Reply on: vlado13 #129481:
Tá križovatka na Šafku sa môže vyriešiť aj úrovňovo, keďže už na Starý most pôjde IAD len v jednom smere, nemal by to byť až taký problém. Dynamická preferencia električiek bez problémov funguje nielen v západnej Európe, ale aj napr. v Brne či Ostrave, takže ak sa dostanú do čela mesta schopní ľudia, niet pochýb o tom, že bude môcť fungovať aj u nás. Výrobcovia električiek ponúkajú zväčša variabilné konštrukcie svojich vozidiel, takže električku s väčším počtom dverí vôbec nie je problém objednať a vyrobiť. Čo sa týka nových nízkopodlažných električiek, nad tým, koľko na ktorú linku by ich bolo potrebných ani nie je podstatné sa zamýšľať, nakoľko väčšina bratislavských električiek (z 80. rokov) už pomaly ale isto začína dožívať a časom ich bude potrebné aj tak nahradiť. Udržiavať staré T3-ky sa totiž nedá donekonečna... Ale len tak pre informáciu - po otvorení trate do Petržalky sa predpokladá (podľa našich výpočtov) navýšenie výpravy električiek o cca 20 električkových vlakov. Jedna električka, ktorá by bola adekvátnou náhradou sa súpravu 2xT, dnes stojí cca 50 - 80 mil. Sk.
Majo