Reply on: BB - Schuhu #111738:
Publikácie boli vydané naposledy (opravte ma ak sa mýlim) k 100-ročnici DPB v roku 1995. Ale tie už nikde nezoženieš. V súčasnosti neviem o žiadnej publikácii o MHD v BA v predaji.
? Nebola by na škodu trať od Šafka cez Dostojveského rad k Autobusovej stanici s pokračovaním cez Mlynské nivy a ďalej cez Košickú k eline do Ružinova. Na Mlynských nivách by sa potom mohlo pokračovať v budovaní trate cez Prievozskú a Gagarinovu na Dolné hony. Takto aspoň bude viac tratí v meste a po rozšírení do Devínskej N. Vsi a Vajnor by mohli električky premávať po rozmanitejších tratiach v centre. Každý uzná, že tie dve možnosti prechodu cez centrum pre električku sú žalostne málo, ktoré aj tak okrem iného sú od seba vzdialené do 500m
?
eraser
Keď už rozširuješ nejakú trať a plánuješ tam hustejšiu prevádzku, tak treba počítať aj s nákupom nových vlakových jednotiek, takisto ako pri plánovaných električkovcýh a trolejbusových tratiach to nie je len pobláznenie typu "bude nová trať" ale aj otázka "čo po nej bude jazdiť" a to koľko peňazí treba na obslúženie nových tratí novými vozidlami sa nikde neuvádza keď sa o tom píše, lebo nikdy niesú konkrétne plány ktorá linka by tam mala ísť, že je to zbytočné predbežne plánovať, lenže keď ani nevytvoria nejaké varianty tak nebudú vôbec vedieť koľko nových vozidiel bude treba.
Chcem ti povedať, že nenadávam na to čo hovoríš, ale neverím vôbec tým projektom lebo na električku do Petržalky sa chystáme viac než desať rokov, mám 10rokov staré výstrižky z BA novín o električke a pod. sľuboch. A koniec koncov ani TEN-T nerieši mnoho, len dopravu prímestkých do BA troma zastávkami v tuneli bližšie k centru. Viem si predstaviť, že ľudia ktorí to budú mať k trati kúsok pešo alebo jednu až dve zastávky busom tým vlakom pôjdu ale nie predstava Slávikovho typu, že celá Petržalka bude chodiť na Pribinovu, ASMN a Filiálku.