Keby som zosrtručnil. Na prídavok je nárok do dovŕšenia 25. roku, alebo najneskôr do vyštudovania 1. VŠ v 2. stupni, ak študuješ denne na VŠ a neprekročíš štandardnú dĺžku štúdia.
Treba sa podľa mňa vrátiť do reálneho stavu. Medzištátnu dopravu a železničnú má v kompetencií ministerstvo, regionálnu a-busovú a o chvíľu aj vlakovú VÚC a v rámci obce obec. Nechápem prečo má obec BA dotovať medzištátnu linku, keď to skôr prísluší štátu, alebo VÚC ak Rajku berieme ako región. Rovnako tak tú linku môžu dotovať Maďari, veď sa tým vozia ľudia, čo tam platia dane.
Teda linku chcieť môžu, ale nech ju žiadajú na MDPaT, ktoré si môže u zločincov objednať vlaky.
A len tak mimochodom. Ako k tomu prídu obyvatelia BA kraja, že do zahraničia dotuje linky mesto BA, ale do ich dediny nie, len preto, že je na území SR.
Internat nie je problem ochcat "stratis" obciansky preukaz s trvalym pobytom v Presove a nechas si vystavit novy s trvalym pobytom uz v Bratislave, na intraku predlozis ten stary. Inak, neviem ako je to s intrakmi v BA, ale odkedy prestali dotovat intraky v Prahe, tak maju kapacit, ze mozu ubytovat aj Prazanov, nikto nepatra po pobyte.
S ostatnymi bodmi by nam mozno mohol pomoct nejaky pravnik
Rajka: OK, tak nedotovat od poslednej zastavky. Holt Rajka si zaplati 3 km miesto dvoch.
Pozri, keby som JA byval v Rajke, tak skusim na stretnuti obyvatelov dohodnut nejaku dopravu vo vlastnej rezii. Nejakeho podnikatela s dodavkou pendlujuceho na trase Cunovo Razcestie (prestup na MHD) - Rajka, vasutallomas (prestup na vlak a autobusy Volanbuszu). Len si myslim, ze taketo riesenie "na kolene" je na dnesnu dobu uz nedostojne.
Inak, s poslednou zastavkou, kam siaha "zaujem" mesta, sa da kludne suhlasit. Tu v PO to sice mame inak (po ciaru), ale netvrdim, ze to je ideal vhodny pre kazdeho.
Ešte napíšem, v čom vidím zásadný rozdiel medzi DOBUDOVANÍM trate pre priamu linku a VYBUDOVANÍM novej trate.
Zanedbáme teraz rakúšanov a turistov a uvažujeme len tých našich 25 osôb na spoj na trase Petržalka - Flughafen. Tí prejdú 7 km po novej trati a 37 km z Wolfthalu po Flughafen po starej.
A teraz bacha... Ja tvrdím, že z ekonomického hľadiska je DOSTAVBA tejto trate pre 25 ľudí za hodinu v jednom smere porovnateľná s výstavbou nejakej novej trate pre 157 ľudí za hodinu v jednom smere.
Lebo ak by tých 25 z novej trate malo prestúpiť na iný vlak, tak to už možu prestupovať z busu, to je jasné. A bol by som ultrašotouš, keby som takú trať chcel.
37 km + 7 km = 44 km
44 / 7 = 6,3
25 . 6,3= 157 os
Podmienka pre takúto úvahu je, že sa súprava od Viedne postupne vyprázdňuje, čiže tam netreba nič pridávať.
Podmienky nároku na prídavok sú:
* starostlivosť oprávnenej osoby o nezaopatrené dieťa, ak ide o rodiča, alebo osobu, ktorej je nezaopatrené dieťa zverené,
* trvalý alebo prechodný pobyt oprávnenej osoby na území SR,
* trvalý alebo prechodný pobyt nezaopatreného dieťaťa na území SR.
(http://portal.gov.sk/Portal/sk/Default.aspx?CatID=39&aid=129)
Spoločná adresa trvalého pobytu nie je podmienkou.
jedno by bolo za trest a druhé pre recidivistov? ?
Re #108795 Papyr: áno, môžu mať príbuzných, lenže po prihlásení - rast nákladov na bývanie u príbuzných (nájomné je predsa čiastočne aj podľa počtu osôb, nie?), strata internátu... No a čo sa týka prídavkov, nie som si istý, ako to je presne, ale tuším max. do 26 roku, pokiaľ sa dieťa ako závislá (vyživovaná?) osoba súvisle pripravuje na povolanie (štúdium), pričom neviem, či tam nie je aj podmienka spoločnej domácnosti, čiže teoreticky môžeš prísť o prídavky aj v 18tich, keď odídeš zo školy... niekde nie je nárokovateľné, že ich musíš dostávať...
ad Rajka - prečo by BA mala dotovať cestu od poslednej zastávky v meste po hranicu mesta, keď tam už nikde bus nestojí?
Re #108796 Vladimír: ZSSR = ZSSK+ZSR ?
Keby to dobudovanie trate bolo vrcholne neefektívne, tak by na rakúskej strane o projekty predĺženia ani nezakopli. Ale však keď budeme brániť ako taký barani (ako ty), tak si to postavia na svojom území. Naviac budú mať želežnične obslúženú obec Berg, a my budeme územie medzi diaľnicou a hranicou mať obslúžené jedine autobusmi (a to je veľmi otázne, keďže vzkm mesto navyšovať nemieni). ?
Preco? Ak bude linka co zacina v Cunove a najblizsie stoji az v Rajke, tak preco by ju malo mesto dotovat? To je ako keby mesto dotovalo dialkovu linku Bratislava - Banska Bystrica za usek v BA.
Možno by som to ešte trochu okresal. Nie po hranice mesta (v tomto prípade aj štátu), ale len po posledný, pre mesto zaujímavý bod. V prípade Rajky po zastávku Gaštanová aleja. Lebo zastávka Čunovské jazerá a cesta po štátnu hranicu už žiadnu ďalšiu obsluhu nepotrebujú.
Re #108768 810zssk: A prečo ľudia chodia do Viedne vlakom a nie autobusom?
BTW, vlaky linky S7 nekončia na Südbahnhof-e.
Re #108772 810zssk: Skús si pozrieť, koľko ťa to vyjde finančne VHD (viď ďalej) a porovnaj to s nákladmi na cestu IAD a potom zistíš, prečo v súčasnosti dopyt nie je.
Spiatočné cestovné:
Bratislava Petržalka - Parndorf Ort (26 km)
- jednorázové 3,60 € = 108,50 Sk
- týždenné 11,20 € = 337,50 Sk
- mesačné 41,40 € = 1247,- Sk
Bratislava, Einsteinova - Petronell-Carnuntum (21 km)
- jednorázové 6,40 € = 193 Sk
- týždenné 25 € = 753 Sk (pri 5tich spiatočných cestách)
- mesačné 95 € = 2862 Sk (pri 20tich spiatočných cestách)
A teraz tak rozmýšľam, prečo tí ľudia nevyužívajú kombináciu 901+S7.
Rajka: Ved aj Rajka si moze tie 2 km zaplatit. Ale len tie 2 km, ktore nie su na uzemi BA.
Praca: Nie je problem najst v BA pracu. A neexistuje Bratislavcan, ktory by o pracu prisiel vdaka tomu, ze mu ju prebral niekto z Rajky. Coz je mimochodom tiez Bratislavcan.
Spekulativny presun: 1] ano, ale mnoho ludi ma v BA pribuznych, ved tam zije desatina Slovenska. 2] neviem, pridavky nesledujem, ale niekto snad na to dieta pridavky dostavat musi, bez ohladu na to, kde zije. Ak to nebudu rodicia, bude to ten pribuzny, ku komu sa nahlasilo, alebo nejak tak. Neverim, ze by to prestali vyplacat len preto, ze nemaju rovnaky TP.
Grob si dotoval(/uje?) linku DPB. dotuje si ju aj Wolfsthal? bude si ju dotovať aj Rajka? Má DPB prebytok, resp. toľko busov a ľudí, aby dokázal zvládnuť ďalšie linky? Ak áno, nech obce zaplatia svoju časť nákladov, o to tu ide. Ak nie, nech sa obrátia na ZSSR, SL alebo niekoho podobného, s kým sa budú vedieť dohodnúť... A nie tak, že "ja si poviem, že chcem linku do obce XY, tak nech mi ju mesto BA spraví"...
Re #108764 Papyr: takže nie je problém nájsť "akúkoľvek prácu" z ktorej by si dokázal uhradiť náklady na bývanie a život v BA? no to mi pripadá ako vrchol myšleinky socializmu...
Re #108770 810zssk: to by bolo za trest ?
Re #108771 810zssk: návrh - nech všetci platia rovnakú sumu, dajme tomu ročný PCL nie 6000 Sk, ale 8000, pričom každému človeku vráti potom mesto podĺa trvalého bydliska istú sumu - podľa svojich možností napr. BA 2000, KE 2100, NR 1900...
Re #108776 Papyr: tak k tým špekulatívnym pobytom mám otázky -1) k prihláseniu na trvalý pobyt potrebuješ súhlas majiteľa? 2) keď nemáš ako závislá osoba (študent) rovnaký trv. pobyt ako tvoji rodičia, budú na teba dostávať rodičovské prídavky? môžu ťa posudzovať ako závislú osobu?
Re #108773 Martin Fundárek: ďakujem, odložím si ? a keď sa budem nudiť, pokúsim sa prepočítať napr. BA, DS, SC, PK, MA, NR či TT...
Pokial sa najde dost obcanov BA co chcu dopravu do Rajky, tak ano, nech im mesto pomoze Ja poznam jedine Rajcana a on ma trvaly pobyt v Bratislave, ale je aj dost tych co ho maju uz v Rajke.
Dalsia vec je ze potom sa mozu najst obcania BA co budu ziadat dotovat linku do Banskej Bystrice.
"To by bolo v pohode, ak by to platila Rajka, resp. ten madarsky kraj kde to je."
Tu by si mohol paradoxne naraziť na problém, že Rajka alebo kraj Gyor-Moson-Sopron by povedal, že nič platiť nebude, z dôvodu, že veľa dochádzajúcich z Rajky do Bratislavy nemá v Rajke trvalý pobyt (iba tam vlastní dom).
Ozaj, má podľa Teba mesto podporovať svojich občanov (napr. zriadením linky MHD), ktorí majú trvalý pobyt v Bratislave, ale dom a reálne bydlisko v Rajke? Nezabúdaj, že mesto je tu pre svojich občanov ?
Papyr
Inak, s poslednou zastavkou, kam siaha "zaujem" mesta, sa da kludne suhlasit. Tu v PO to sice mame inak (po ciaru), ale netvrdim, ze to je ideal vhodny pre kazdeho.