Reply on: kecho #115973:
"Medzi električkou a rýchloelektričkou nie je v parametroch žiadny rozdiel. Tieto pojmy sa líšia iba v legislatívnych a drobných technických úpravách a ich aplikácií v praxi, hlavne v povolenej prevádzkovej rýchlosti. " Fabor
1. By ma zaujímalo, kde v legislatíve Fabor našiel definíciu rýchloelektričky. Alebo v skutočnosti to čo idú stavať nebude električka, ale špeciálna dráha?
2. Jazda električky na železničnej trati si vyžaduje skutočne len "pár" detailov (pevnosť skrine, spolupráca so ZZ, návestné svetlá a pod.). A keďže tie vlakoelektričky sú také trendy, tak ich maú až v pár mestách.
Zase raz Fabor ukázal nekompetentnosť, alebo zavádzanie.
Valec
"Od 24. mája prevádzkuje DPB a. s. ďalšiu linku MHD za hranice mesta. Označenie novej linky Bratislava, Nový Most – Wolfsthal, číslo 901, je takisto v súlade s koncepciou BID. Jej tarifa je však odlišná nie len od návrhu tarify BID, ale aj od doteraz zaužívanej tarify DPB a. s., nakoľko sa jedná o medzištátnu linku, ktorej prevádzku na území Rakúska upravujú tamojšie kompetentné orgány. V prípade jej úspechu sa uvažuje o zavedení ďalšej linky, označenej rovnako v súlade s koncepciou BID číslom 801. Táto by premávala z Bratislavy do Rajky."
http://www.bratislava.sk/MsZ/Archiv/MsZ_08_07_03/Inf_materialy/Bod_f/Infor_cinnost_splnomocnenca_0608.doc