neplet blbiny, to je ako keby si NDS povedala ze na dialnici nezvysi maximalnu rychlost na 160, lebo sak tu nik nema auto co by tolko vytiahlo... povolena tratova rychlost ma s tym ako sa tam jazdi len tolko ze ju nesmies prekrocit....
Re #128027 GlEx: ja velmi dobre viem ze v CZ je na tom zeleznica o dost lepsie (nakoniec sak aj kolajova siet je tam o dost hustejsia...)
skoda ze to u nas nezacali robit rovno na 200kmh, bo kym sa dostanu do KE tak tych 160 bude uz opat malo....
Re #128011 MiroBA: z takych kadeakych zanedbatelnych sum sa ale daju porobit pekne veci... tratovu rychlost ale necaj na pokoji, skor odtial vyrazit auticka
(ono robit zeleznicu menej atraktivnou pre dopravu (v tomto pripade casovo) je zle aj pre tych co vlak videli len na obrazku, lebo cim menej sa oplati prepravovat vlakom ci uz ludi alebo aj tovar, tym upchatejsie cesty budeme mat autami a TIRakmi...)
Re #128033 21Tr: vodici vozidiel ktore cez priecestie presli na "cervene" svetlo hrubo porusili predpis a dopustili sa aj trestneho cinu vseobecneho ohrozenia...
a ono sa to obcas skonci aj tak ze vlak ubrzdi, ale to nie je pre novinarov zaujimave takze sa o tom dozvie len minimum ludi (ale skus hladat na www.vlaky.net , najdu sa tam aj taketo pripady... nie su ale caste, vzhladom na fyzikalnu podstatu problemu...)
Pokiaľ sa dobre pamätám, na českom koridore je autoblok. Autoblok je aj na koridore do Kútov (tam je miestami 140) aj na Maďare (aj tam je na jednom úseku 140). Na našom koridore na NMnV je ETCS level 1 a od NMnV bude level 2.
Čo sa týka vlečky, tak tam vlaky nejdú viac ako 20km/h nie? Čo sa týka vlečky Matador, tak som ešte nevidel nikdy ísť vlak, jednak preto, že tadiaľ cestuješ častejšie od roku 2004 a potom aj preto, že posledné roky tam nie je asi dôvod niečo voziť. Na tých vlečkových vlaky nejdú rýchlo, takže tam by som nevidel rizík moc, aj keď motyka vystrelí. Riziko by som možno videl na priecestí na Bajkalskej ulici pred Slovnaftom kde premávajú linky 70,74 a 87, avšak tam je rozhľad dosť dobrý a určite tam nejdú vlaky viac ako 30-40km/h.
Keď už chcel byť niekto presný (viď "Nobelova ul. - linka 51 (časť trasy bez cestujúcich); viacero priecestí"), tak potom chýbajú aj:
Magnetová - linka 58 priecestie na vlečke do DPB
Kopčianska - linky 80, 99, 180 priecestie na vlečke do Matadoru a areálu ŽSR,
Vlčie hrdlo - linka 77 priecestie na vlečke do Slovnaftu
a tuším aj Lieskovská cesta - linka 79 priecestie na vlečke do Slovnaftu
Re #128031 Andy: Ak si dobre spomínam (však S499 opraví), tak problém je v zabezpečovacom zariadení, ktoré takúto rýchlosť nezvláda. Ale nie v tom v rušni, ale na trati.
"Prečo sa aspoň niekedy neskončí taktáto udalosť tým, že vlak šťastne zastaví pár desiatok metrov pred priecestím a zabráni tak nehode?" - ale skončí, lenže sa o tom toľko nepíše, napríklad teraz v zime pri Kysuckom Novom Meste, keď kamión s drevom zostal na priecestí a nemohol ísť ďalej a osobný vlak to ubrzdil vďaka tomu, že tam práve kvôli prácam na trati bola pomalá jazda, bolo to krátko po Polomke, tak sa o tom dosť písalo. No a na www.vlaky.net som onehdy čítal o prípade, keď niekde v Čechách rušňovodič ubrzdil ICčko s Gorilou na nejakých tuším 500 metroch (tou vzdialenosťou si nie som istý a nechce sa mi to hľadať) zo stošesťdesiatky pred kamiónom, ktorý stál na priecestí. Lenže keď sa nikomu nič nestane, pre médiá je to dosť nezaujímavé.
"Prečo sa aspoň niekedy neskončí taktáto udalosť tým, že vlak šťastne zastaví pár desiatok metrov pred priecestím a zabráni tak nehode?"
Vozidlá sa na priecestiach až tak často nekazia, toto včera bola dosť špecifická situácia (kĺbový autobus, udržovaný v DPB a ešte aj dávajúci prednosť). Keď niekoho zrazí vlak, väčšinou tam vojde nejaký samovrah na poslednú chvíľu a vtedy skutočne môže byť rád, keď vlak aspoň začne brzdiť. No a ďalší dôvod je, že keď rušňovodič stihne zabrzdiť, a nikomu sa nič nestane, obvykle sa o tom nepíše v novinách.
Vidíš na to som úplne zabudol, že nie je úplne jasno ráno. Ale aspoň na ulici sa svieti, má zadné svetlá takže nebolo to úplne stratené. Jednoznačne by bolo treba tam dať kamery a pridať aj semafory pre autá, ktoré by ich nepustili na priecestie kde by čakali na voľno.
No teraz som si spomenul, keď bola nehoda v Polomke, tak na druhý deň ráno, v TELERÁNE, s P. Bazovským ukazovali práve zábery priecestia na Ivanskej ceste v čase keď blikalo výstražné zariadenie, ešte cez priecestie prešlo pár áut a bohužiaľ aj autobus linky 67 ?
Čo sa týka vzdialenosti z akej mohol rušňovodič autobus na priecestí vidieť tak je to cca 400m. Keď ho tam videl, že stojí, tak mohol začať spomaľovať a brzdiť. Prečo sa aspoň niekedy neskončí taktáto udalosť tým, že vlak šťastne zastaví pár desiatok metrov pred priecestím a zabráni tak nehode?
Však to, tých výhovoriek bolo viac -jedna aj bezpečnosť.
Len neviem načo také výhovorky -Lokomotívy aj vozne máme -no aspoň nejaké aj trať máme. Možno to ešte oplotiť ale pri komplet prerábke celej trate je to to najmenej.
Ale je to dosť možné že treba ešte nejaký moderný zabezpečovací systém (-pod. ako Metro) ale ozaj je na mieste otázka, tak prečo nemáme potom ten čo majú ČD, je kravina aby každá krajina mala niečo iné a v lokomotívach X škatúl s elektronikou pre každú krajinu jednu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
si
Re #128027 GlEx: ja velmi dobre viem ze v CZ je na tom zeleznica o dost lepsie (nakoniec sak aj kolajova siet je tam o dost hustejsia...)
skoda ze to u nas nezacali robit rovno na 200kmh, bo kym sa dostanu do KE tak tych 160 bude uz opat malo....
Re #128011 MiroBA: z takych kadeakych zanedbatelnych sum sa ale daju porobit pekne veci... tratovu rychlost ale necaj na pokoji, skor odtial vyrazit auticka
(ono robit zeleznicu menej atraktivnou pre dopravu (v tomto pripade casovo) je zle aj pre tych co vlak videli len na obrazku, lebo cim menej sa oplati prepravovat vlakom ci uz ludi alebo aj tovar, tym upchatejsie cesty budeme mat autami a TIRakmi...)
Re #128033 21Tr: vodici vozidiel ktore cez priecestie presli na "cervene" svetlo hrubo porusili predpis a dopustili sa aj trestneho cinu vseobecneho ohrozenia...
a ono sa to obcas skonci aj tak ze vlak ubrzdi, ale to nie je pre novinarov zaujimave takze sa o tom dozvie len minimum ludi (ale skus hladat na www.vlaky.net , najdu sa tam aj taketo pripady... nie su ale caste, vzhladom na fyzikalnu podstatu problemu...)