Naštastie pre našich vodičov nie, lebo tých by yeblo keby museli na každej zastávke otvárať prvé dvere a ešte sa aj baviť s každým nastupujúcim cestujúcim.
Preto, že sa to od nich očakáva iba raz za čas (keď sa ich niekto niečo spýta) by sa mali menej čertiť a radšej sa snažiť odpovedať cestujúcim.
Iba ťažko budú hladať prácu v Bratislave a okolí kde sa ako vodiči budú musieť baviť s niekym počas celej služby menej ako v DPB. Všetci vodiči, ktorí majú problém komunikovať by si mali uvedomiť aké dobré to v DPB majú keď sa od nich očakáva že iba raz za čas keď sa ich nejaký cestujúci niečo spýta budú im odpovedať.
Ešte aj taký vodič pekární sa musí za celý deň baviť s viacej luďmi, o vodičoch taxíkov alebo kuriéroch rozvážajúcich jedlo/balíky ani nehovoriac.
Komunikácia s luďmi (inými ako len nadriadený a najbližší kolegovia) jednoducho je súčasťou práce vodiča. A ak si nejaký vodič myslí, že to tak nieje tak sa minul povolaniu.
Pochybujem, že má vodič v náplni práce odpovedať na otázky cestujúcich, okrem toho, dopravná vyhláška je nadradená a tá hovorí, že sa má venovať vedeniu vozidla.
Krízová situácia vo voze je niečo iné. Pri nejakom páde a pod je v záujme vodiča zistiť, či cestujúci je OK, prípadne spísať záznam pre prípad, že si to po čase rozmyslí pre vlastnú ochranu.
Vodič na to nemá čas a ani chuť. Okrem toho, ľudia čo sa pýtajú vodiča často nevedia sformulovať otázku a ani pochopiť odpoveď. A cudzinci sú kategória sama o sebe s tragickou angličtinou.
andy vies ale povedzme si tak to neni turisticka poradna ale aj riesenie krizovych situaci vo voze ,ked ti padne dochodca alebo sa zrani niekto hocico....tam treba vediet sa dohovorit okamzite a riesit to....nezabudnem ako som raz vzstriedal a to este zo zacatku - vo vlakopise bol vodic podpisany v azbuke a raz som aj zazil cas sluzby zapisany v americkom casovom pasme am /Pm, zalezi kto ale je pravda ze ukrajinsky kolegovia su svojsky, ale aj my sme urcite svojsky netreba ich kritizovat ,maju tiez rodiny a je to tazka robota ,kazdeho si treba vazit za to, ako sme hovorili vzdy ze: jednou nohou na brzde ,druhou nohou v base.
Ak je tam nejaká jazyková bariéra, to je samozrejme problém (ale skôr spôsobený hurá systémom v DPB kde sa neriešilo ako tých ľudí naučiť jazyk, ale namiesto toho sa hľadali rusky hovoriaci zácvikári), ale to je niečo iné ako neplnenie predpisov. Ak už čokoľvek, z Arrivy mám skúsenosť že tí ukrajinskí vodiči sú aj ochotnejší, aj sa viac snažia robiť veci "by the book" (pri DPB sa to ťažko posudzuje, keďže človek netuší kto ho vezie).
a #249666
Akože neviem, ale mne príde normálne, že vodič vie poradiť cestujúcim, ako si kúpiť lístok alebo ako sa niekde dostať. Aj v potravinách vám predavači povedia, kde sa čo nachádza, príde mi to ako normálny prozákaznícky prístup.
Tak ale v MHD máme nastavený systém tak, že cestujúci nemá vodiča zdržiavať komunikáciou (dokonca je to zakázané) a na zastávke má nájsť vyvesené všetky potrebné info. Kým vodič odpovedá na "zložitejšie otázky", za chrbtom má desiatky ľudí, ktorí chceli ísť načas.
To je taký problém spýtať sa spolučakajúcich na zastávke? Spolucestujúcich vo vozidle?
To bola samozrejme irónia. Ak vozidlo nezastaví, stačí si počkať na ďalšie. Je predsa žiadúce, aby doprava nebola plynulá, ako to píše niekto nižšie. Čím menej ľudí DPB prepraví, tým menej ju budeme musieť dotovať. Odpadne aj problém s nedostatkom vodičov.
To som mal práve na mysli. Nerozumiem, prečo však KDI častokrát tvrdí, že nejaké riešenie zhorší plynulosť cestnej premávky a preto je nežiadúce. To mi príde ako celkom zastaralý a nie vždy správny názor, keďže niekedy je práve žiadúce, aby sa plynulosť premávky znížila (napr. v centre, pri školách, niektorých prechodoch pre chodcov,...). Napr. na tej Búdkovej by to mohlo podľa mňa zvýšiť bezpečnosť chodcov, keďže by tam autá jazdili pomalšie a navyše by nemuseli cestujúci vystupovať v oblúku.
Zaujímavé, že hoci cestujem pravidelne, nestáva sa mi to. Keď niekto stojí na zastávke, autobus zastaví. Keď dá znamenie, zastaví. Nezastavovanie druhého voza je problém, v tom by mali byť vodiči jasne vyškolení, že keď už tam niekto stojí, MUSÍ zastaviť aj druhý voz (lebo napr. prestup).
Problém s nezastavovaním je na zastávkach, kde zastavuje viacero rôznych liniek, takže ak by si jeden voz (linku) zrušil, tak by niekde potom chýbala obsluha. Takisto keby si zrušil dojazdy, tak by sa niekomu zbytočne skomplikovala cesta a vozidlo by išlo do depa zbytočne prázdne.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.