Reply on: sisi #115986:
Áno, prispieva MiÚ v Grobe z vybraných daní. Ale rozdiel je v tom, že prispieva z daní svojich obyvateľov na dopravu pre tých čo dane zaplatili a tieto peniaze idú na dopravu do obce v ktorej žijú, teda investuje na rozvoj svojej obce. Aj vaše dane sa investujú v obci, v ktorej ste ich odviedli. Vy v Rajke a okolí ale chcete, aby mesto, kraj alebo štát financoval dopravu do inej obce, naviac v inom štáte. Nie som si istý, či toto zákon vôbec povoľuje.Nemá nič proti tomu, aby sa vám tam dotovanú linku zriadili, ale som zásadne proti tomu, aby ju financovala len slovenská strana. Musí niečo (ja by som navrhoval minimálne polovicu nákladov) pridať aj maďarská strana, keďže práve tam majú profit z toho, že tam žijete. Ak však toto nebude splnené, tak nech existuje len doprava na komerčnej báze a potom bude stáť lístok jedným smerom aj 50 Sk (tak ako do Wolfsthalu) čo zasa nebudete chcieť využívať.

Valec
"Od 24. mája prevádzkuje DPB a. s. ďalšiu linku MHD za hranice mesta. Označenie novej linky Bratislava, Nový Most – Wolfsthal, číslo 901, je takisto v súlade s koncepciou BID. Jej tarifa je však odlišná nie len od návrhu tarify BID, ale aj od doteraz zaužívanej tarify DPB a. s., nakoľko sa jedná o medzištátnu linku, ktorej prevádzku na území Rakúska upravujú tamojšie kompetentné orgány. V prípade jej úspechu sa uvažuje o zavedení ďalšej linky, označenej rovnako v súlade s koncepciou BID číslom 801. Táto by premávala z Bratislavy do Rajky."
http://www.bratislava.sk/MsZ/Archiv/MsZ_08_07_03/Inf_materialy/Bod_f/Infor_cinnost_splnomocnenca_0608.doc