Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: si #59418:
Myslel som to úplne inak, ale nechce sa mi o takých blbostiach zas hádať, kašlime na to..
Reply on: Andy #59414:
a na to si kde prisiel... vo vlaku cestuje vacsia hromada ludi, takze je to viac hromadna doprava a aj co sa tyka jej integracie do BID je to o dost lepsie ako so SADistami... (vsetky zeleznicne trasy na uzemi BA vs. jeden smer SADistov)
Reply on: luky #59416:
a este som zabudol 41 a 56. ?
Reply on: palec #59412:
23, 28, 29, 30, 32, 33, 38, 43, 51, 52, 54, 55, 58, 66, 79, 80, 99, 503, 511, 513, 518.
Reply on: 81-71 #59410:
Však SAD s MHD súvisí viac ako železnica..
Mohly by ste mi napisat ake linky jazdia s 3. koloni. Dakujem
Reply on: fobust #59409:
minule som siel s Beusom smerom do KV a na predvesti za zastavkou svietili zelene gule, no uz hodny kus pred prejazdom krizovatky svietili na krizovatke cervene gule, cize uz ani len toto nefunguje...
Reply on: slovanista21 #59406:
No, takze asi takto. To, ze sa tu pise o zeleznici este nieje az take zle, ved ide predsa o dopravu. Pokial si spominam, dost sa tu pisalo aj o SADistoch a neviem o com vsetkom co mozno ani s dopravou nesuvisi, staci polistovat. A inak to co sa tu riesi ohladom zeleznice moze v istom pripade vysostne suvisiet aj s bratislavskou MHD ci sa ti to paci alebo nie.
Ohľadom preferencie na Botanickej:
Tento týždeň chodím z DNV cez Devín do práce autom. V utorok musela každým smerom zastaviť električka pri botanickej, druhá pribzdila tak, že skoro zastavila za to smerujúcou do mesta. Takže ŽIADNA preferencia. Dnes tam zasa musela tramvaj zastaviť. A to som tade išiel len päť krát a dva krát som videl ako tramvaje MUSIA zastaviť. Zaiste to nebude ojedinelé.
Vo vestniku je ako vitaz prestavby Karos B 732 uvedena firma Autostarko so sumou 8,5 mil.
Reply on: tomas1 #59397:
Konkurencia snad bude len v tom nazve Pendolino a ze ludia to budu chciet vyskusat. Inak tych 20 min. na trase Bratislava - praha je zanedbatelnych.



Prosim vas, kto vymyslel, ze Solarisy pojdu na L98. Vozi sa stym niekto z DPB v spicke alebo je to zase len nejaky vyplod od stola: Ved to malo ist na L96 na posielnenia kapacity a linky kde nestacia sola. Cely ten tender bola chyba. Ked uz davali sutaz na trojnapravove vozidla, nemali urcovat dlzku. Mali nehat na vyrobcov ako sa popasuju s cenou. Mozno by nakoniec za tu sumu skutocne bol aj 18m voz.
Takze:
Chodim sem citat veci okolo MHD a ucit sa nove veci okolo nej...A UZ MA NEBAVI CITAT STALE O ZELEZNICI na kazdej strane ktoru citam je minimalne polovica o zeleznicach UZ PRESTANTE...Myslim ze k tomuto nazoru sa priklonia viaceri...

DALEJ co sa tyka PREFERENCIE na Botanickej: Osobne som bol merat preferenciiu v Dubravke a KV a tak viem ze preferencia tam funguje na zaklade urciteho casoveho useku a to: napr. Auta maju 1min. na prechod a elektricky 30sec... Presne som to tam vypocital ,no uz si to nepamatam ... A tak moj nazor je ze preferencia nefunguje na zaklade prechodu vozidla nad "sluckou" ale na zaklade prednastaveneho casoveho useku...Toto ste si uz urcite vsimli...Ze tramka neraz stoji pred krizovatkou a caka na "gule"....
Tot vsio...
Reply on: citelis #59301:
Zober si ze na Karosach niektorych je dole pred zadnymi dverami pas ktory namiesto toho aby ho dali dozadu az ide hhore do nenavratna...To je moj velky problem...

Re #59320 citelis: Ja aj ked sa velmi zaujimam o MHD zatial ma el.trat do pretrzky vobec nezaujima...Vsetkych to trapi a mozno zadna trat nebude...A co sa tyka filialky bolo tu uz povedabne nech s tym prestanu lebo s mhd to nema nic spolocne.--
Reply on: 81-71 #59403:
ono kedze to financuje EU, tak sa to zrejme doriesi, ale moj odhad je, ze to bude stat do 20 miliard 🙂
Reply on: aquila #59402:
To mas pravdu, ze to moze byt problem. Totiz nestaci mat tie miliardy co na to pojdu, podlozie pod Dunajom je na bratislavskom úseku diametrálne odlisne ako napríklad podlozie vo Viedni alebo v Budapesti. Da sa povedat, ze z celej dlzky toku Dunaja je v tomto ohlade podlozie v Bratislave najproblematickejsie. Uz pri razeni prieskumnych sacht pre metro este za socializmu, boli s tymto velke problemy. Na pokon aj prieskumna sachta pri novostavbe narodneho divadla je dodnes zatopena. Rozpraval som sa s jednym inzinierom, co tieto veci mal v tej dobe na starosti a hovoril, ze to bolo dost nebezpecne, ked razili tu sachtu, ani to vlastne nedokoncili, lebo tam boli obrovske priesaky. Dnes su uz zaiste na trhu nove technologie a tak, ale prirodny charakter sa nezmenil, takze bude to aj dnes asi dost narocne, ale urcite to dako poriesia. ?
Reply on: si #59401:
ak stoji zvysenie rychlosti z 80kmh na 100 kmh skoro 100% navyse, tak to rentabilne nie je 🙂

tam je tych problemov viacej ale hlavne je priestor 🙂

ono tento tunel pod dunajom bude extremny problem. aj bez vacsich spekulacii to bude komplikovana stavba...
Reply on: aquila #59400:
obluky beriem, predpokladam ale ze to nechcu stavat s oblukmi takymi ze viacej by to nedalo (tych 80 kmd vie ist vlak aj na obluku so vcelku malym polomerom, akurat musi byt obluk aj vhodne klopeny 🙂 ; v podzemi by (okrem zvacsenia dlzky tunelovej rury) ale nemal byt problem spravit obluk s vacsim polomerom)

ok, ked vravis ze to je zbytocne.... aj kopa inych veci je zbytocna a ty ich tu obhajujes 😃

ja od toho ani neocakavam zeby tam mala byt tratova rychlost 200 kmh, ale tych 100 - 120 by som povazoval za rozumne...
Reply on: si #59388:
ked sa pytas tak blbo, tak to snad nema ani zmysel odpovedat. ale kedze si to ty 😉

mno trebars tie polomery zatacok, stupanie musia byt ine, ine zabery pozemku, komplikovane kedze to mas len 6km. a X dalsich veci. a ano nie kazdy vlak bude na kazdej zastavke zastavovat. ale hlavne je to zbytocne.

toto nie je projekt koridoru typu tunel turecky vrch kde bude tunel na 200kmh...

Re #59397 tomas1: jo je to pekne, takto to presne by to mohlo byt. ta zastavka einsteinova zrejme kvoli tej divokej krizovatke nebude. ta sa bude "zrejme" riesit inak.

inak co sa tyka pendolina, tak na nasej trati 110 nema ani kde moc ziskat cas, kedze je to okrem DNV cista rovina a ked sa pindo nenaklana, tak ide tak isto ako ostatne vlaky. teda oproti 350 nenazenie absolutne nic..

a je taktiez otazne ci prejde schvalovanim, lebo na rozdiel od CR, SR neupravovala normy ohladne rusenia ..

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.