Reply on: hoppusmark01 #106538:
Ale ja som nikde netvrdil, že to tak nemôže byť. Dokonca by som doplnenie písmenka k číslu linky v niektorých prípadoch privítal (napr. 80K - Kopčany a 80M - Kúpalisko Matador). Len neviem, či práve v prípade okružnej linky je toto potrebné. To už radšej na spôsob brnenskej 44/84 - nielen rozdielne čísla, ale aj rozdielna konečná.Re #106539 hoppusmark01: Vo Viedni platí systém označovania liniek už od roku 1907 (kedy sa nikomu o autobusoch ešte poriadne ani nesnívalo), dočítať sa o ňom môžeš napríklad tu http://tinyurl.com/4ekc73 . Keď sa zavádzali prvé autobusové linky, tak väčšinou ako pokračovanie, prípadne doplnenie električkovej siete. Autobusová linka tak dostala označenie po električkovej linke s doplnením písmena A z dôvodu rozlíšenia. Prečo existuje písmeno B mám 2 rôzne vysvetlenia (ktoré som kedysi čítal niekde na internete nezávisle na sebe). Jedným bolo to, že niekde proste číslovanie nestačilo, iný zdroj zasa tvrdil, že B-linky neboli vykonávané WL, ale inými dopravcami. Čo je z toho pravda netuším. Inak, je zaujímavé, že z takmer 100vky autobusový liniek je sú len 4 z nich A aj B.
a bude pokoj
bwd
Neodpovedal som slušne?
"Čo sa týka značenia okružnej linky A/B, jazdiacej po rovnakej trase z rovnakej konečnej, ale v opačnom smere, je neuveriteľné, že ste ešte neprišli na to, prečo je to vhodné a pre cestujúceho výhodné. Nie, neprezradím vám to. Namáhajte si hlavičky ďalej, keď to tak strašne potrebujete vedieť."
Pátrajte, možno na to prídete. Je mi jasné, že je to odomňa tvrdé, ale prečo by som vám to mal uľahčiť, keď ste to boli vy, ktorí ste spochybnili opodstatnenosť takéhoto značenia a vymýšľate si neuveriteľné vytáčky, len aby ste si dokázali, že máte pravdu?