Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Otázka : niesú aj zmeny v chronometráži pri obchádzkových trasách na L67,70 a 79?
Reply on: Peon #162282:
do kedy to vlastne má kraj predpísanú tú zdieračku s SL? A ako je vlastne tá zmluva postavená? Je to do daného roku s predpísaným objemom výkonov na dané obdobie, alebo to je tak spravené, že už je vopred aj poistené to, že koľko si ktorý rok musí kraj objednať? Tým pádom keby kraj vyčerpal výkony o 2-3 roky skôr, že by bolo treba podpísať novú zmluvu, ktorú by už kraj podpísal iba s ohľadom na počet výkonov potrebných podľa plánu BID.
Reply on: derik #162285:
sú to grázli proste... namiesto toho aby sa podporovala v rámci regiónu doprava na dlhšie cesty vlakom, tak sa to robí naopak, všetkých tlačia do autobusov. Ešte aj trať 160 nám schátra, čo teda bude hotová pohroma ? Nehovorím, že tam keď nie je práce, že je koho prepravovať no sú úseky, kde sa prevádzky Os vlakov, aspoň v podobe 813+913 alebo troj či štvorvozňovej súpravy predsa vyplatí. Milujem ten klasický argument, keď sa povie že :"Ľudia na tomto úseku necestujú a preto nemá pre železnice zmysel tam vytvárať nové spoje." na úsek, kde nič nepremáva, tak logicky tam ani nikto nemôže cestovať ? ale je to obľúbený argument železníc ako takých, resp. tzv. "odborníkov", ktorí tam pracujú 1-2 roky a už rozdávajú rozumy a 20-30 rokov pracujúcim ľuďom na železnici vlasy stávajú dupkom z tejto demencie. Tá Bc. práca od chlapíka čo študoval na dopravnej fakulte bola skvele vypracovaná, nakoľko odstránil osobné vlaky tam, kde bola fakt veľká vzdialenosť od vlakovej zastávky k dedine, zas prestrelil s tým nadmerným vypravovaním vlakov na niektorých lokálnych tratiach, ale to by sa dalo ešte vyškrtať. Hlavnou výhodou toho celého bola taktová doprava.
Reply on: no.ev.di. #162279:
To vieš železnice sú štátne, SADky už zčasti sprivatizované a majú sa úplne doprivatizovať. A ono keď sa ukáže ako pekne veľa cestujúcich prepravia, aj tá privatizácia bude lahšia. Na Slovensku je to hlavne o tom, že chránime súkromné záujmy a verejnú dopravu nevinímajúc. Ak to takto pôjde so železnicami ďalej, zrušia úplne všetky regionálne trate postupne a zostane len tá hlavné medzi BA a KE.
Reply on: Peon #162281:
Bus linky BA-MA, BA-PK, BA-SC su nezmysel.
Reply on: Peon #162282:
Ziadna linka z Dunajskej Luznej nemalo koncit na Astronomickej. Tam mala koncit 720 z Mostu pri BA, 735 z DL pri Cintorine Ruzinov.
321 nema ist do Borinky, ale len do Marianky, aj ked ta mala uz davno byt sucastou BA aj s 37.
Do Borinky je 325 z AS.
Reply on: no.ev.di. #162279:
Nepísalo sa náhodou pred časom, že výkony Slovak Lines budú presunuté inde?

PRÍKLAD: Ak naozaj nebudú v budúcnosti premávať medzi Bratislavou a Pezinkom žiadne prímestské autobusy Slovak Lines (že budú nahradené vlakmi), tak čo sa tu ušetrí sa má presunúť inde - ak si dobre pamätám. Napr. že cez pracovné dni aj víkendy budú podstatne častejšie premávať "zvážajúce autobusy" do Pezinka napr. z Limbachu či z Pezinskej Baby (príp. Malaciek?).

Ozaj a od tej možnosti ukončiť niektorú prímestskú linku BID do Dunajskej Lužnej na Astronomickej (prestup z / na električky) sa upustilo? Niečo podobné už dávno existuje: spoj o 13:40 h cez pracovné dni začína na Patrónke - ide do Stupavy. A na Patrónke by po novom mala začínať aj linka 321 do Marianky a Borinky, nie?
Reply on: Joyki #162273:
Ktoré spoje na ktorých linkách Slovak Lines sú zbytočné a nezmyselné? Nejak mi teraz narýchlo nič nenapadá..
Reply on: Hug0 #162276:
minule nás kamarát viezol autom z Eurovey kdesi do tých bočných uličiek pod Obchodnou kde má garáž a pred nami auto DS. Na to jeden poznamenal, že "dávaj si pozor, lebo títo s DS, GA, SA, robia s radosťou také, že nedajú smerovku a zrazu zmenia smer, alebo opačne príp. zrazu ti zastaví pred nosom." Za 10 sekúnd ako na zavolanie, zrazu nám zabrzdil magor DS pred nosom a šiel pozdĺžne parkovať ?
Reply on: Joyki #162273:
potom niečo ako BID vyzerá byť šialene nereálne, lebo keď SL teraz nechcú racionalizovať, tak ako ich k tomu prinúti kraj potom? Zaujímavé je, že na železniciach sa v prospech zasraných autobusákov škrtá jedna radosť ? ale opačne to ešte nikoho nenapadlo spraviť.
Reply on: matt11 #162271:
lenže to čo je podľa teba sa nezhoduje s trendami a štandardami ako sa robí MHD a to rozhodne, nie je systémom ťahania liniek z periférií s mizerným intervalom do centra mesta!
L65 ak si nepochopil prečo stojí na Rádiovej, tak je to preto aby ľudia, ktorí s ňou cestujú a chceli by prestúpiť na L204 alebo 205 mohli tak urobiť na tejto zastávke. Jasné, že nikto nevysloví pochvalu tomu, no keby sa L65 odklonila cez Galvaniho, určite by si do dvoch týždňov mal článok od niekoho nespokojného v BA novinách. Ono nie len v prípade L65 v BA ale aj iných mestách to je tak, že takéto lokálne linky alebo linky premávajúce medzi okrajovými m.č. by mali z pravidla mať pokiaľ možno aj nejaké tie prestupné body na trase na linky s lepším intervalom, ktoré premávajú do mesta a neraz preto robia na trasách daných liniek aj zachádzky dlhé ako má L65 k učilištiam Na pantoch.
Reply on: Joyki #162273:
Ten istý Výskumný ústav dopravný, ktorý vypracoval Plán dopravnej obslužnosti pre Banskú Bystricu? To tá štúdia bude majsterštuk...
Reply on: TeBeCe #162275:
On je z DS on môže... ?
Nedavno tu bol odkaz na clanok zaoberajuci sa zasahovanim parkujucich aut do jazdneho pruhu na nabrezi pred ryb. cechom a stale sa nic nezmenilo, obmedzuje to najma autobusy, ak maju vedla seba dalsie auto. a co je zaujimave, kazdy jeden den tam vytrca rovnake cervene auto so znackou DS...to je taky problem ho raz odtiahnut? vedla z chodnika pritom aj dnes odtahovali... ?
Reply on: no.ev.di. #162269:
Hej, hej.
Výskumný ustav dopravný v ZA už druhý krát vyzýva kraje a autobusových dopravcov, aby poskytli potrebné údaje k výskumu. Štúdia bude o súbežností a neefektívnosti niektorých spojov. Ak je možnosť, zmeniť linkovanie busov k žel. staniciam alebo uplne zrušiť súbežné spoje či skrátiť linky.
Dopravcoia nejako nechcú im ododvzdať potrebné údaje, lebo vedia, že sú úplne zbytočné a ezmyselné spoje ktoré sú nevyužívané. Najmä SL. ?
Takto to vymysleli v Slovak lajno-ch http://www.slovaklines.sk/dopravne-obmedzenia.html no zbohom rodina.
Reply on: no.ev.di. #162219:
to je podľa mňa pekná somarina skracovať L53, cesta zo Zlatých pieskov alebo Vajnor by sa predĺžila do centra tak o 10 minút, zachádzka cez Rádiovu a ten trolejbus tiež nechodí priamo + chvíľu čakania na trolejbus, určite by som L53 nemenil a nechal ju ako je, je dosť využívaná a možno by som ju predĺžil na hlavnú stanicu aj
skorej nechápem zachádzku 65 cez rádiovú ako keby nemohla ísť rovno po bojnickej , to až tak veľa ľudí z rádiovej využiva 65? a tiež zachádzanie po starej vajnorskej, chodí tam 57, si myslím, že to by stačilo, lepšie a rýchlejšie , aj kratšie by bolo, keby L65 ide rovno po vajnorskej a pri vozovni jurajov dvor sa napojí na svoju trasu a ešte netuším, prečo L65 smerom do Vrakune nemá zastávku bojnícka spoločnú s ostatnými, pre odbošenie na rádiovú? si myslím, že tam je dosť miest, odbočiť sa dá v pohode aj s tou zastávkou
Električky dostanú prednosť pred chodcami

V zákone o cestnej premávke je ustanovenie, podľa ktorého aj električky musia dať prednosť chodcovi, ktorý prechádza cez cestu po priechode pre chodcov. Môžu tak nastať nebezpečné situácie, kedy niekoľkotonový kolos musí brzdiť, ak je na priechode človek.

Fyzikálne zákony sa ale oklamať nedajú. Chodci, aj keď majú podľa zákona pred električkou prednosť, sú ohrození. Nie vždy totiž električka dokáže dať chodcovi prednosť. A ak by náhodou vodič električky zrazil chodca, vinný je vodič.

Od 1. septembra sa ale situácia zmení a chodci, nech by boli aj na priechode, budú musieť električkám ustúpiť a umožniť im plynulý prejazd.

http://natankuj.sme.sk/c/5788381/precitajte-si-ako-sa-zmenia-dopravne-pravidla-pre-vodicov-a-chodcov.html#9

V článku sú aj iné zaujímave veci.
Reply on: AAA #162257:
ale iba cez víkendy a na L206 počas sedla nie?

Re #162262 Ruslan: s tou trolejbusovou dopravou je to buď ten retard Slávik alebo ten jeho spoločník ? keď som mal toho blba na ICQ, tak mi vypisoval, že on si predstavuje trolejbusy po celej Petržalke, že to by tu mala byť ako ekologická trakcia a k tomu ako NS MHD vlak.

Re #162265 intony: mohla by prejsť cez Rádiovú a pokračovať do Avionu alebo od Rádiovej ísť na Technickú, nemusela by tak premávať L58 až na Technickú a tí čo by chceli ísť na Technickú by prestupovali z t-busov na Rádiovej.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.