Reply on: Peto02 #118723:
Električenku ti vždy predajú za aktuálne platnú cenu (aj keď by už na druhý deň mala byť cena iná).S tou platnoťou zľavy je to však tak, že nárok na zľavu máš od 1. 9. do 31. 8. (ak chodievaš na strednú školu) alebo až do cca 15. 10. ak na vysokú. A keď chceš zľavnenú, tak ti musí platiť zľava na celé obdobie (preto tie problémy na začiatku školského roka).
Ale ceny električeniek sa nemenia, takže je jedno či si ju kúpiš už zajtra, alebo až 10. januára.
Valec
Ono, keď si to tak vezmeš, to stádo asi nebude až tak veľké (a preto z neho počuť bučať na všetkých fórach akurát tak teba).
Cca 80 % cestujúcich využíva električenku. Zvyšných 20 % si delí 3 typy lístkov (najpredávanejšie sú 10 a 30 minútové), pre náš výpočet budeme počítať s pomerom 40:40:20 (pre presné hodnoty by bolo potrebné čísla z DP). Z toho nám vyjde, že 10 minútový lístok v reále používa 8 % cestujúcich. A teraz sa ťa spýtam, koľko z nich (ak neuvažujeme s existenciou tzv. šedých pasažierov) stihne počas platnosti aj prestúpiť? Preženiem a poviem že polovica. Takže zmenou tohto druhu lístka budú dotknuté 4 % cestujúcich. Ak si k tomu prirátame ešte aj 8% cestujúcich, ktorý si budú musieť kupovať miesto 30 minútového lístka hodinový (pričom nerátam s tým, že časti z nich možno bude postačovať nový 15-minútový), tak prídeme k záveru, že zmenou tarify sa zvýši cestovné pre cca 12% cestujúcich.
Ak by sa zvýšila cena plošne pre všetkých len o výšku inflácie za roky 2004-2008, postihnutí by boli všetci. Tak neviem ako to vidíš ty, ale 12 vs. 100 % je celkom slušný pomer.