S takýmto niečím som sa ešte nestretol. Ak to nie je tajné, môžeš špecifikovať svoj problém?
Re #61501 KLF: ...a tiež kvôli tomu (pokiaľ si je jeden z vodičov vedomý viny), že k takýmto nehodám vôbec políciu volajú.
Este lepsie riesenie ako sprej su kamery vo vozidle s kratkym zaznamom (CC TV) ulozenym v pripade mimoriadnej udalosti. V dnesnej dobe je to coraz realnejsie, lebo cena uz je dost prijatelna - odhadujem to tak na niekolko desattisic na voz - a prinos obrovsky - jedna moze kamery vodic vyuzivat miesto zrkadiel, v pripade nehody nemusi vobec ostat na mieste ani cakat na dispecera a z kamery urcite vidno daleko viacej nez z polohy - napriklad aj nedodrzanie vzdialenosti, ci ohrozenie nespravnym preradenim do pruhu, a mozno aj take pokutovanie vodicom, ktory nedavaju prednost pri vyjazde zo zastavky - ved este by na tom mohlo mesto zarabat, keby chcelo... Ale na slovensku to znie ako sci-fi ?
Inak ten sprej by mal byt podla mna povinnou vybavou auta ! Presne pre tieto situacie. Mohlo by sa sice stat, ze jeden si nasprejuje svoje obrysy, druhy svoje, ale tak... vacsinou by to bolo podla mna jednoznacne a odpratali by sa auta z cesty ! Kopec zápch (pekne slovo) vznika LEN a LEN kvoli tomu, ze dve auticka sa tukli (skoda skoro nulova!!!) a zapracu jeden z dvoch pruhov !
no veď práve... není srvis... Na skoro 40 solarisov NENÍ SERVIS... ?
Re #61490 Andy: ale mali by... lenže dobre viete, že sme národ "..." /cenzúra/. Povedzme na Patronke sa úplne minimálne ťuknú dve autá a vodiči tých áut, namiesto toho aby čo najrýchlejšie odstraníli prekážku na cestu /tomu by pomol sprej/, radšej tam hodinu budú čakať na "dopravákov" /není moja vina, že tak dlho treba čakať ? / a blokovoť už aj tak obtiažne prejazdnú Patrńku... Za toto by sa mali dávať pokuty... ?
Neviete nahodou niekto ci v tychto dnoch a pocas vyluk jazdi linka c. 8 podla normalnej trasy a cestovneho poriadku? Na tychto strankach nie je pre linku c. 8 avizovana ziadna vyluka ale clovek nikdy nevie... Dakujem
No uz Ti FM odpovedal.
Ja len doplnim, ze podla mojich informacii, by malo byt mozne spojit sa aj priamo s dalsim vozom, ale tusim to este nefunguje. Blbe je, ze celkove tie nove vysielacky v elinach nefunguju ako by mali. Kazdu chvilu to pipa, ze "Mimo dosah"... Asi to treba este doladit.
Hmm, nepoznám nikoho, kto by v aute vozil sprej.. Ale viac krát som videl ako sa stala nehoda (bez účasti MHD), a aby mohli prejsť trolejbusy, dispečer prišiel, zaznačil na cestu polohu a autá mohli odísť na kraj a uvoľniť cestu trolejbusom.
tie spreje tam maju (resp. by mali mat) aj gumokolisti... myslim ze dispeceri skor sprejmi zvyraznuju zle vyhybky, obmedzenia na rychlosti. Dokonca ked boli v auguste 2002 zaplavy, tak dispeceri namalovali provizorne vodorovne dopravne znacenie na novoveskej ulici (troska vplyv kubizmu tam bol ). Dokonca som raz ked chodila 21 na Jelacicovu videl, ako dvaja dispeceri pomahaju vodicovi zabocit na Zellovu ulicu - jeden kukal zadny naraznik, druhy predny...
a, Nové vysielačky, ktoré majú zatiaľ všetky električky a zopár trolejbusov, umožňujú, aby sa oblastný (pojazdný) dispečer spojil s ktorýmkoľvek vozidlom MHD, no naopak sa to nedá. Vodič sa môže spojiť len s centrálnym dispečingom.
c, Voľakedy mali oranžové vesty, teraz žlté.
d + e, Áno, DPB má vlastnú nehodovku, v ktorej sú 2 tiež oblastní dispečeri. V podstate každý oblastný dispečer, bez ohľadu na to, či sedí v Renaulte alebo Felícii, by mal byť schopný spísať každú mimoriadnu udalosť v premávke MHD. A preto sa môže stať, že nehodovka píše nejakú menšiu nehodu a stane sa niečo vážnejšie, tak tam ide Felícia. A zas na druhej strane, pokiaľ sa napr. cez deň ozve 91-ka z Čunova, že má rozbité spätné zrkadlo, je zbytočné posielať na koniec mesta nehodovku.
f, Neviem, či by sa ušetrilo, ale mal by si vedieť, že niekedy na policajtov čakáš aj vyše pol hodiny. Myslíš, že MHD a najmä električkovej doprave by to prospelo???
K práci oblastného dispečera stručne: pri mimoriadnych udalostiach zabezpečujú odklon električiek alebo trolejbusov. Pri nehodách električiek sú často využívaní na dovoz vodičov späť na miesto nehody. Pri cudzej dopravnej nehode (bez účasti DPB) zabezpečujú obnovenie premávky MHD. Keď je kľud, vymieňajú vadné označovače, priebežne kontrolujú stav trakčného vedenia, výhybiek a pod. No a samozrejme, medzi vodičmi veľmi obľúbené, dodržiavanie prevádzkových predpisov vodičmi MHD.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.