Reply on: Ike #104513:
napriklad tak nejako. Osobne by som si napriklad vedel predstavit NS MHD na baze rychlodraznej trate zo Safka az po buduce South city pod Petrzalkou a na tuto trat nasledne napojene dalsie petrzalske vetvy - jednoducho vsade tam, kde dnes jazdi v petrzalke autobus, tam vybudovat kolajove trate a mozme mat elektrickami obsluzene cele sidlisko (v idealnom pripade spojenie zo sidliska do centra bez nutnosti prestupu).To je samozrejme len sci-fi, ale predstavit si to viem ?
Odhliadnuc od smutnej reality, ze ak sa a niekedy ta superskvela pomalodrazna trat s rychlodraznymi parametrami vybuduje, zrejme na petrzalskej strane nebude existovat ziadne vetvenie, ktore by na niektorych miestach bolo viac nez vhodne - napr. pri Artmedii, smerujuc do planovaneho CMC Petrzalka, ktore vsak - zial - s niecim takym, ako napojenie na MHD vobec nerata. Vsak naco...
Pripadne odbocky z hlavnej trate smerom do Ovsista, na Antolsku, Kopcany, Luky, Haje... a samozrejme nezabudunut na obratisko okolo Rovniankovej 14 ?
a eliny tam chodia do viac ulic ako v BA... 
Ike
Co sa tyka Stefanikovej, podla mna bola chyba ze sa tu zrusila trat v 1980. Dnes to mohla byt zahatana ulica pre IAD.
Je to mozno blbost, ale (netrufam si odhadnut financne naklady s tym spojene, asi budu velmi vysoke) pozdaval by sa mi stav, keby sa tieto bus pruhy postupne casu v horizonte 30 rokov postupne prebudovavali na elektrickove trate s preferenciou (vo Viedni, alebo aj v inych zapadnych mestach ti ide elektricka pomaly do kazdej zasitej ulicky).
Hatanie ulic je tiez dobre riesenie, zial vidis ze mesto radsej zahustuje dopravu a nielen ze neberie ohlad na MHD, ono uz neberie ohlad ani na IAD (vid Racianske Myto).
Mam k dispozicii automobil, ale mozem ti povedat ze ked idem do centra, tak elektricka je najlepsi mozny variant. A ked mi dojde nie preplnena, nova, cista a na cas T3Pka, tak je to velmi vysoka konkurencia pre IAD. Trva to sice dlhsie o par minut, ale ako IAD by som travil vela casu hladanim miesta a to parkovne je tiez velmi drahe.
Re #104497 Eury: ved to je pravda, bus-pruhy uz davno mali byt... ale malo by sa dbat aj na ich dodrziavanie. V premavke sa zial nedba ani na prednost vozidiel MHD ktore opustaju Bus-pruh a zastavku a policajti miesto toho, aby konali, tak kdesi na periferii chytaju cez vikend vodicov co prekrocili zabudnutu prenostu 40ku.
Re #104502 hoppusmark01: o nosnych linkach mi hovor
Inak niekto tu vravel ze sa planuju obnovit tie ukazovatele odporucanej rychlosti akou vodici stihaju zelenu vlnu. Ako to nakoniec dopadlo? Myslim ze by to slusne eliminovalo zapchy