Písal som do soru, a že ten 11 metrový štvordverový hybrid ešte nemajú.
Turbo: ty si Erik Žiak? No ak áno tak si zabudol ešte na jeden argument pre elinu (v sme). Za predpokladu, že by sa kupovali nové eliny vrs. troliky tak:Jedna 22Tr odvezie 140 cestujúcich, čo zodpovedá 18 metrovej eline v cene 50mil. Kedže je pre elinu garantovaná životnosť 30rokov a pre Tr 10 tak elina vychádza o 10mil lacnejšie. Ak by sa ďalej kúpili 40 metrové, tak by to bolo jeden vodič eliny na dvoch trolikov. Kedže vodič eliny je slabšie platený + plat za tých 30 rokov to vychádza rozdiel 7,1 mil pri súčasných mzdách. Samozrejme, že platy budú rásť. A zabudly ste že z DD sa dá dostať dvoma cestami. Aspoň myslím. Jedna by mala byť napojená na cestu do Devína, takže IAD by mohla jazdiť aj dade. V petržalke je tiež robená 2+2 prúdy ale v jednom sa parkuje a žiadne zápchy sa nevytvárajú. Na DD by sa tiež nevytvárali. To že by nemali kde parkovať je blbosť, veď sa dajú postaviť garáže. Napr, aj pod traťou. To by ju zrejme predražilo ale už musíme prestať stavať s ohladom na horizont 15 rokov.
Pre všetkých : Inak v tomto mal system VAL jednu veľku výhodu. Lebo po obstaraní stavby sú najväčšie prevádzkové náklady mzdové. A tie by pri VAL neexistovali, čo je veľké PLUS oproti ťažkému metru aj elinám. To by v horizonte 100 rokov VAL veľmi zlacnilo. Neviete, koľko vlakov malo jazdiť denne po BA.Viem len že každú minútu až 90 sekúnd. A ďalšie problémy by neboli: nočáky, sviatky, silvester by robilo metro, len šťavu platíš, dispečeri vo feldách- zrušený, nemáš problém, že vlak sa ti nato proste vysere, (počítaču je jedno kedy ide), štrajk- žiaden nehrozí. No neviem, možno by to išlo aj na eline bez vodiča ale niesom si istý. Keby sa našli teraz peniaze na VAL tak asi ma po tejto mojej úvahe presvedčia a veľmi rýchlo. Stačilo by predať zvyšok SPP a je na celé metro a aj zostane. Lebo nemôžme pozerať len na 30 rokov dopredu. Čo keď BA budemať v 2040 900.000 obyvateľov a to nie je nemožné. Je mi jedno či to budú 42 metrové eliny alebo 70 metrové metro no výhody jednoznačne má aj VAL a veľké. Neviem či ste sa takto nadtým zamýšlali. Mňa to napadlo asi pred 2 týždňami.
Turbo: ty si Erik Žiak? No ak áno tak si zabudol ešte na jeden argument pre elinu (v sme). Za predpokladu, že by sa kupovali nové eliny vrs. troliky tak:Jedna 22Tr odvezie 140 cestujúcich, čo zodpovedá 18 metrovej eline v cene 50mil. Kedže je pre elinu garantovaná životnosť 30rokov a pre Tr 10 tak elina vychádza o 10mil lacnejšie. Ak by sa ďalej kúpili 40 metrové, tak by to bolo jeden vodič eliny na dvoch trolikov. Kedže vodič eliny je slabšie platený + plat za tých 30 rokov to vychádza rozdiel 7,1 mil pri súčasných mzdách. Samozrejme, že platy budú rásť. A zabudly ste že z DD sa dá dostať dvoma cestami. Aspoň myslím. Jedna by mala byť napojená na cestu do Devína, takže IAD by mohla jazdiť aj dade. V petržalke je tiež robená 2+2 prúdy ale v jednom sa parkuje a žiadne zápchy sa nevytvárajú. Na DD by sa tiež nevytvárali. To že by nemali kde parkovať je blbosť, veď sa dajú postaviť garáže. Napr, aj pod traťou. To by ju zrejme predražilo ale už musíme prestať stavať s ohladom na horizont 15 rokov.
Pre všetkých : Inak v tomto mal system VAL jednu veľku výhodu. Lebo po obstaraní stavby sú najväčšie prevádzkové náklady mzdové. A tie by pri VAL neexistovali, čo je veľké PLUS oproti ťažkému metru aj elinám. To by v horizonte 100 rokov VAL veľmi zlacnilo. Neviete, koľko vlakov malo jazdiť denne po BA.Viem len že každú minútu až 90 sekúnd. A ďalšie problémy by neboli: nočáky, sviatky, silvester by robilo metro, len šťavu platíš, dispečeri vo feldách- zrušený, nemáš problém, že vlak sa ti nato proste vysere, (počítaču je jedno kedy ide), štrajk- žiaden nehrozí. No neviem, možno by to išlo aj na eline bez vodiča ale niesom si istý. Keby sa našli teraz peniaze na VAL tak asi ma po tejto mojej úvahe presvedčia a veľmi rýchlo. Stačilo by predať zvyšok SPP a je na celé metro a aj zostane. Lebo nemôžme pozerať len na 30 rokov dopredu. Čo keď BA budemať v 2040 900.000 obyvateľov a to nie je nemožné. Je mi jedno či to budú 42 metrové eliny alebo 70 metrové metro no výhody jednoznačne má aj VAL a veľké. Neviem či ste sa takto nadtým zamýšlali. Mňa to napadlo asi pred 2 týždňami.
KLF
Jano: No... tie rozpisy su tak podobne, ale podla mna robia 5 dni normalne smeny (cca 10 hodinove) a potom maju 2 dni volno. Ako kto. Je to rozne.
STRIEDACI: Hm. To mas tak. Su zalohy a su striedaci. Zaloha bud sedi vo vozovni na vypravni, alebo na niektorej konecnej. Vypadne linka - zobere voz a ide zaskocit. Tam je to jasne.
Striedac. Striedaci su na linkach 3,7 a 11. Preto tieto linky nemam rad. Striedac sedi v tych budkach v Gastanovom hajiku (konecna 7 na Vinohradoch) a ma to asi takto:
3 a 11 strieda smerom do Race. Cize skusim uviest priklad. Sedis v budke, pride Ti z mesta 3/1, Ty ho cakas na zastavke, nastupis a ides s tym do Race. tam stojis max. 10 minut a ides nazad. Na Vinohradoch Ta zas caka povodny vodic a prevezme si voz. (On mal pracovnu prestavku). Ides do budky, za 5 minut Ti dojde povedzme 3/4. Spravis to iste. Za smenu otocis v podstate vsetky 3. A druhy co tam sedi toci zas 11. Ten co toci 7 (vacsinou Edo - spravny chlapik!) to ma na celu linku, cize nasadne na konecnej na Vinohradoch a ide s tym do mesta, vrati sa a vrati Ti voz. Potom bere dalsiu 7 co ide za Tebou. Cize striedaci su traja. Raz som uz aj ja robil striedaca. Nebavilo ma to. Nebavilo ma to SEDENIE V BUDKE !
A nazor vodicov (alebo teda budem za seba hovorit - mna) na striedania ? Podla mna to je maximalne ONICOM !!! Neznasam tie linky HLAVNE preto, ze ma striedaju. Niekedy mas za jednu sluzbu aj 2 striedania ! Mne sa v budke sedet nechce, sak sedim celu sluzbu v eline. Tak sa idem vzdy prejst niekde, alebo idem do obchodu a tak. Ale to som ja - vacsina vodicov zaleze do budky. neviem, mozno starsi vodici tu pauzu potrebuju, ale podla mna je to zbytocne - je to len vec blbeho pracovneho zakona. Heh... v lete som vzdy siel do vinohradov sa prejst - zrelaxovat. To bol veget - ticho... A koncom leta som tam vzdy zasiel na hrozno !