Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: N/A #237236:
Nestresuj sa, raz tu spravnu zmluvu urcite nahraju. 😃
Reply on: Samo Paulini #237239:
Veď to tu v podstate (s výnimkou trasy Filiálka - ÚNS) navrhol Ma178rek v #237183 a odpovede prevažne boli, že by tam nebola dostatočná hodnota za danú cenu a že určite existujú aj lacnejšie (a možno aj účinnejšie) riešenia ako toto.
Reply on: N/A #237236:
Blumentál je 16.11.. o Nivávh sa napísalo toľko že budeme radi ak to bude tohto roku 🙂
Reply on: 3pa3ck3 #237235:
"Električkové priority" znamenajú, že sa o týchto vybraných tratiach bude viacej hovoriť a písať, nič viac. V lepšom prípade sa možno vypracuje nejaká analýza, návrh, generel, manuál, proti ktorému sa ohradia, dajme tomu hodinári alebo majitelia stánkov s kebabmi. 😃
Dobre, desiaty november roku Pána dvetisíc dvadsať... zdá sa, že pri Nivách sa nesplnil ani tretí, štvrtý, piaty (?) termín otvorenia (už sa v tom strácam). Máme nejaké informácie? A čo Blumentál? 😁
Reply on: BigMac #237231:
Rušia posledný pár vlakov tam aj späť na S55/S65, lebo večer o 19 či 20 už na perifériu / z periférie mesta cestuje málo ľudí. Ale ani za boha nepridajú na Hlavnú stanicu, lebo dogma je daná: večer sa cestuje už len domov a po polnoci musia dojazdiť posledné vlaky, ktoré ešte sú na sieti. Preto napríklad južný R 18:04 nejde do KE, ale do BB (pričom aj o 17:04 ide do BB), lebo by už prišiel po polnoci, a večer by už vraj nikto necestoval na tej trase v tom smere.
Niečo z TyRúry:

Bratislava - Nová pravidla v dopravě (1965)

https://www.youtube.com/watch?v=7IdaV2vgQnM
Reply on: Peon #237230:
V roku 2020 prišiel na filiálku MUV 69 (motorový univerzálny vozík).
Traťoši kanibalizovali použiteľné diely železničného zvršku a počas návratu do obvodu žst. BA predmestie inštalovali červenú, bielo orámovanú obdĺžikovú dosku. (Prenosné návestidlo STOJ), číslo návesti z hlavy neviem, dohľadaj si na webe, začni predpisom ŽSR Z1.

A ak Ti Google vyhodí v obrázkoch kruhový terč zapichnutý do štrku priamo v osi koľaje, tak nemaj dilemu, číslo, pomenovanie a význam návesti návestenej návestným znakom prenosného návestidla je úplne identický.

A za domácu úlohu dostaneš zistiť, prečo to nie je Filiálka, ale filiálka s malým tlačeným f.
Reply on: Joyki #237224:
Presne to isté... Ako cez kopirák.
Na lokomotívno-súpravové manévre v Kútoch rušňovodiča Zločinecká, a.s. má. Na kúrenie súpravy taktiež. Na vedenie vlaku zo Štúrova/NZ do BA už nie.
Možno by mali zatlačiť samosprávy na kraje, kraje na MD...
A asi na úvod by bolo najvhodnejšie prijať nejaké zmysluplné systémové riešenie a prestať sa hrať na trate miestne, regionálne a celoštátne a výkony objednávať z jedného miesta, následne z toho tvoriť taktový grafikon, logické a garantované prestupové väzby so základným intervalom maximálne 120 min od 04:00 do 24:00 celotýždenne celosieťovo a tie ďalej podľa skutočných potrieb zahusťovať na 60/(30)/(?15?).
Zátvorky sú a zatiaľ (v podmienkach ŽSR) nadlho zostanú len vlhkým snom (veľmi) vzdialenej budúcnosti, 120/60 je teoreticky realizovateľných i dnes. A pri správnom návrhu aj na jednokoľajkách.
Len ono to zas nie je tak jednoduché ako sa prvý pohľad môže zdať. Úvodné heslo týždňa: PRIEPUSTNOSŤ.
Reply on: 3pa3ck3 #237194:
😂😂
Reply on: MatejBA #237222:
Zásadný problém bude zrejme v tom, že si každý pod pojmom rýchlodráha prestavujeme niečo iné. Ja si pod rýchlodráhou prestavujem trať, ideálne kompletne mimoúrovňovú, po ktorej je možné jazdiť 70-80 km/h a so zastávkami vzdialenými možno kilometer. Taká trať ale nemôže plniť úlohu lokálnej obsluhy všetkých objektov okolo nej. Čiže od zast. Pri kríži po VW bude mať možno dve-tri nácestné zastávky.
Takáto trať môže časovo konkurovať súčasným účelovým autobusovým linkám. Problém je, že ak by aj vznikla, tak len od Dúbravky, nie od centra ani z Petržalky alebo Podunajských Biskupíc (tam všade dnes vedú tie zamestanencké VW linky).

Takže vo výsledku... takáto rýchlodráha nebude VW v rýchlosti dopravy zamestnancov prínosná (viď TomJ #237226). A tí, čo by takýto návrh za štát posudzovali tiež nie sú o zem buchnutí aby si mysleli, ako takéto predĺženie výrazne pomôže VW.
A ak by chcel štát podporiť systém hromadnej dopravy v Bratislave, tak vidím niekoľko vhodnejších lokalít (napr. aj samotnú Biskupickú radiálu) než (nateraz) po poli za Dúbravkou.

Mimochodom, tých pošahaných 3 km v Petržalke naviac brzdí najmä administratíva projektovania, posudzovania a výberu dodávateľa. A tam sú možnosti štátu rovnaké ako možnosti mesta.
Reply on: M@trixX #237225:
Len to by najprv bolo potrebné postaviť druhú koľaj medzi Hlavnou a Novým Mestom (aj keď tú treba aj bez toho) a smer DNV neviem, či by bol vyjazditeľný aj pri troch koľajách.
Reply on: MatejBA #237222:
Ešte sa ale treba zamyslieť, či má samotný VW záujem o električku, ktorá by zrejme väčšine zamestnancom predĺžila čas dochádzky do práce, lebo narozdiel od rýchlej 25 by sa motkala cez Karlovku. Takže, som za, aby sa tam pre električku nechala územná rezerva, ale nech sa tá trať začne stavať až vtedy, keď bude mať väčší význam než len vozenie zamestnancov VW a zároveň sa vybuduje aj trať cez Patrónku.
Reply on: 3pa3ck3 #237173:
Niektore veci sa nemusia spajat, ak by na to z roznych stran nebola vola, stacilo by ich predlzit na koniec mesta, S20 z Viedne na Nove Mesto, S70-ku do Devinskej, tak ako vela regio vlakov vo Viedni konci na Meidlingu alebo Floridsdorfe (a dialkove na letisku). A este by nam aj vznikol skoro S-bahn.
Reply on: BigMac #237217:
Senec co ma hovoriť? Posledný vlak do BA o 20:25 už jubilejnych 20 rokov.

Na S55/S65 rušia večerný posledný pár vlakov.
Reply on: BigMac #237217:
ZSSK zrejme tym, co tam podotahovali, nezvladaju vyjazdit rovnaky grafikon, tak namiesto toho, aby vsetko spomalili, su jednotlive vlaky poposuvane o par minut, nech sa to strati.
Reply on: Valec #237220:
Povodne som ti chcel odpisat nieco ine, ale nebudem to tu vesat, ak ta to zaujima mozes si to precitat na https://pastebin.com/G2n8eK5C

Len sa ta opytam jednoducho - co je zle, kebyze Stat prispeje na elektricku (lebo ocividne si alergicky na slovo "rychlodraha") do VW namiesto autobusov na zvoz pracovnikov z BA? Vsak sa tam planuje vystavba a zahustovanie celeho toho okolia a trat nepojde len z bodu A do bodu B. Mesto nevie postavit ani posahane 3 ci kolko kilometre v Petrzalke, ako postavi bez pomoci statu predlzenie na severozapad Bratislavy?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.