Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: drink #122715:
Za 1. by pre lepšiu plynulosť a priepustnosť tratí musela fungovať preferencia, ktorá nefunguje ale zdržuje práve, čo aj dokazuje to, že keď som pozeral CP z roku 2006 a 2008 tak električkám sa v pri troch linkách (7,12 a 13) predĺžilo kolo o 1min, rovnako pri troch (2,3 a 😎 o 2min, pri štyroch o 3 minúty (4,5,9 a 14) a až o 4 minúty pri linke 11. Navyše trať v Dúbravke potrebuje rekonštrukciu neviem prečo nevedia za jedno leto 1/3 alebo 1/2 spraviť , takže za dva-tri roky by to mohli mať hotové. V súčasnom stave ako sú električkové trate, preferencia električiek a počet NP električiek = 0 skôr asi nie je nejaké rozširovanie reálne ?
Reply on: luky133 #122716:
Tak vies, jedna vec je nespravne vyrobit vozidla, druha vec je postavit nieco nove, a ako prototytp to ma pravo na chyby, nikdy nikdo nevyrobil nic hned na prvy krat dokonale..lenze KE kupili jeden na skusky, a ak bude dobry, kupia dalsie, ale DPB kupilo hned plnu prdel vozov....a to bolo zle..kedze este v zivote Solaris B&C nepouzil kombinaciu SU 15 III a nadrze ESTE LEN VZNIKAJUCEJ IV. generacie..a kedze to nebolo este doladene, ale niekto suril.....dopadlo to tak, jak to dopadlo.....
Reply on: fanatikmhd #122714:
Ja som čerpal info odtiaľ a Solaris uvádza vozidlá len ,ktoré boli dodané DP a nie sebe. To, že Solaris nesprávne vyrobil vozidlá je jeho chyba a myslím si, že odvtedy aj zlepšili kvalitu. Napr. v takej automobile len tažko viditeľná chybka pod lupou je už opravovaná a na technické problémy je kladený veľký dôraz a Solaris sa tak prejavil, že u nich je to pasé...
Reply on: Kakke #122708:
K SAVke je to naozaj lepšie autobusom, ale veľa ľudí chodí 83 do centra a tých by sa oplatilo "premotivovať" na električky. Neviem zatiaľ posúdiť vplyv predĺženia na zaťaženosť KV radiály. Určite by sa tam malo počítať aj so železnicou (aj keď nie do centra Bratislavy). Našlo by sa pár takých, ktorí by sa z Dúbravky zviezli električkou dole na vlak (zastávka Dúbravka - Port) a vlakom smer Vinohrady, Rača, ...Trnava / ...Senec / ...Letisko / ...Biskupice.
Reply on: luky133 #122712:
No, tiez nemas pravdu, SU 15 CNG bolo 24, 22 pre BA, 1 pre KE, a jeden pre solaris bus & coach na testovanie novych prvkov.... a to, co sa stalo v BA bola nestastna zhoda nahod..... prototyp, zle urobena kabelaz, nedoladene vsetko.....a iskra......a CNG vozy jazdia tusim aj vo francuzku a to 12m. ale o nich som uz dlho nepocul.....ono, SU s karoseriou II. genn a CNG III.gen je OK kombinacia, ale III.gen kasne a IV. gen. nadrzi neni dobra kombinacia.....resp. nedoladena
Reply on: MiroBA #122694:
Linkovanie stojí na figu to netreba ďalej komentovať... S tým, že ľudia nastúpia na prvé čo príde je pravda a najmä v KV, kde majú 5 liniek + 1 rannú. Blábolil o tom aj audit 2005, ale vedenie DPB sa neunúvalo akékoľvek redukcie počtu liniek robiť, hoc podľa toho auditu by som nerobil rozhodne linkovanie lebo linka 3 tam bola od veci dosť. Mám na to nejaké návrhy ale tie mimo tohoto fóra radšej nahodím... Inak ako vidíš dogma jednotného intervalu sa pri električkách statočné drží a stojí to za prd, za to pri trolejbusoch jazdia skupinky liniek v rovnakých intervaloch a síce 1.group 201,202 a 208 = 6/8//12, 2. group 203 a 207 = 12/15//15, 3. group 204,205,209 (víkend 30min) a 212 10/12//15 a potom 206 = 10/12-24/12//30, 210 celotýždňovo 12min. Dolné hony napr ráno medzi 6:40 do 7:22 majú odchody 201+202 v intervaloch 3minúty, čo je interval ako kedysi linka 95 mala, navyše od Cintorína Ružinov síce po vedľajšej ulici (Mierová) ale určite odbremeňuje 208, kde už tiež jazdia klbáky. Tu je na mieste sa zamyslieť nad električkou. Námietky môžu byť, že načo trolejbus keď je tam už zainvestované do trolejbusu, ale trolejbus ponúka rovnakú kapacitu ako autobus len je ekologickejší a má dlhšiu životnosť, no električky ešte dlhšiu a aj oveľa väčšiu kapacitu a nepotrebujú BUS pruh, majú vlastný oddelený priestor pre rýchlu premávku ?
Reply on: S499.1023 #122701:
Na 100% neexistuje len jeden kus. ? Stačí si popozerať solarisbus.pl a už len fotogaléria napovedá minimálne o 4 kusoch. Ďaľej si stačí pozrieť súbor s dodávkami a máš celkový počet: 9 autobusov. Čo sa týka naších plynových tak jazdia už len v KE a aj to jeden. Nikto iný si nekúpil už CNG autobusy (asi po tom čo sa stalo v BA). Taktiež existuje len jediný kĺbový CNG Solaris. Viac info tu: http://www.solarisbus.pl/files/attachments/firma/solaris_urbino_trollino_2008.12.31.xls
jazda s historickou električkou DPMB #38 počas Dňa MHD
http://www.youtube.com/watch?v=FoRjkYO70-U
Reply on: MiroBA #122694:
28Tr si objednali Pardubice myslím a boli to práve 15m, čiže 27Tr je 12m a 29Tr bude 18m, aby si negooglil tak tu máš rovno 28Tr s opisom na wikipédii http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_28Tr_Solaris ?
Reply on: drink #122706:
Hej ale 34 a 83 sú najrýchlejšie spojenie Dúbravky s SAV, Šancovou a Hodžkom... Neviem prečo sa neuvažovalo o električke cez Polianky, tie teraz nemajú žiadnu linku, pokiaľ viem aj o tom bolo písané v novinách. Nemám prehľad ako by to tam bolo riešené keby električka musela z Polianok zliezť na Lamačskú ponad vjazd do Sitiny čo určite nieje jediný problém, lebo by si to určite vyžiadalo nemalé náklady aby električka mohla prejsť po estakádach na Polianky ponad to všetko. Každopádne navyše sa ne/uvažuje s električkou do DNV alebo aspoň k Lamačskej Bráne, tak by mohli z DNV spraviť čiste len zvážne autobusové linky k električke ktorá by chodila cez Dúbravku a na Harmincovej by sa delila na smer KV - nábrežie a druhý smer Patrónka - Hl.st. - napojenie na existujúcu trať. Ostať by mohli niektoré autobusy expresy ako 25 a s pridanými spojmi a zvyšok by roz-vážal k/od električky. Nemôžu všetky električky chodiť cez KV keď sa plánuje predlžovanie lebo to by bola úplne zahltená trať cez KV a nábrežie a tiež ak sa plánuje električka rozširovať na periférie, tak musí byť na to pripravená aj trať v centre pre nové linky alebo hustejšie intervaly. To čo máme v centre je zúfalé.
Reply on: MiroBA #122697:
No, ono mas tu viacej faktorov preco saliny v BA zaostavaju, za prve: nizkopodlazny voz nema ziadnu linku kde by mohol jazdit pretoze: na stanicu by presiel horkotazko a mohlo by dojst k poskodeniu, pokial sa trat neopravi, do dubravky detto, a pri trnavskom myte tiez, tunel detto.....cize bys najprv trate musel opravit. za druhe, ak ide o kapacitu, nie je problem prestavat K2 na 2xK2 resp dat T3 /T6 do trojcat ako v kosiciach resp aj par krat v BA. takze sme zas pri nizkych...a na druhu stranu, na T3/T6/K2S nie je problem zohnat nahradne diely a dokonca ich ani vyrabat.... ale novy voz bez pocetneho zastupenia asi nebude dobra unifikacia..lepsie byu bolo K2/K2S prerabat na K3R.N ale to by musel DP nakupit zariadenia na udrzbu.....a to by musel niekto sa rozlucit s novym baworakom k vyplate...a to my predsa nechceme, no nie?
Reply on: Kakke #122680:
Namiesto zahustenia intervalu 34+83 by možno pomohli kapacitné (35-40 metrové, aspoň 65 miest na sedenie), nízkopodlažné, naozaj preferované, klimatizované električky na linkách z Dúbravky do mesta. Rýchlosť nie je jediný parameter kvality MHD. Ja volím často radšej o pár minút dlhšiu, ale pohodlnejšiu cestu.
Výběrové řízení na nové tramvaje pro Štětín vyhrála společnost Solaris s typem Tramino. Pesa se odvolala, údajně Solaris nesplnil podmínky na reference. Solaris se hájí tím, že spolupracuje s firmou Bombardier a ta reference má.

Škoda Transportation Plzeň uspěla v kontraktu na 28 tramvají pro Wroclaw. K již dodaným 17 tramvajím 16T dodá dalších 28 tramvají 19T (obousměrná 16T).

A tady pár obrázků ostravského Soru TN12
http://88.81.72.196/kouzlodopravy/mesta/ostrava/sor_tn12/3911/3911.html
Reply on: intony #122664:
problem v Ruzovej doline je kataster. vsetci tam chodia autami a parkuju kde sa da. a ked sa neda pri domoch tak nemaju problem odstavit to aj na travu. domaci samozrejme tiez nemaju kde stat a potom to tam vyzera ako pises. a druhy problem tam je ze pod rozadolom su sice podzemne garaze ale vsetci parkuju na ulici lebo platit si miesto v garazi je "drahe". hlavne ze byty si nakupili...

Re #122693 Valec: Re #122691 Peon: vyjadrenie primatora SC k MHD:
Senec zatiaľ nemá mestskú dopravu. Ako sa to chystáte riešiť?
-Keďže mesto sa veľmi rýchlo rozvíja a pribúdajú obyvatelia i nové lokality, chystá sa zaviesť mestskú dopravu. Má byť zdarma, vykonávať ju budú dva vláčiky, v lete počas turistickej sezóny tri. Po technickej stránke je mesto pripravené, treba doriešiť autobusové zastávky a cestovný poriadok
Reply on: AAA #122696:
Rozdiel nie je absolútne v ničom. Pod neprehľadnosťou som mal na mysli, len ich uvedenie v cestovnom poriadku, vrátane všetkých poznámok. Však posúď sám: http://portal.cp.sk/Down.aspx?f=L102428_081214_22738.pdf
Reply on: Papyr #122699:
"Ako naivny vychodniar so sidlom v Prahe som zavolal na 158" ? ? ?
Reply on: luky133 #122646:
Kde všade jazdia "na hybrid"? Ja viem o jednom kuse.
Reply on: MiroBA #122698:
PS - a mas pravdu, oba druhy su RG.
Reply on: MiroBA #122698:
Ja som to nielen pocul, ale aj videl. V linke 1 medzi Lafranconi a Kamennym nam. (Na to, ze v priemere travim v BA 1 den rocne, som asi mal "stastie".)

Ako naivny vychodniar so sidlom v Prahe som zavolal na 158, policajti prisli, delikventov aj s oznacovacom zadrzali...

...

...a potom som stravil 3 hodiny na policii vypovedanim a spisovanim zapisnice. Oznacovac vandali odtrhli o 23.15, z budovy policie som odchadzal okolo druhej... Samozrejme pesi, ani len listok na MHD mi nedali. Veru, druhykrat si rozmyslim, ci budem kvoli tomu buntosit policiu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.