Reply on: vlado13 #129394:
Ak je potreba hodinovej prepravnej kapacity vyššia ako cca 3500 cestujúcich, je už z hľadiska nákladov na prepravu jedného cestujúceho výhodnejšie zabezpečiť prepravu električkou. 3500 cestujúcich = 24 spojov (pri obsaditeľnosti 150 osôb), čiže interval 2,5 minúty. Ak si zrátaš kapacitu (ktorá je už aj tak nedostatočná) všetkých súčasných liniek smerujúcich z Petržalky do centra (t.j. minimálne linky 83, 93, 94 a 95), dostaneš sa k číslu viac ako dvojnásobne vyššiemu ako je spomínaných 3500. Ešte stále ti to nedochádza?Ono, treba si naštudovať aj dopravnú teóriu a nemiešať len teórie ktoré učia na MatFyze a EÚ so svojimi osobnými pocitmi. ?
vlado13
obstaravacia cena je iba jedna zlozka nakladov zivotneho cyklu,
vela zalezi na odjazdenych km, kedze dlzka trati a nasadzovanie vozidiel nie je rovnomerne po celu zivotnost, tak jedenoduchym scitanim a delenim vychadzaju dost skreslene vysledky,
co sa tyka stredovej (osovej) komunikacie v Petrzalke, nech vznikne, ale aby bola hlavnou tepnou MHD a navyse v kolajovom sate, s tym nesuhlasim, na svoju vykonnost bude vyzadovat saturaciu (podporu) inym subsystemom, lebo ludia v priamej dostupnnej vzdialenosti nepredstavuju dostatocny potencial, ak si uvedomime, ze mnohym z nich nebude vyhovovat linia a celkovy cas prepravy elektrickou v kombinacii s nicim inym na lavej strane Dunaja, tak dotovanie cestujucimi z inych sektorov bude este potrebnejsie, v materiali k NS MHD, ktory bol predmetom posudzovania v ramci EIA sa uvadzalo zriadenie "krizujucej" autobusovej dopravy v podobe novej linky,