Reply on: stevo #118706:
"myslim na ludi, ktorych sa to tyka a trpia, ale su stado"Ono, keď si to tak vezmeš, to stádo asi nebude až tak veľké (a preto z neho počuť bučať na všetkých fórach akurát tak teba).
Cca 80 % cestujúcich využíva električenku. Zvyšných 20 % si delí 3 typy lístkov (najpredávanejšie sú 10 a 30 minútové), pre náš výpočet budeme počítať s pomerom 40:40:20 (pre presné hodnoty by bolo potrebné čísla z DP). Z toho nám vyjde, že 10 minútový lístok v reále používa 8 % cestujúcich. A teraz sa ťa spýtam, koľko z nich (ak neuvažujeme s existenciou tzv. šedých pasažierov) stihne počas platnosti aj prestúpiť? Preženiem a poviem že polovica. Takže zmenou tohto druhu lístka budú dotknuté 4 % cestujúcich. Ak si k tomu prirátame ešte aj 8% cestujúcich, ktorý si budú musieť kupovať miesto 30 minútového lístka hodinový (pričom nerátam s tým, že časti z nich možno bude postačovať nový 15-minútový), tak prídeme k záveru, že zmenou tarify sa zvýši cestovné pre cca 12% cestujúcich.
Ak by sa zvýšila cena plošne pre všetkých len o výšku inflácie za roky 2004-2008, postihnutí by boli všetci. Tak neviem ako to vidíš ty, ale 12 vs. 100 % je celkom slušný pomer.
stevo
Re #118635 Kami: To skus argumentovat Petrzalcanom, ktorym zaviedli prestupny system s argumentaciou, ze s prestupom budu cestovat kratsie. ?
Re #118653 S499.1023: Co je na tej slizkej kozenke take strasne fuj?
Re #118681 810zssk: to je dost arogantne. Ten, co musi aj na kratku vzdialenost prestupovat bude este vytrestany aj tym, ze okrem prestupu este zaplati viac ako ten, co sa vezie dalej bez prestupu. Si fakt dobry.
Re #118702 Valec: Ja mam permanentne elektricenku, ale riesim to preto, lebo ak sa ma to aj priamo hned dnes netyka, tak to neznamena, ze sa ma to nedotkne zajtra a tiez myslim na ludi, ktorych sa to tyka a trpia, ale su stado, ktore drzi hubu a krok. Koniec koncov je to nie lacny mestsky podnik a ja ako platca dani a volic sa mam pravo k tomu minimalne postavit.