Prečo príprava na Zlaté piesky? Veď tá trať bola postavená ešte za socializmu - začalo sa tam jazdiť 1. 7. 1989. Ale ten nákup nových vozidiel nebol až taká výhra - síce sa kupovali nové, ale zato morálne zastaralé vozidlá (snáď s výnimkou trolejbusov).
Tak ak by sa za socializmu nič okrem metra už nepostavilo, prečo sa potom koncom 80. rokov budovali nová trať na Komisárky + príprava na Zlaté Piesky? Boli plány na nové t-busové trate, ktorých časť sa v rokoch 91 a 92 realizovala? Kupovali sa nové T3, T6, a-busy, t-busy?
Re #105251 Ámos: Tých 8 "rekonštruovaných" K2 nebude Vario LF2, ale K2S, to je už isté. 7127 a 7128 majú už dokončené skrine, 7127 sa už aj lakuje. 7129 je už taktiež rozpracovaná. Čo sa týka modernizácií T3 - teraz sa robí posledná T3P - 7789+90, dokončené budú niekedy v lete (jedna z nich sa nachádza v lakovni a druhá sa tam chystá). S Variom sa potom počíta ako s náhradou juráckych odporových T3.
To je samozrejme nezmysel, prečo počítaš práve obdobie 1967 až 1980? Počítaj 1948 až 1989. Alebo je nejaký dôvod, prečo by sme mali aj z popravratových rokov rátať len niektoré?
Okrem toho nikto nepopiera, že ekonomika po prevrate klesla ale dnes je už niekde inde. Prečo je na SK tempo výstavby diaľnic také, aké je, vieme všetci - problém nie je v peniazoch. A v ČR sa rozhodne stavajú diaľnice podstatne vyšším tempom a hlavne vo vyššej kvalite ako za socíku.
Áno, časom by bolo aj v BA metro, lebo metro jednak bolo politikum, jednak bolo treba súdruhom zo ZSSR pomôcť s odberom ich najmodernejších odprásknutých metrovagónov Brill z dvadsiatych rokov. A aby sa ufinancovala jeho stavba chorou socialistickou ekonomikou, tak by sa neinvestovala ani koruna do obnovy vozového parku ani rekonštrukcií električkových tratí. Takže tak by to dopadlo.
Môžem prehlásiť, že ako v prípade Protektorátu, tak v prípade Slovenskej republiky išlo o vazalské štáty a kurz ich mien bol stanovený direktívne. Nejaké proovnanie o nákupe na čiernom trhu je absolútne nezmyselné. Veď za ukrajinskú hrivnu dostanem na čiernom trhu toľko isto cigariet, ako za euro v Rakúsku. Znamená to hádam, že by mala byť hrivna paritná s eurom? Mňa proste nebaví Ámosova a ani ničia iná obrana Slovenského štátu a už vôbec nie, keď je s pomocou demagógie.
Nie, nemám. Nesnažím sa však kafrať do vecí, ktorým nerozumiem. Viem, že mosty tohto typu sa dnes hlavne už veľmi nestavajú a ak sa stavajú, tak sa prevažne nitujú, tak sa neoháňam historickými metódami pri reko mosta Márie Valérie.
Profesor Letz je hlavne zo skupiny "hejslovákov", ktorí sa snažia dokázať, aký bol Slovenský štát výborný. Tým pádom jeho argumenty pre mňa nemajú ani minimálnu vypovedaciu hodnotu.
"V průběhu let 1967 až 1980 byly v dálniční výstavbě provedeny stavební práce za více jak 14 miliard Kčs a do provozu bylo uvedeno 375 km dálnic, z toho 260 km v ČSR a 115 km v SSR."
375 km / 13 rokov = 28,85 km/rok
Koľko že sa za rok odovzdá diaľnic dnes?
S výstavbou metra v BA sa začalo v roku 1989 a na jar 1990 ju nová garnitúra zastavila. Čiže aj metro by časom bolo.
Zatrolejovanie obratiska Molecova sa bude zrejme realizovať v spolupráci s výstavbou obchodného hangáru LIDL, keďže popri tom sa má vybudovať aj nejaký ten odbočovací pruh (s čím súvisia presuny stĺpov) a tiež aj "prestupný uzol".
Asi tie zatazene cesty budu mat nieco spolocne s tym, ze si dnes ovela viac ludi moze dovolit kupit auto. Co sa tyka sirokych ciest tak nebud smiesny - kolkoze km dialnic sa za sociku postavilo??? A hadam si nemyslis, ze keby komunizmus nebol padol tak dnes mame metro alebo viacej trati?
preco nie, ved ukradnute zidovske majetky urcite pomohli nastartovat ekonomiku rovnako ako aj to ze sa rozpustili vsetky statne rezervy, takze sa lahko budovala silna mena ☠
1) Dnes ma DPB v evidencii 40 elektriciek K2. Jedna je historicka a jedna autoskola. Cize bezne sa do premavky dostaca 38 kusov. Na K2S bolo prerobenych 26 a jedna na K2G - 7085. Do dvoch rokov by sa malo urobit dalsich 8 kusov. Co bude potom...?!? Hovori sa o Vario LF2 (moze sa tykat uz aj tych 8 kusov).
2) Co sa Molecky tyka. Problem je stym, ze v danom mieste prebieha sucasnosti vystavba, predpokladam ze tam bude vznikat nejaky odbocovaci pruh a to je dovod preco sa to cele posunulo. Termin je dany vlazne a to na tento rok. Kedy vsak bude otocka skutocne hotova nik nevie.
Levne a primitivni je aj natiahnutie dratu od Vojenskej nemocnice cez Patronku smer Kramare aj napriek tomu tam tie draty nie su dlhe roky.
Ahoj. Chci se zeptat na tramvaje K2S. Kolik jich je z celkového počtu a kolik zbývá obyčejných tramvají K2 na rekonstrukci. Děkuji a kdy bude definitivně skončena.
Dále se chci zeptat na rekonstrukci T3, kolik vozů zbývá z rekonstruovat, kolik jich ještě se bude dělat a do kdy to bude hotové.
A poslední otázka. Kdy už konečně udělají tu otočku trolejbusové trati na Molevcovy, nebo jak se to tam jmenuje. Vždyť je to děsně levné a primitivní těch pár metrů srátu natáhnout. Proč se z toho dělají tance jako při stavbě nejdelšího čínského mostu?
Majo