Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #237220:
Povodne som ti chcel odpisat nieco ine, ale nebudem to tu vesat, ak ta to zaujima mozes si to precitat na https://pastebin.com/G2n8eK5C

Len sa ta opytam jednoducho - co je zle, kebyze Stat prispeje na elektricku (lebo ocividne si alergicky na slovo "rychlodraha") do VW namiesto autobusov na zvoz pracovnikov z BA? Vsak sa tam planuje vystavba a zahustovanie celeho toho okolia a trat nepojde len z bodu A do bodu B. Mesto nevie postavit ani posahane 3 ci kolko kilometre v Petrzalke, ako postavi bez pomoci statu predlzenie na severozapad Bratislavy?
Reply on: MatejBA #237189:
"Ci aj v Kosiciach je trat do USS zbytocna?"
Pri súčasnom dopyte aj celkom hej:
- OC Optima > USS:
PD: 52 spojov (bez sedlových a viac-menej prázdnych električiek R1+R7 33 spojov),
VD: 29 spojov (bez sedlových a viac-menej prázdnych električiek R1 16 spojov)
- USS > OC Optima:
PD: 71 spojov (bez sedlových a viac-menej prázdnych električiek R1+R7 58 spojov)
VD: 36 spojov (bez sedlových a viac-menej prázdnych električiek R1 16 spojov)

Pre porovnanie - Jurajov dvor - Zlaté piesky:
- Jurajov dvor > Zlaté piesky:
PD: 113 spojov
VD: 78 spojov

- Zlaté piesky > Jurajov dvor
PD: 103 spojov
VD: 73 spojov

S takýmito vyhliadkami by asi dnes už nikto tých 11 km električkovej trate v úseku OC Optima - USS nestaval (a aj preto je v takom stave v akom je).

(Čísla som len narýchlo vycucal z CP na imhd.sk a dpmk.sk, je možné že som sa niekde pri počtoch aj sekol.)
Reply on: MatejBA #237189:
Porovnávaš neporovnateľné. Začnime tým, že každý závod a aj prípadná trať vznikali za úplne iných ekonomických a spoločenských podmienok, za úplne iného stupňa automobilizácie a tiež ze košický má diametrálne odlišný počet zamestnancov. Také špeciality, že kedysi sa za prácou sťahovalo (do podnikového bytu) a teraz sa denne dochádza úplne nechajme bokom.

A keď si pozriem rozsah prevádzky a množstvo súbežných autobusov a spojím to s (len so sprostredkovanými takže toto by mohlo výsledok ovplyvniť) informáciami o vyťaženosti, tak žiaľ áno, je zbytočná resp. dnes by ju za takýchto podmienok asi nikto nebudoval.
Reply on: Urbanway 2423 #237187:
Popravde, na tie som zabudol. Ale ani tým zrejme žiadna rýchloelektrička konkurovať nebude.
Reply on: BigMac #237217:
Veď teraz ide posledný smer BA ešte skôr o 20:50.
Smer Komárno tiež aj teraz tesne po 21:00.
Stále lepšie ako posledný OS z NZ smer BA už o 19:23.
Modrie gumkä zverejnili GVD pre trať 131 BA - DS - KN.
Inými slovami začína sa koniec taktu. A posledný osobák z DS do KN je vedený v lukratívnej časovej polohe 21:10, z DS do BA ešte o minútu lukratívnejšej o 21:09...
Podrobnosti viď: https://www.vlaky.net/upload/images/reports/007870/kcp_131.pdf
Reply on: S499.1023 #237210:
V súčasnosti je to tam fyzicky tak, že +/- v úrovni bývalého vchodového (dnes zriaďovačka s piatimi ampulami) návestidla do žst. Bratislava predmestie je v koľaji do štrku zatlčená červená doska (v smere na filiálku s malým f).
Reply on: Viko #237208:
Tak islo mi hlavne o nacrt, spojky by sa mohli dat uplne inde.
Co sa tyka tych presunov. Tam by bol potrebny novy hlavny vchod medzi tymi dvomi sadami nastupist (na urovni elektrickoveho obratiska). A spolu s tym zmenit predstanicne priesor aby busy stali blizsie (nejak takto: https://imhd.sk/ba/mapa-schema/619/Návrh-obnovy-električkovej-trate-na-Štefánikovej-ulici-a-revitalizácie-predstaničného-priestoru-Hlavnej-stanice-Mapa-s-podkladom-2012 ) Tie perony v pravej sade som urobil dost dlhe, pre nase osobaky by stacili asi aj polovicne ( alebo by proste vlaky vzdy stali co najviac vlavo). Takze vo vysledku by to z najvziadelenejsieho vozna bolo zrejme stale blizsie ako teraz:
Reply on: Adam3 #237209:
obcas to tam nejakou drezinou vyrazia pokosit (tu jednu kolaj), a tusim uplynuly rok-dva som tam zazrel aj nejaky maly posunovaci diesel s jednym vagonom sa mihnut (ale videl som to len z elektricky)
Reply on: Viko #237211:
Priznám sa, že na tie dva podjazdy som zabudol 🙃 no čo šlo by to hlbšie 😉 z depa by sa vedela spraviť jedna lajna na priamo dolu. Je pravdepodobné, že niečo v okolí Limbovej by sa muselo demolovat.

Verím, že sa to rozumne dá spraviť aj povrchovo, to sa nehádam, len som zvyknutý z kadejakých sklamaní a poloriešení. Z ktorých má aktuálne nič nenapadá ako príklad.
Ale porozmýšľam.
Reply on: S499.1023 #237210:
Co sa bojíš, trosku to tam pokosia pozametaju, premazu, vymenia žiarovky na priecestí pri Čabelkovej križovatke a pri Trnko dajú unimobunku ako služby zákazníkom a stanica jak vysita 😁
Reply on: FiFo #237207:
Ok, tak to tvoje "by sa" v polohe medzi Červeným mostom a Kramármi by malo akú konkrétnu podobu? Ak by si zlikvidoval pás lesa za Ul. pri Suchom mlyne, tak musíš ísť do -2, aby si nekrížil Limbovú. Ak by si začal klesať až za Limbovou, potrebuješ čo-to zbúrať pozdĺž Brnianskej, nie? A od východu sú tam tiež prekážky - ak do -1 klesáš už od mosta za depom, čo sa stane s podjazdmi na Žabotovej a Karpatskej? Ako sa bude z -1 chodiť do depa, úvraťou cez Vinohrady?
Proste ti tam vyskakuje milión kolízií, ktoré keď si pripustíme, tak zistíme, že jednoduchšie (a teda v tejto mizernej gubernii aj realizovateľnejšie) je to rozumne upratať na povrchu, kde to tiež vie mať európsku úroveň 🙂
Reply on: si #237206:
Neviem, ako je to v súčasnosti papierovo ale fyzicky je tam ako-tak zjazdná tá jedna koľaj, predpokladám, že nejaké obiehanie na Filiálke by si netrúfol organizovať ani sám Doležal.
Reply on: Adam3 #237197:
Ideovo to nie je úplne márne, len by som to osobne radšej prespojkoval inak (t.j. aby to bolo usporiadané ako párna skupina na jednej strane a nepárna skupina na druhej), nech vľavo nemusia byť štyri prejazdné koľaje a môžu byť širšie nástupištia.
Otázne však je, nakoľko atraktívne by boli presuny na takejto stanici - napríklad vystúpiť z vlaku niekde na východnom konci "pravej sady" nástupíšť a následne prísť k autobusu na obratisku by bola celkom túra. Už dnešná šestka je z tohoto dôvodu málo obľúbená. Nakoniec by asi bolo rozumnejšie spraviť dve-tri hrany pre záhorské S-ká z tých slepých koľají bývalého poštového dvora vľavo, a keby sme fakt potrebovali miliónhranovú stanicu na odstavovanie končiacich vlakov, tak symetricky to isté vyrobiť aj od východu (s tým, že súčasné prekážky, t.j. trafačka, krčma a lekáreň, by sa presunuli).
Reply on: Viko #237205:
Nezodpovedané otázky sú len - kto by to zaplatil a ako zabezpečiť plnú prevádzku počas prestavby.
Ostatne máš v mojom predošlom príspevku.
Zbytočne myšlienkové cvičenia priniesla akurát Štúdia uzla BA.
A reálnejšie veci som popísal v poslednom odstavci a to, ze tento národ je zvyknutý robiť len polovičné alebo zbytočne riešenia, ktoré vedú len k zakonzervovaniu zlého alebo vytvoreniu horšieho stavu
Reply on: samkoh #237204:
fyzicky zhlavie jestvuje, "sturc" je az za nim na kolaji ktora povodne pokracovala na zst na nivach, otazne je v akom stave su vyhybky a ine casti kolajiva a kolko stromcekov tam rastie....
Reply on: FiFo #237202:
Dvojpodlažná stanica prináša akurát veľa otázok - kto by to zaplatil, ako by si zabezpečil aspoň čiastočnú prevádzku počas výstavby, ako by si sa napojil na lamačské tunely atď. Myslím si, že ide o zbytočné myšlienkové cvičenie a lepšie je investovať energiu do reálnejších riešení.
Reply on: S499.1023 #237195:
a po zrušení trate na Nivy Filiálka južné zhlavie má?
Reply on: S499.1023 #237200:
možnosť 2,5) spojky tesne pred šturcom? Zväčšuje to dochádzkovú vzdialenosť, ale niekde som tak videl riešenú hlavovú stanicu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.