Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: djscorpion #111648:
Opakujem, aky je rozdiel medzi metrom a elektrickou?
Reply on: 810zssk #111646:
Myslím si, že nejaký by sa určite našli. Ku metru - V Prahe hrá metro veľmi dôležitú úlohu už len preto, lebo ísť po Prahe autom je hotová katastrofa, hovorím z vlastnej skúsenosti. Počas dňa ideš bežne hodinu do práce, aj keď ju máš relatívne blízko. Autom sa tam oplatí jazdiť tak po 20. hodine. Prečo toto hovorím? Preto, lebo chcem tým povedať, že v BA žije čím ďalej, tým viac ľudí a ľudia si stále kupujú autá a situácia, že do práve pôjdeš pekne dlho môže nastať čo chvíľa aj u nás. V Prahe využíva veľmi veľa ľudí metro, lebo sa vyvarujú zápcham, križovatkám a pod. a dostanú sa do cieľa rýchlejšie, preto si myslím, že by metro využívalo veľa ľudí a blbosť by to nebola.
Reply on: eraser #111634:
"...rozostupy medzi jednotlivými spojmi na takej trati musia byť 15min minimálne..."

Na túto volovinu si ako prišiel??? Prečo by mali byť rozostupy "15 minút minimálne"?
Reply on: djscorpion #111645:
No ale ono je to celkom draha sranda.. nehovorim o drastickom ruseni zastavok, ale skor o optimalizacii ako prezentoval intony: http://antoniaci.blog.sme.sk/c/28995/BA-elektrickove-zastavky-pri-kazdej-vrbe-a-neriesenie-ich-stavu.html

Myslim ze by nebolo moc ludi co by muselo prestupovat na autobus. Urcite nie tolko aby sme kvoli nim museli stavat metro co by toto mesto tak povediac zlikvidovalo.
Reply on: 810zssk #111642:
V tom, že je iné, keby metro stále menej, ako električka, lebo okrem neho by sme tu mali stále električky, trolejbusy a autobusy, ale keby stála električka menej, tak by sme potom chodili na autobusy a trolejbusy. A čo plní úlohu NS MHD? Nič? ?
Reply on: Ike #111643:
*DPB
Reply on: 810zssk #111642:
Problem je ze MHD neplni ulohu MHD ale hraciek vedenia MHD ?
Reply on: djscorpion #111640:
V com? Problem nie je v tom ze nemame metro. Problem je v tom ze elektricka neplni ulohu NS MHD.
Reply on: 810zssk #111635:
Aj ja dúfam, že to bude lepšie, keďže je to novšie. Ale neviem, čo máš proti 13T a 14T... Mne osobne veľmi vyhovujú.
Reply on: 810zssk #111636:
Keby stáli električky menej, tak by mnohí ľudia museli prestupovať na autobus, alebo trolejbus. Pri metre by to bolo iné.
Reply on: 810zssk #111635:

Srovnáváš dva úplně jiné typy vozidel. 14T není špatná tramvaj, jen jezdí ve městech, kam se nehodí. 15T a 14T srovnávat nelze - obě tramvaje plní pro dopravce jiný účel. Je to asi jako kritizovat na polní cestě jízdní vlastnosti Kie Ceed a doufat, že X5 bude lepší.
Reply on: Valec #111633:
Lenže metro by stále na tých dôležitejších zastávkach, takže si nemyslím, že by sa všetci vracali späť. Takže väčšina ľudí by bola určite rýchlejšie na mieste určenia.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: eraser #111634:
Nezmysel, dá sa dosiahnuť interval až 3 minúty. Nezabúdaj, že tunel nebude vysokorýchlostný, ale v podstate bežná trať na 80 km/h.
Reply on: djscorpion #111632:
Sam si to presne pomenoval. Problem nie je v elektricke ale v hustote zastaviek. Co brani medzi jednotlivymi zastavkami elektriciek dat rovnaky rozdiel ako pri metre? Okrem populizmu..
Reply on: m@rtin #111631:
No pevne verim ze to bude lepsie ako 14 a 13Tcka.. Ale vyzera to fajn 🙂
Reply on: djscorpion #111626:
Metro aj keby boli peniaze, tak by plány krížil TEN-T keďže rozostupy medzi jednotlivými spojmi na takej trati musia byť 15min minimálne ❗ A postaviť pod Dunajom tunel pre TEN-T a potom ešte pod ním druhý pre metro by bolo treba.

Základná chyba bola, že informácie o projekte TEN-T sa dostali vôbec von, lebo takto sa na magistráte v DPB budú odvolávať na riešenie dopravy na TEN-T keď im dojde dych. Železnice by aspoň mali mať rozum a povedať, že TEN-T je projekt absolútne nezávislý na MHD a taktiež ani neni nejak stavaný na MHD, keď už tak maximálne na prímestské vlaky a BODKA ❗

Keby to tak bolo...
Reply on: djscorpion #111629:
"Z akého dôvodu si myslíš, že metro by bola hovadina? Neviem, prečo by mala byť..."

Na metro nemá Bratislava dosť cestujúcich, aby zaplatili všetko to, čo pri metre na rozdiel od električky potrebuješ naviac (okrem samotnej výstavby sú to napr. náklady na osvetlenie, eskalátory.....)

"Ľudia, ktorý cestujú električkami by mohli ísť pohodlne do metra (počas leta by na nich nemuselo pražiť slnko), ale hlavne by sa dostali skôr tam, kam potrebujú."

Prečo si myslíš, že by sa dostali rýchlejšie? Však metro by nestálo na každom rohu tak ako električka, čiže aj zastávka či stanica by boli ďalej. Takže časovú výhodu by si stratil buď čakaním na doplnkovú dopravu, alebo dlhším peším presunom. To by si musel mať začiatok aj koniec cesty blízko stanice metra, alebo aspoň cestovať na opačný koniec mesta. Napr. z Petržalky do centra (alebo hoc aj na stanicu) by to metrom rýchlejšie vôbec nebolo.
Reply on: 810zssk #111630:
No ja si myslím, že by to bolo rýchlejšie. Jedna zastávka metra je, ako dve, až tri električkové a keby sa na tomto úseku jazdilo 60-80 km/h, tak by to bolo určite lepšie. Si zober také spojenie Petržalky s nejakou mestskou časťou na druhej strane od Dunaja... Bolo by to omnoho rýchlejšie, než tam čakať v Ikaruse na dákej petržalskej križovatke. Ale samozrejme, nemusíš so mnou súhlasiť, veď len normálne diskutujeme. ?
Re #111631 m@rtin: Jáj to je 15T. Tá sa mi páči aj dizajnovo, aj vlastnosťami. Dík, že si mi ju pripomenul. ?
Reply on: djscorpion #111629:
Metro stoji omnoho viac ako elektricka ale nemusi byt rychlejsie. V nasich podmienkach by to boli peniaze von oknom, skor som za zakopanie elektrickovej siete v centre mesta.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.