Reply on: Marcelllooo #100455:
Najprv sa pozrime na tvoje pôvodné tvrdenie v #100176. Povedal si, že petícia je právne irelevantná.Ja som napísal v #100308, že relevantná je, pričom som ti dal pomôcku, aby si si pozrel ustanovenia o referende, ktoré ťa mali naviesť na to, čo som pôvodne napísal, teda, že relevantá je, na to, že inštitútom petície sa môže iniciovať referendum. Ty si však opäť napísal, že právny vzťah medzi petíciou a referendom nie je.
To, že tam ten vzťah je, svedčia práve mnou spomínané právne normy zložené z hypotézy a dispozície. Pričom pre právnu normu je typické, že pokiaľ sa naplní hypotéza, nastane nejaka právna skutočnosť, má sa uplatniť pravidlo správania ustanovené v dispozícii. Pokiaľ sa nenaplní nastupuje sankcia, ktorá je v tomto prípade v inej právnej norme (v tomto prípade iný článok Ústavy, Trestný zákon).
Tak si tie normy rozložme:
"Referendum vyhlasuje prezident Slovenskej republiky, ak o to petíciou požiada aspoň 350 000 občanov, alebo ak sa na tom uznesie Národná rada Slovenskej republiky, a to do 30 dní od prijatia petície občanov alebo uznesenia Národnej rady Slovenskej republiky."
Hypotéza: "Ak o vyhlásenie referenda požiada petíciou aspoň 350 000 občanov, alebo ak sa na tom uznesie Národná rada Slovenskej republiky,
Dispozícia: "tak prezident Slovenskej republiky vyhlasuje referendum."
2. norma:
"Obecné zastupiteľstvo vyhlási hlasovanie obyvateľov obce (miestne ), ak ide o
a) zlúčenie obcí, rozdelenie alebo zrušenie obce, /11b/ ako aj zmenu názvu obce,
b) odvolanie starostu (§ 13a ods. 3),
c) petíciu skupiny obyvateľov obce aspoň 30 % oprávnených voličov. /12/" § 11 z. 369/1990.
"Ak exsituje petícia skupiny obyvateľov obce aspoň 30 % oprávnených voličov," hypotéza
Dispozícia: " tak obecné zastupiteľstvo vyhlási hlasovanie obyvateľov obce (miestne referndum)."
A nikde som nenapísal, že referendum sa rovná petícia. Chápeš už právnu relevanciu petície?
tr3mp
- elektricka v oplotenom vykope skrz Petrzalku zapojena cez Stary most do existujucej siete
- lahky vlak (ekvivalentny s elektrickou z hladiska uzivatela) v plytkom tunely a kopirujuci jednu vetvu NS MHD riesiaci hlavne dopravne prudy uz v roku 2015 "
Na tomto príspevku vidieť, že si vôbec nepochopil to, o čom sa na tomto fóre diskutuje. Vysvetlenie:
Druhú možnosť (ľahký vlak) obhajuješ Ty. Obhajuješ ho však veľmi nedôsledne, na žiadosti o dodatočné vysvetlenia Tvojich názorov, prípadne o odkaz na projekt, kde sa môžeme dozvedieť viac, odpovedáš akurát neurčitým odkazom na minulé príspevky. Ak by si pri každej takejto žiadosti uviedol konkrétny odkaz na svoj starší príspevok prípadne aj s citáciou, naozaj by si tým dokázal, že obhajuješ ľahký vlak. Lebo takto celé Tvoje vystupovanie pôsobí, že Ti nezáleží ani tak na ľahkom vlaku (napriek všetkému tomu, čo píšeš) ale ide Ti len o to, byť v opozícii voči všetkým.
Tebou spomínanú prvú možnosť (električka v oplotenom výkope) tu neobhajuje asi nikto. Bojuješ proti imaginárnemu nepriateľovi a bohužiaľ si nepostrehol, že ľudia, ktorí s Tebou nesúhlasia nezastávajú jednotný názor na riešenie NS MHD v Bratislave (a už vôbec nie ten, ktorý Ty predpokladáš). Variácie spočívajú v názore na trasovanie, spôsob prechodu centra, rozsahu podzemných tratí atď.
"Dalej je to topologia elektrickovej siete a nepokrytost rozvojovych uzemi mesta elektrickou."
Tie rozvojové územia, ktoré v súčasnosti nie sú pokryté električkovou sieťou, nie sú v súčasnosti pokryté ani sieťou Tebou navrhovaného systému. Naviac súčasné stabilizované územia (Dúbravka, K. Ves, Rača, Ružinov, historické centrum) už sú pokryté električkami, NS MHD založený na inej báze by sa sem musel dobudovať.