Jedna otazka pre ludi z praxe: aka pritlacna sila sa pouziva u trolejbusov v Blave? Tj. akou silou tlaci zberac na vedenie? Malo by to byt 70 N, cize protitlak zodpovedajuci 7 kg zavaziu, ale casto si to podniky, resp. niektori vodici zvysuju, aby mali lepsie jazdne vlastnosti. neviete, ako je to v BA?
Papyr
dusoft #13285: ty by si chcel na DD elektricky spolu s trolejbusmi? Veru odvazne riesenie, ale myslim, ze zbytocne drahe (rozumej: nebude.)
V San Franciscu jazdia elektricky nie na pantograf, ale na tycovy zberac, podobne ako trolejbusy. Tento tycovy zberac tahaju po tom istom vedeni, ako trolejbus, akurat, ze ho maju len jeden a druhy drot nechavaju prazdny. Nie som si isty, ale u nas je snad predpis, ze pre trol a tram musia byt oddelene meniarne, takze by to asi ani nefungovalo.
Zberac prudu pri zemi sa skusal v Nemecku v ramci tzv. vedenia autobusu/trolejbusu v kolajach. Ked chces, napisem o tom blizsie, ale vela o tom neviem, mozno by vedel viac niekto iny.