opäť musím napísať môj názor, a ten je taký, že radšej treba kúpiť autobusy odskúšané a spoľahlivé, keďže ide o veľkú sériu. Ak sa nové SORy odskúšajú napríklad v Nitre v menšej sérii a budú rovnako spoľahlivé, nevidím dôvod, aby sa v ďalšom tendri do Bratislavy nekúpili.
"a páteřní tramvajovou dopravu provozovat 100% vysokopodlažními vozidly, je čudné nebo potěmkioidní."
Áno, s tou tramvajovou dopravou máš pravdu. Keďže je to náš nosný systém, nízkopodlažné vozidlá by mali byť samozrejmosťou. Lenže v určitých reláciách sú v BA aj autobusy nosným systémom, napríklad celá Petržalka, Devínska Nová Ves a pod. takže nevidím dôvod, prečo nekúpiť aj na autobusové linky kvalitné nízkopodlažné vozidlá.
Investície do NP električiek by mali prebiehať súčasne s obnovou autobusov, nie na ich úkor..
...okrem toho hovoril aj dačo v zmysle toho, že nebudú už nakupovať po 10 až 20ks od jedného výrobcu aby bola ľahšia údržba vozidiel a unifikovaný vozový park. Mercedes mimo Capacity vyrába aj Citará kĺbové, nestoja tie náhodou menej ako Capacity? Mne osobne ten Capacity pripadá ako slon tak trocha.
Pokiaľ viem, áhradník hovoril o kúpe nejakých 10 - 12 kusov CapaCity ako doplnku k štandardným kĺbákom, na najvyťaženejšie linky ako 21. 240CCčok by bolo ďaleko, ďaleko za hranicou finančných možností DPB.
posledna veta sa mi paci. je sarkasticka a realisticka. Avsak busy musime riesit hned, lebo vcera bolo neskoro. Na NP eliny nemame. a ak pouzijeme balik na NP eliny, busy skoncia nadobro a elina vsade nechodi.
Re #113236 Ámos: zatial som nemal to stastie stretnut ani jeden NP trolej
keby len elektrickova doprava...
Ale u trolejbusov mame len 7 vozov NP a to nehovorim kolko ich je po zivotnosti.
Fakt je ten, ze flotila busov s trojcipou hviezdou na prednej maske sa da v marketingu krasne vyuzit. No DPB nevyzera, ze vie co marketing je. Aspon doteraz sa o ziaden nestaral.
V kazdom pripade cestjuci si vsimne v com ide. A vidi aj rozdiel medzi SORom a MB. No mohli by tie Citara byt aj pozlatene, no co natom, ked budu po pol roku zasvinene, lebo ich nekto nebude umyvat.
Pri sucasnom vodzilovom parku radsej 240 klbovych SORov a 60 12m SORov ako 240 klbovych Citar.
Každopádne ako nákupca by som si s dodávateľom od ktorého beriem niečo prvý raz riadne upravil reklamačné podmienky. Navyše (neviem ako to bolo v prípade Solarisov) by som požadoval dodanie až na dvor DP, kde by som vozidlá prebral len po odskúšaní spolu so zástupcom dodávateľa.
Elektriku by možno nezistili ale kneeling určite áno.
Re #113201 AAA: Náhodou, v LIDLi zvyknú mať ďaleko kvalitnejšie ovocie a zeleninu ako v ktoromkoľvek inom obchode. ?
Re #113208 810zssk: Však to som ani nikde netvrdil. ?
Sory ale v Lidli som nikdy v zivote nebol ? Ale k veci. Ak budu banany v mega akcii a oznacene ako I.trieda, ocakavam, ze nahnite nebudu.
Re #113205 Ike: A to uz nehovorim o fakte, ze ak by vyhral SOR 18NB oproti 18m Citaru ci MANu, tak cestujuci pri rovnakom pocte busov dostanu v porovnaní s Citarom G o 194,4m viac, kedze Citaro G je dlhe 17,94m. Pri klbovom MANe to robi 184,8m viac, kedze MAN je dlhy 17,98m. A pri Citelise je to dokonca az 228m rozdiel, kedze Citelis je dlhy len 17,80m. Vynasobte tie cisla sirkou vozidla 2,5 metra a len 4 osobami na m2 a hned mame o kolko vacsiu kapacitu SORy ponukaju. Pri Citelisoch je to rozdiel az 2280 osob.
Re #113218 Salomon: JA som nehovoril o tom, kto vlastni SOR. Ale aspon vieme, kde tie svoje informacie beries: "Ničím podložené bludy?Asi nečítaš noviny..." Pobavil si ma...
Re #113219 Salomon: 9,5 metrove busy objednal DPB. SOR ich len vyrobil na zaklade objednavky!
Odkial mas ze SOR v Cechach neuspel? Ci Cechy su len Praha, kde naozaj SOR neuspel. Aj to len vdaka nadstardardnym vztahom so spol. Karosa.
A to je, krucinál, chyba Soru, že si DPB objednal vozidla dlouhé 9.5 metru? Když si koupíš Smarta a budeš v tom chtít převážet svoje pastevecké kozy na trh, budeš nadávat automobilce, že vyrábí blbá auta?
A že Sor v ČR neuspěl? To jsou zase krávoviny. ? Když už o něčem píšeš, zjisti si alespoň špetku informací. Pak ta diskuze bude mít smysl. Současná debata se spíš bude přibližovat k hospodským plkům.
Ať si Bratislava vybere, co sama chce. Ale ať si také uvědomí, že to bude muset zaplatit. Mercedes CapaCity je pěkná hračka, ale taky sakramentsky drahá. Přičemž cestujícímu je kulový, čím se odveze do práce nebo do školy. Hlavně aby to bylo čistý, jelo to načas a mohl ve vozidle kulturně cestovat, v lepším případě si i sednout. A tuto podmínku k M-B CapaCity splňuje i Sor NB18. Jenomže stojí v přepočtu o 40% méně. Kolik to dohromady dá za 240 autobusů, ať si každý spočítá sám. Co by se z ušetřených peněz mohlo v bratislavské MHD zainvestovat, ať si představí taktéž každý sám. Provozovat 240 Mercedesů CapaCity a páteřní tramvajovou dopravu provozovat 100% vysokopodlažními vozidly, je čudné nebo potěmkioidní.
Si múdry ako zodpovedá tvojmu nicku - ako Šalamúnove guwno, ale hlásaš BLUDY.
V prvom rade si zisti, KEDY firma J&T kúpila SOR. V druhom rade - tá firma sídlila aj SÍDLI v ČR a je úspešná.
Toto všetko je už dávno vyriešené aj bez použitia stromčeka. Výzvové návestidlá a predzvesti sa v Prahe používajú už dlhé roky, signál "Výstraha" ako aj jednoznačné návestenie jednotlivých smerov rieši nemecká sústava. V tomto vidím len a len snahu El Toda vyryžovať.
inak vie mi niekto rozumne vysvetlit preco nefunguje nova zastavka Mala scena v smere na Mlynske nivy ked bola hotova prakticky rovnako ako na opacnej strane cesty a jedine co tam chyba je oznacnik? existuje nejake vysvetlenie pre tuto velku mudrost ze tam ta zastavka stoji a nevyuziva sa aj ked je komplet hotova? inak som si vsimol min. dnes ze tam napriek chybajucemu oznacniku postavali ludia. kdesi som cital cosi o 13.10. ale fakt nechapem preco prave vtedy a nie uz dnes ked ta zastavka uz viac hotova nebude len co tam niekto postavi oznacnik, uz aj pred tyzdnom dvoma mohla byt pokojne sprevadzkovana spolocne s tou na opacnej strane
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
hoppusmark01
"a páteřní tramvajovou dopravu provozovat 100% vysokopodlažními vozidly, je čudné nebo potěmkioidní."
Áno, s tou tramvajovou dopravou máš pravdu. Keďže je to náš nosný systém, nízkopodlažné vozidlá by mali byť samozrejmosťou. Lenže v určitých reláciách sú v BA aj autobusy nosným systémom, napríklad celá Petržalka, Devínska Nová Ves a pod. takže nevidím dôvod, prečo nekúpiť aj na autobusové linky kvalitné nízkopodlažné vozidlá.
Investície do NP električiek by mali prebiehať súčasne s obnovou autobusov, nie na ich úkor..