V takejto situacii je postup jasny. Nic neplatit, nic nedavat, pockat na policiu a poziadat inych cestujucich ci mu budu ochotny pred policiou ci na podniku dosvecit co revizor spravil. Samozrejmostou by mala byt staznost.
Samo1: Hlásaš úplné nezmysly, až je mi z nich takmer nevoľno. Vidno, že realite si dosť vzdialený, keď dokážeš tvrdiť to čo tvrdíš. Asi inú dopravu ako svoje auto nepoznáš, však?
Ad 1 - preferencia: Choď sa pozrieť kamkoľvek na západ od BA, ako vo všetkých civilizovaných mestách funguje preferencia (aj absolútna) MHD (nielen koľajovej). Je prinajmenšom zvláštne, že všade inde to ide, len u nás by to nešlo, lebo "by stálo všetko ostatné". A inde stáť môže? A nikomu to tam nevadí, považujú totiž za samozrejmé a logické, že električka, vezúca 150-200 ľudí, bude uprednostnená pred autom, vezúcim nanajvýš 2-3 ľudí (a to dosť preháňam). Samozrejme, nikto tu nežiada absolútnu preferenciu napr. na takej Molecovej, lebo je jasné, že tam by to nešlo. Ale aj tam sa dá situácia riešiť inak než teraz. A povedzme taká Hečkova je na absolútnu preferenciu ako stvorená, a zároveň je to momentálne ukážkový príklad toho, ako sa to dá znetvoriť a maximálne degradovať MHD.
Iná vec je, ako je Siemens v tomto smere úplne neschopný, a nedokáže naprogramovať ani jednu primitívnu dynamicky riadenú križovatku s preferenciou. A keď sa im tá preferencia náhodou podarí, tak to zasa vrcholne spackajú celkovo. Nechápem však, ako mohol niekto takéto paškvily, ako tu Siemens po celom meste predvádza, vôbec skolaudovať. A toto maslo už je na hlave magistrátu, nielen Siemensu.
Ad 2 - budovanie CSS: V tomto meste už aj nevidomí vidia, ako sa tu budujú svetelne riadené križovatky na najnezmyselnejších miestach, až sa človeku rozum zastavuje. Ako mala Bratislava kedysi za socializmu prívlastok "mesto mieru", tak teraz je to mesto semaforov. Doslova. Nech mi niekto vysvetlí, načo bola potrebná rekonštrukcia CSS na Vinohradoch, nová CSS na odbočení na Staré Grunty, nová CSS na vyústení Kuklovskej do Karloveskej, a takto by sa dalo pokračovať dosť dlhým zoznamom. V ďalšom rade sa tu hromadne zamietajú požiadavky na kruhové objazdy, a miesto nich sa buduje čo? Zasa len CSS. Prečo? Lebo na výstavbe, prevádzke a údržbe kruháča sa predsa Siemens nenabalí, tak to nie je žiadúce. Začínam mať podozrenie, že Siemens si priebežne obzerá neriadené križovatky, a sem-tam zavolá na políciu že "tu a tu vznikajú nebezpečné situácie (ohrozujú sa chodci), mali by ste tam dať semafor". A tak nám tu rastú nezmyselné semafory rýchlejšie než mrakodrapy kdekade. A idiócia prekvitá. Potom sa niet čo diviť keď: 1) vodičov učíme jazdiť na farebné svetielka, a keď sú náhodou niekde vypnuté, tak nikto nevie, čo si má počať, a veselo sa nám búrajú, a 2) pri takomto premnožovaní semaforov a čoraz horšom nastavení riadenia križovatiek nám ich vodiči prestávajú rešpektovať a lietajú na červenú, a pomaly aj na fialovú, keby taká bola.
Ad 3 - BUS pruhy: zdá sa, že ODP ešte stále nepochopilo jednu fundamentálnu vec: BUS pruh v Bratislavskej situácii NIE JE o tom, že ho postavíme tam, kde naň pri IAD zostane miesto. V tomto meste je JEDINÁ cesta budovať BUS pruhy NA ÚKOR IAD, pretože inak nie je šanca zastaviť trend presadania z MHD do áut. Áno, kolóny budú. Deň, mesiac, možno pol roka. Ale po čase všetci tí, ktorí sa tlačia v zápche po jednom vo svojich autíčkach, zistia, že tým autobusom/trolejbusom sú v meste oveľa rýchlejšie, a ešte ani nemusia hľadať miesto na zaparkovanie. A kolóny zrazu zmiznú. A presne o tom to je. Nové cesty/pruhy pre IAD = nová indukovaná IAD, a kolóny budú za 3-4 mesiace po rozšírení rovnaké, ak nie ešte väčšie. V tomto tkvie úplná zvrátenosť myslenia súčasného magistrátu. A je úplne jedno, že nemáme dobudovanú základnú cestnú sieť, v prvom rade sa treba sústrediť na odbremenenie tej existujúcej, a na to je jediný spôsob - preferovať VHD. V opačnom prípade nám ani po dobudovaní úplnej cestnej siete nebude tá postačovať, pretože bude v súvislých radoch upchatá autami tých, ktorí z toho trolejbusu presadli do auta, lebo v aute sa tlačia v tej istej kolóne ako v trolejbuse, len výrazne pohodlnejšie. A to je veľmi rýchla cesta ku kolapsu.
Ad 4 - dopravné stavby: Vidno, ako tu niektorí "rozmýšľajú". Všetky tebou spomínané stavby pomôžu práve a jedine IAD, a pre MHD budú v konečnom dôsledku znamenať len rýchlejšiu smrť, pretože dopravná indukcia spôsobená týmito stavbami nakoniec zahltí aj existujúcu sieť natoľko, že sa stav len a len zhorší. Čo tak pouvažovať aj nad nejakými dopravnými stavbami v prospech VHD? Hm, ale to by sa nám v našich autách o nič lepšie necestovalo. Hm, ale to nás voliči-vodiči a taxikárska lobby ukameňujú. Tak radšej nič, sústreďme sa my radšej pekne na stavby pre autá, MHD sa má dobre aj takto, a voliči ktorí ešte používajú MHD nestoja za našu pozornosť. Nech si najprv presadnú do áut, potom budú pre nás zaujímaví. Všakže?
Ad 5 - konkrétne výroky: Zaznamenal som 2 extra skvostné perly (okrem iných, len o málo menej skvostných, na ktoré už reagovať nebudem, hoci by sa tiež žiadalo, no z priestorových dôvodov to už nie je vhodné):
"takže sa stáva, že električky občas stoja na svetlá." - Sa stáva?? Občas?!? Ty si už najmenej 3 roky električkou necestoval, však?
"Dva telefonáty a elky boli spacifikované, dobré nie?" - Dobré? Choré. Ty elka. Odhliadnuc od toho, že to poukazuje na neschopnosť Siemensu, ktorý danú preferenciu kolosálne spackal (a ktovie či nie práve preto, aby svetu ukázali, že to nejde, hoci to na celom svete okrem nás ide), je tu krásne vidno, že sme na Slovensku, kde sú si niektorí rovnejší. Dotyčná papaláškyňa by mala povinne každé ráno cestovať električkou, aby si odskúšala, aké to je, stáť úplne zbytočne najmenej minútu na KAŽDÝCH svetlách po ceste. To by bolo telefonátov...
Záver: Pokiaľ na ODP nášho slávneho magoriátu pracujú ľudia s takým zmýšľaním, aké nám tu prezentuješ, tak sa vôbec nečudujem, že tu ide v oblasti dopravy všetko od desiatich nie k piatim, ale nanajvýš ku dvom. A kým sa toto myslenie (resp. ľudia, ktorí ho presadzujú) nezmení, tak to tu naozaj pôjde s celou dopravou veľmi rýchlo do análneho otvoru. A pritom stačí tak málo (a zároveň tak veľa) na odvrátenie tohto trendu - zmeniť myslenie.
A ospravedlňujem sa ostatným za príšerne dlhý spam, no nedalo mi nereagovať.
Lamacskej, dostavba na Trnavskej,...
CSS pri technopole nie je treba, Stacil kruhac. Lachova nie je treba. V Petrzalke by snad na polovici dnesnych CSS stacil kruhac. Urcite tie pri Esso pumpe, technopol a pri cervenej poste.
Na tému revízori a kontrola cestovných lístkov v bratislavskej MHD : Bol som dnes 29.04.2008 o cca 06:55 hod. svedkom, ako si istý cestujúci pán v linke autobusu 61 smerom z letiska na Hlavnú stanicu chcel na zástavke Zimný štadión označť (cviknúť) cestovný lístok v prednej časti vozidla, hneď za šoférom pri prvých dverách, autobus stál na spomínanej zástavke s otvorenými dverami a v tom okamžiku sa k označovaciemu prístroju chrbtom postavil nastupujúci cestujúci a znemožňoval tak svojim telom označiť dotyčnému pánovi cestovný lístok. Krátko nato vysvitlo, že do autobusu nastúpili revízori, autobus bol stále na zástavke a mal otvorené dvere. Revízor požadoval od dotyčného pána cestovný lístok, cestujúci pán sa domáhal aby mu bolo umožnené označiť si cestovný lístok v označovacom zariadení ktoré chrbtom blokoval revízor. Keď cestujúci pán zistil aká je situácia a nemal označený cestovný lístok, domáhal sa vystúpiť zo spomínaného autobusu, no výstup mu blokoval a znemožňoval revízor. Autobus bol stále na zástavke a mal otvorené všetky dvere, dotyčný cestujúci nemohol vystúpiť ani prednými dvermi, nemohol si označiť svoj cestovný lístok, lebo chrbtom ho zakrýval revízor, nemohol prejsť ani k druhým dverám vo vozidle, nakolko mu v ceste bránil druhý revízor. Dotyčný pán vyzval revízora aby odstúpil od označovača lístkov, že si chce označiť lístok,- no revízor argumentoval, že on si chce označiť lístok. Dotyčný pán povedal revízorovi aby si lístok označil ako prvý a že on si lístok označí po òom. Autobus bol stále na zástavke a mal otvorené dvere, označovač bol stále blokovaný chrbtom revízora, dotyčnému pánovi blokovali cestu von z autobusu, ako aj označť si lístok v druhom označovači v autobuse. Dotyčný pán sa domáhal vystúpiť z autobusu, no revízori ho doslova "ZAISTILI" a to môže urobiť iba polícia. Dotyčný pán nahlas poprosil cestujúcich aby niekto zavolal políciu, musel to počuť aj šofér a vtedy sa dvere zatvorili a autobus sa pohol zo zástavky, revízor ktorý blokoval svojim chrbtom označovač odstúpil, druhý revízor si označil tzv. kontrolný lístok a odsúpili od označovača cestovných lístkov až vtedy, keď bol označovač zablokovaný palubným počítačom autobusu. UROBILI Z TOHOTO PÁNA ÚMYSELNE ČIERNYM PASAŽIEROM.
V autobuse boli dvaja revízori a mali doprovod dvoch ochrankárov v civile a nijako neoznačených, pravdepodobne zamestnanci niektorej SBS ...
Neviem ako to skončilo, dotyčný pán sa domáhal privolania polície, revízorov varoval že sa bude na nich sťažovať, ja som vystúpil na nasledujúcej zástavke...
Zrekonštruovať BUS pruh na Panónskej? cha! a začo? Keby MG chcel postupne opraviť všetky povrchy ciest v BA, za koľko rokov by sa mohol vrátiť na to isté miesto pri súčasnom financovaní. Tipnite si!
( to aby vám bolo jasné, o akých peniazoch na dopravu sa bavíme.)
xxxxxxxxxxxxxxxje to400rokovxixixixi! dobrý vtip?
Na tému revízori a kontrola cestovných lístkov v bratislavskej MHD : Bol som dnes 29.04.2008 o cca 06:55 hod. svedkom, ako si istý cestujúci pán v linke autobusu 61 smerom z letiska na Hlavnú stanicu chcel na zástavke Zimný štadión oznaèiť (cviknúť) cestovný lístok v prednej èasti vozidla, hneï za šoférom pri prvých dverách, autobus stál na spomínanej zástavke s otvorenými dverami a v tom okamžiku sa k oznaèovaciemu prístroju chrbtom postavil nastupujúci cestujúci a znemožòoval tak svojim telom ozaèiť dotyènému pánovi cestovný lístok. Krátko nato vysvitlo, že do autobusu nastúpili revízori, autobus bol stále na zástavke a mal otvorené dvere. Revízor požadoval od dotyèného pána cestovný lístok, cestujúci pán sa domáhal aby mu bolo umožnené oznaèiť si cestovný lístok v oznaèovacom zariadení ktoré chrbtom blokoval revízor. Keï cestujúci pán zistil aká je situácia a nemal oznaèený cestovný lístok, domáhal sa vystúpiť zo spomínaného autobusu, no výstup mu blokoval a znemožòoval revízor. Autobus bol stále na zástavke a mal otvorené všetky dvere, dotyèný cestujúci nemohol vystúpiť ani prednými dvermi, nemohol si oznaèiť svoj cestovný lístok, lebo chrbtom ho zakrýval revízor, nemohol prejsť ani k druhým dverám vo vozidle, nako¾ko mu v ceste bránil druhý revízor. Dotyèný pán vyzval revízora aby odstúpil od oznaèovaèa lístkov, že si chce oznaèiť lístok,- no revízor argumentoval, že on si chce oznaèiť lístok. Dotyèný pán povedal revízorovi aby si lístok oznaèil ako prvý a že on si lístok oznaèí po òom. Autobus bol stále na zástavke a mal otvorené dvere, oznaèovaè bol stále blokovaný chrbtom revízora, dotyènému pánovi blokovali cestu von z autobusu, ako aj oznaèiť si lístok v druhom oznaèovaèi v autobuse. Dotyèný pán sa domáhal vystúpiť z autobusu, no revízori ho doslova "ZAISTILI" a to môže urobiť iba polícia. Dotyèný pán nahlas poprosil cestujúcich aby niekto zavolal políciu, musel to poèuť aj šofér a vtedy sa dvere zatvorili a autobus sa pohol zo zástavky, revízor ktorý blokoval svojim chrbtom oznaèovaè odstúpil, druhý revízor si oznaèil tzv. kontrolný lístok a odsúpili od oznaèovaèa cestovných lístkov až vtedy, keï bol oznaèovaè zablokovaný. UROBILI Z TOHOTO PÁNA ÚMYSELNE ÈIERNYM PASAŽIEROM.
V autobuse boli dvaja revízori a mali doprovod dvoch ochrankárov v civile a nijako neoznaèených, pravdepodobne zamestnanci niektorej SBS ...
Neviem ako to dopadlo, dotyèný pán sa domáhal privolania polície, revízorov varoval že sa bude na nich sťažovať, ja som vystúpil na nasledujúcej zástavke...
Ešte k tým stavbám. My ešte nemáme dobudovanú ani základnú cestnú sieť, predimenzovanie zatiaľ nehrozí. A ešte si predstavte, čo všetko sa ide stavať v širšom centre mesta, pričom cesty skoro žiadne. len v okolí Košickej sa plánuje cca 25 000 parkovacích miest, kadiaľ sa tam tie autá dostanú? Ani ďalší most Apollo by nestačil. Za 5- 7 rokov ešte budeme spomínať, ako sa dobre jazdilo po meste v roku 2008.
no hlavne ten BUS-pruh na Panónskej v smere do Petržalky je v strašnom stave.. Toľko hrbolov a pred ŽST Petržalka tá jama.. som zvedavý, kedy ten BUS-pruh zrekonštruujú..
Bolo to takto na Drobného. Viete ako to dopadlo? Manželka nejakého potentáta tam stála skoro 5 min, lebo stále išli elky. Dva telefonáty a elky boli spacifikované, dobré nie?
nehovoriac o tom, že stavaním mimoúrovňových ciest sa vytvárajú veľké bariéry pre chodcov, a teda im sťažujú pohyb po meste.. A tým sa znižuje kvalita života v meste..
Vzdialenosť, ktorú bolo možné prejsť cez prechod aj s čakaním na semafore za minútu, môže trvať podchodom oveľa dlhšie..
Ano viem si to predstavit na vacsine miestkrizovatiek v BA. Pri 4 linkach s intervalom 12 minut to je maximalne elina kazdych 1,5 minuty. Prejazd elektricky maximalne 10 sekund. takze na 80 sekund pre ostatne vozidla a 10 pre eliny.
Dnes vsak dostavaju zelenu neexistujuce elektricky a existujuce auta cakaju a naopak neeistujuce auta maju zelenu a elina caka na cervenej. Plna preferencia vacsiny krizovatiek, kde je to mozne urychli nie len MHD, ale aj auta.
"Radšej sa spýtajte kde je severná tangenta, mimoúrovňová Bajkalská, nultý okruh, R7."
Práve si vymenoval stavby, ktoré pomôžu len a len IAD.. A potom nastupuje známa rovnica: väčšia kapacita ciest=ďalší nárast IAD.. a stále dookola.. takže aj mimoúrovňová Bajkalská by sa skôr či neskôr opäť zaplnila autami, a zas by ju trebalo rozširovať..
"Lenže viete si predstaviť, čo by bolo, keby električky absolútne nestáli, ale stálo by všetko ostatné?"
Presne takto sa to má riešiť. Keď ide električka, má všetko ostatné stáť.. A keď bude električka rýchla, ľudia nebudú presadať do áut, a nebudú sa vôbec musieť rozširovať cesty.. Čo je na tom nepochopiteľné?
Takže viem si to veľmi dobre predstaviť..
Konečne, že to tam zase dali, kedysi aj sestrička z jasličiek mohla pomocou terčíka zastaviť vozidlá, aby detičky bezpečne prešli. Dnes môžu iba policajti a keďže tí nikde nie sú, tak každé ráno je pred školami ródeo, býci (skôr voly) rozháňajú kuriatka po ceste a ešte sú na to pyšní.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ámos
Dnes vsak dostavaju zelenu neexistujuce elektricky a existujuce auta cakaju a naopak neeistujuce auta maju zelenu a elina caka na cervenej. Plna preferencia vacsiny krizovatiek, kde je to mozne urychli nie len MHD, ale aj auta.