Reply on: Mike #122528:
veď práve preto je to v úvodzovkách... osobne si myslím, že keď lodiam 60 rokov stačilo mať cca 86 metrov, prečo zrazu chcú 100... hlavne keď na dunaji sú určite mosty, ktoré majú ešte menší rozchod pilierov... okrem toho, ak si dobre pamätám, tak bolo prezentované, že to sú iba odporúčania pri stavbe nových mostov cez dunaj, pri reko vraj aj tak nie sú záväznéRe #122526 810zssk: veď práve, lenže čo by z toho mosta mohlo zhorieť? ? betón nehorí, železo tiež nie.... to je teď takovej voříšek

Re #122529 MiroBA: zochova by bol afajn, ale keď už, tak so zachádzkou Nový most, pretože spod mosta sa dostať na Zochovu, tak to je rezkým krokom dobrých 15-20 minút... na Šafko by si neodbočil z Vajanského doľava, jedine tak po trati elín.
Re #122531 810zssk: prečo nie? teda až na to, že tam je málo miesta... teoreticky to možné je aj na ASMN... a miesto by sa dalo urobiť napr. presmerovaním 88 na trasu Apollo - Svätoplukova-ASMN-Wustenrot-Landererova, prípadne Apollo-Svätop-ASMN-Rajská-29.8.-Wustenrot... len potom by už mohli rovno seknúť aj 70 tku na otočku aspoň cez Landererovu, keď by zbytočne kopírovala trať most - asmn
tr3mp
Nemáš úplne pravdu - celé je to trošku zložitejšie. Samotná trať popri Karadžičovej sa zrušila okrem iného aj kvôli tomu, že týmto koridorom malo prechádzať metro. Rozhodne nie kvôli výstavbe výškových budov. Budovy ako VÚB alebo CBC vznikli oveľa neskôr, ale stále mimo koridoru bývalej trate. Popod budovou VÚB viedla akurát vlečka na Mlynské nivy (jej pozostatok ešte vidno), pod CBC bola časť koľajiska železničnej stanice Nivy alias Nové Mesto. Samotný pozemok pôvodnej trate je ešte nezastavaný (najviac sa mu približuje budova Slovenskej poisťovne) a je (na pár drobných výnimiek) celý vo vlastníctve mesta (parkoviská pred VÚB a CBC) alebo železníc.
Naviac, ak by sme mali dnes v centre trať s úrovňovými križovaniami, boli by veľké tlaky na jej zrušenie. Jednak kvôli kolíziám s ostatnou dopravu a samozrejme kvôli hlučnosti. Podzemná trať je rozhodne v takejto exponovanej lokalite lepšie riešenie ako povrchová.