ja sa nemusim pytat v bankovych insituciach. Ja som si uz urobil prieskum zistil vsetky klady a zapory a rozhodol sa pre mkonto a emax u mbanky.
Re #124240 VLK: hm dopravak,... nemusis byt genius aby si si vedel porovnat ponuky a zistil ci su poplatky naozaj nulove alebo akoze nulove pricom platis za uctovnu polozku alebo ta banka uplne zdiera aj pri platbe kartou, pri ktorej tebe vezme 4 Sk za transakciu a obchodnikovi 1,5% zo zaplatenej sumy.
Najlepsie je vziat si vypisy za posledne tri mesiace, urobit mesacny priemer vyuzitych sluzieb a vygooglit cenniky bank. Dalej je to uz jednoducha zalezitost.
Re #124227 S499.1023:
jj postavit na kazdu zastavku jedneho cloveka aby celu noc odhrnal. nekdy si fakt tupej. Nas zriadenec nestihal pred budovou odhrnat asi 75m chodnik a 12 parkovacich miest.
Zastavky okrem toho necisti len DPB ale aj externe firmy. Minimalne v Starom meste.
tutmacik s m@rtinom som sa o nicom nehadal a cela kratka diskusia prebehla aj bez tvojej nepotrebnej intervencie.
Emtrest ma s platnostou to, ze zatial co v predajni ti na katru elektricenku predaju, pri predaji cez net to mozne nie je.
"Mičurinova aj Ždanovova určite premenované boli". To máš pravdu, ale ešte v dávnej minulosti, keďže po revolúcii sa už viac-menej nedali nazvať ulicami.
Tú tabuľu v korune stromu som si fakt nevšimol, ale mám to našťastie nafotené ešte spred roka. ?
Samozrejme, že z dnešného hľadiska už pôsobí DRAHUŠA komicky, ale vo svojom čase bola, myslím, tým najlepším, čo bolo možné v RVHP dosiahnuť. Časom by sa nevyhnutne stala neudržateľnou, ale mala byť nahradená, nie zrušená.
Tak že to bolo dobré práve v Prahe, kde je cestovná rýchlosť elektriiek nižšia ako v BA.:).
Elektriky v systéme Stadtbahn dosahujú vyššiu rýchlosť ako metro a v dvojitej trakcii majú rozhodne väšiu kapacitu ako nejaký komický VAL.
"Na margo kontroly presnosti jazdy - mali sme vodiča, ktorý za celodenného pobytu na stojánke stláčaním tlačidla hlásenia úspešne simuloval premávku . Skrachoval až keď bola v meste nehoda, všetko stálo, len on jazdil."
Zaujímalo by ma, čo na tej stojánke celý deň robil. ? Dneska by sa to už oklamať nedalo.
Ak si myslíš, že kvalitná preferovaná električka v BA nie je možná, čo Ťa vedie k presvedčeniu, že kvalitné, preferované NIEKOĽKOKRÁT DRAHŠIE metro možné je?
Ad #124128: Samozrejme, interurbánna jednokoľajná trať z Janíkovho dvora do Čunova je v pláne. ? "Poxxbať" ma za to môžeš aj v BA (pevne verím, že si to nemyslel doslovne ? ), stačí sa ozvať, až tu budeš.
Ad #124153: S Kremienkom si veľmi veľké nádeje nerob, aj on sa už chce T3M-iek zbaviť, a to pokiaľ možno čo najrýchlejšie. A keď som počul, aké už sú s nimi problémy, tak sa s tým plne stotožňujem. A čo s ňou chceš robiť? ? Zriadiš si modelové koľajisko 1:1?
Ad #124224: Pardón, nemyslel som výpravňu, ale vrátnicu. Neudávali sa náhodou označenia "juh", "sever" atď. náhodou podľa toho, kde je vjazd/výjazd? Ak nie, tak som bol potom zle informovaný ja...
Re #124229 810zssk: Už sám neviem, ako to je, Žeriavik ma zneistil. ?
Re #124233 810zssk: Ja som hovoril o interurbánnej električke, nie inerurbánnej železnici! Čo sa týka názvov pre električky v Anglicku, oni sami nevedia čo je čo a majú v tom označovaní dobrý chaos. Jedno je "light rail", druhé "tram", ale je to presne to isté. Kedysi som počul, že "tram" sa používa pre staré prevádzky a "light rail" pre nové, ale Croydon to popiera... Mimochodom, môj návrh linkového vedenia zverejním už čoskoro na iMHD, ale teraz 3 týždne pred maturitami nemám na také veci naozaj čas...
Hmm. Tak mne sa v hlave pod pojmom metro vybaví hlavne - väčšia kapacita v porovnaní s električkou, väčšia vzdialenosť zastávok, bezkolíznosť s IAD.
Pri električke to je menšia kapacita, nepatrne aj rýchlosť teda, síce môže chodiť aj pod zemou ako to už v niektorých mestách je, ale poväčšinou si človek predstaví električku na povrchu a má nižšie prevázdkové náklady ako metro. V BA konkrétne keďže som nezažil za celé roky žiadnu preferenciu, racionalizáciu vo vzdialeností zastávok a aj čo sa týka linkového vedenia, tak ťažko uverím, že sa to v BA dá dokázať. Zažil som Brno a Prahu (dosť málo ale čo už, zabite ma...) a tam to bolo celkom dobré ☺
Ámos
Re #124240 VLK: hm dopravak,... nemusis byt genius aby si si vedel porovnat ponuky a zistil ci su poplatky naozaj nulove alebo akoze nulove pricom platis za uctovnu polozku alebo ta banka uplne zdiera aj pri platbe kartou, pri ktorej tebe vezme 4 Sk za transakciu a obchodnikovi 1,5% zo zaplatenej sumy.
Najlepsie je vziat si vypisy za posledne tri mesiace, urobit mesacny priemer vyuzitych sluzieb a vygooglit cenniky bank. Dalej je to uz jednoducha zalezitost.
Re #124227 S499.1023:
jj postavit na kazdu zastavku jedneho cloveka aby celu noc odhrnal. nekdy si fakt tupej. Nas zriadenec nestihal pred budovou odhrnat asi 75m chodnik a 12 parkovacich miest.
Zastavky okrem toho necisti len DPB ale aj externe firmy. Minimalne v Starom meste.
tutmacik s m@rtinom som sa o nicom nehadal a cela kratka diskusia prebehla aj bez tvojej nepotrebnej intervencie.
Emtrest ma s platnostou to, ze zatial co v predajni ti na katru elektricenku predaju, pri predaji cez net to mozne nie je.