí sa na ňom voziť až do firmy, nemôže ho nechať na polceste a prestúpiť na vlak. Iba ak by si chcel firmám nariaďovať, že svojim zamestnancom služobné autá "na domov" poskytovať nemajú, aby sa zvýšila využívanosť MHD. V takom prípade by ťa firmy zrejme poslali niekam...
"Potom nahnevaní obyvatelia hromžia nad tým, že kysnú v kolóne áut, nadávajú pritom, aká otrasná dopravná situácia v meste je a že sa s tým nič nerobí."
Nuž, keď sa nezamysleli pred kúpou, ako budú dochádzať, tak im nič iného než nadávanie nezostáva. Ja by som to nazval "syndróm Rajka" podľa tých najhlučnejších.
pre ňu ale platí čas = peniaze a práve preto sa služobné autá prideľujú, aby zamestnanec získal väčšiu mobilitu... niekedy je nevyhnutné (napr doručovateľ, technik IT a pod.) niekedy menej...
Väčšina ľudí čo má služobné autá má aj splnomocnenie na jeho používanie v súkromí teda môže ho využívať na rôzne aktivity bežného života a nepoužíva sa teda len na služobné cesty. V dnešnej dobe sa na služobné cesty letí pokiaľ ide o väčšie vzdialenosti.
Keď je to firemné auto, tak sa logicky používa aj (alebo skôr hlavne) na služobné účely. Čiže sotva môže celý deň stáť na parkovisku kdesi na periférií....
vzdialenost medzi zastavkami bola taka neprekonatelne dlha ze si nemohol ist pesi? alebo si masochista a citis sa dobre medzi spotenymi ludmi?
na semafore skocila cervena zrovna ked siel autobus? co si to ten semafor dovolil... kludne napis kde je ten zbytocny semafor... ktore semafory su nastavene tak ze pred vozidlom mhd skoci cervena? ja viem len o "zelenych vlnach" a dynamickych krizovatkach ale je mozne ze nieco mi uniklo...
(tymto nechcem obhajovat stav aky tu je ale tvoj prispevok mi pride naozaj dost hlupy...)
na margo tohto ti poviem, že raz na linke 20 hradil ten viedenský MAN... pustená klíma, dovolím si tvrdiť, že aj zbytočne kapacita voľná (ale bol to ZV), no ale konečne som si pripadal ako v civilizovanom meste... a normalne bolo vidno aj na ľudoch, ako si uvedomili, že je klíma, tak sa pousmiali
.
nuž ale klíma v BA je preci neefektívna...
Vcera som isiel bratislavskou MHD jednu jedinu zastavku.. Dosiel mi totalne napraskany autobus, ledva som sa dostal dovnutra, jednou nohou som stal na jednom schode, druhou nohou na druhom schode (cize nic prijemne). V autobuse teplo jak svina, spoteni ludia, no a na tej kratkej ceste medzi dvoma zastavkami dr.nuty bratislavsky semafor, na ktorom naskocila cervena priamo pred autobusom.. Na tomto semafore sme stali asi dve minuty (cize dve tretiny jazdnej doby medzi zastavkami bolo statie na semafore), samozrejme ta cervena bola uplne zbytocna, ziadne auta nam nekrizili cestu, ten semafor tam je cely zbytocny, no a za tieto dve minuty som sa uz pekne potil aj ja, a bol som stastny, ze z toho autobusu mozem vystupit.. Preto sa pytam, kto normalny, kto vlastni auto, bude v BA jazdit s MHD v takychto podmienkach? Ked vsetky semafory su tak "super" nastavene, ze cervena naskoci priamo pred vozidlom MHD? S nulovou preferenciou MHD? Odpoved: nikto..
A hlavne by ma zaujímalo, keďže väčšina takto dochádza na firemných autách, ako by to vnímali oni. Či by im šéf povolil nechať to auto odstavené na P&R, alebo na nejakom podobnom odstavisku... ?
Aj toto je jeden z dôvodov, ďalší dôvod je ten, že oni sa nebudú trepať 20 - 30 minút v preplnenej emhádečke, nebudú si môcť ani sadnúť a budú stáť pri každej vŕbe. Ani sa im nečudujem, že radšej kysnú vo firemnej Octávii v kolóne..
to netvrdím, bol to len príklad Možno im je len nepríjemné prísť do práce a smrdieť ako dobytok, len preto, že DPB (a zrejme aj iní dopravcovia) tvrdí, že klíma je neefektívna ?
Ike
.
nuž ale klíma v BA je preci neefektívna...