Cez prázdniny som mal tú česť a bol som v Budapešti. Premáva tam (ak sa nemýlim) 16 nočných liniek označených 1É až 16É. Mrkol som na ich cestovné poriadky a iba som oči vypliešťal. Majú interval 10 minút. Dajme tomu, že Budapešť má 4x toľko obyvateľov ako Bratislava. Potom by tu mali chodiť nočáky každých 40 minút. Ale to nie, my máme radšej interval 1.15 hodiny. Rád by som vedel, prečo nemôže byť medzi 01.05 a 03.20 ešte jeden odchod nočákov z Hlavnej stanice. Čo robia vodiči za ten čas na konečnej? Nočné električky a trolejbusy u nás nejazdia preto, lebo sa vraj robia údržby tratí. V Brne je to vyriešené tak, že ak sa niečo opravuje, namiesto električiek či trolejbusov idú autobusy. Ale na Slovensku je všetko inak. Autobusová divízia má v zuboch elektrickú divíziu, takže ak sa napríklad opravuje meniareň Leškova, autobusáci majú nervy z toho, že musia vypraviť o tri vozy viac (dva na linku 516 a jeden na služobák 408). Ale povedzme si rovno - samotní Bratislavčania nie sú príliš naklonení nočnému životu. Ak sa niečo nočné už odohráva, ľudia začnú písať petície, že je to hlučné, zlé a podobné. Napríklad koncerty na Hlavnom námestí alebo v Propeleri. Takže o normálnom nočnom živote ako je to zvykom v ozajstných európskych metropolách môžeme zatiaľ len snívať...
P.S. Peter P.: Už sa veľmi teším na tie tvoje fotky!!!
P.S. Peter P.: Už sa veľmi teším na tie tvoje fotky!!!
Spectre
My sme si nikdy nemysleli, ze vsetko je super. Naopak, ak si stranky pozries lepsie, najdes tam mnoho kritiky. My ale kritizujeme samotne priciny problemu - je pekne nadavat, ze tu chodia sroty, ale tym si nepomozes. Ja tiez s touto situaciou nesuhlasim, ale co narobim? Nic! Tu nejde o to, ci uznavame DPB, alebo nie. To mas tak, moze byt clovek, ktory sa zaujima o lokomotivy, ale vobec nemusi byt spokojny so sluzbami istych zeleznic. Ohladom pokazenych novych Ikarusov hadam len tolko, ze v podmienkach, ake su u nas by sa skor, ci neskor pokazil aj ten najodolnejsi voz. Nemyslim si vsak, ze by u nas jazdili vraky - to je trochu prehnane. Taktiez som dobre nepochopil to s ohrozenim verejnosti. Tu ma napadaju jedine Karosy, ktorym nefunguju zamky na dverach - to moze byt, a je nebezpecne. Ako perlicku dodavam, ze bola doba, kedy boli bezne B732 s prehrdzavenou dierov v schodoch - jednoducho keksiky chrum chrum. Teraz som vsak taku Karosu uz dost dlho nevidel, a je mozne, ze ju nahradil niaky SOR. Ale k veci: Ine stare vozy urcite neohrozuju cestujucich. To, ze byva napr. v linkach 201, 83 a pod. natresk je len a len vina zlych intervalov ---> DPB ---> Magistrat, ktory urcuje vozokilometre. Ja osobne nemozem za to, ze vysoko postaveny funkcionari mesta uprednostnuju auta pred MHD. Je to postavene na hlavu, ale na zvratenu logiku sme uz na Slovensku zvyknuti.
A pointa??? - Stav sa nezmeni odvolanim jedneho riaditela, alebo zvolenim jednej strany. Treba zmenit cely system, k comu sme bohuzial nedospeli a moc skoro to neocakavam. Alebo zeby predsa.........