Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ma178rek #254858:
T3x2 maju v priemere menej miest ako 30T na sedenie, T6A5 medzi 29T a 30T. Takze si nemyslim, ze 10 miest na sedenie extra vs menej miest na stanie oproti 30T je az taka velka vyhoda.
Reply on: Mhr1 #254851:
A ja to úplne chápem, hoci inak som kritikom myšlienok ing. Šotovského.
Reply on: si #254857:
Ano však v 2019 preto keď šiel 1 linkový variant na scénu sa rozhodlo že L1 pôjde do Petržalky a X6 zožerie zvyšné vozy a to vtedy obe linky zjedli po 11 vozidiel

Neviem no ak sa robia nejaké rekonštrukcie treba zmeniť to čo treba...
Tých 40 je dostačujúcich, jednosmerné majú výhodu v Tom že majú viac miesta na sedenie...
Reply on: Ma178rek #254854:
viem ze to je v tomto meste ciste sci-fi, ale vo chvili ak zacnes stavat este aj druhu trasu tak si nuteny prisposobit linkove vedenie tak ze bude spajat prave tie 2 rozostavane trasy bez ohladu na prepravne naroky; a ak by sa nahodou zacalo robit aj na tretej, tak uz aj tak nemas vozy.... (a rozrobene 2-3 radialy v mestach kde to s rozvojom VHD myslia vazne a nielen melu hubou nie je nic vynimocne....)
Reply on: Neviem000 #254849:
Čo sa týka poradia na linke vo všeobecnosti, tak ide v podstate o interné označenie poradia vozidla na linke. Zjednodušuje to prácu pri identifikácii konkrétnej služby/vozidla.

Ad vynechanie - Niekedy proste len palubák neodošle dáta do výpravy a preto niektoré poradia vo výprave chýbajú a doplnia sa neskôr manuálne. Ak je za poradím písmeno (napr. X/2a) znamená to, že na tom poradí je/bolo prihlásené iné vozidlo. Najčastejšie záložák, prípadne výmena odjazdov kvôli obehnutiu pri električkách, poobedný diel vykonáva iné vozidlo, výmena vozidla kvôli poruche...

Ad delené poradie - pravdepodobne máš na mysli delenú službu = služba napr. 1/6 má dva diely - ranný a poobedný.

Ad výpočet poradia - v zásade to vieš vypočítať tak, že si počkáš na zastávke a pozrieš poradie prvého vozidla ktoré príde. Poradia zvyknú mať postupnosť. Neplatí to ale absolútne. Napríklad v špičke to býva prehádzané. Nie je treba to ale vôbec počítať, na imhd po prihlásení vidíš v CP pri čase odjazdu konkrétne poradie.
Reply on: Mhr1 #254852:
to je take male chapadielko.... (ale ano, to ze aj tam je kusok "ciarky" v scheme viem)
Reply on: Mhr1 #254853:
To či stačí alebo nie si určuje samotné mesto... Pred rokom 2015 sme mali 0 vozov, teraz máme 40 čo je podľa mňa akurát ak budeme postupovať vo výstavbe tak ako naposledy v Petržalke...
Reply on: MatejBA #254846:
V meste so slučkami stačí obojsmerných vozov 1/4 až 1/3.
Reply on: si #254843:
S Hlavnou stanicou 6 chápadiel...🙂
Reply on: MatejBA #254841:
Tento stav stále trvá... V Prahe tvrdošijne nechcú mať obojsmernú variantu 52T, hoci by to technicky nebol žiadny problém.
Reply on: Neviem000 #254849:
Načo by si niečo počítal, zadaj si linka lomeno poradie (napríklad 66/1) do vyhladávania a uvidíš všetky odchody daného poradia v ten deň. Len pri tom musíš byť prihlásený.
Mal by som takú otázku.
Ako fungujú poradia? Prečo niekedy sú vynechané alebo napr 2/a a co znamená delené poradia.
Ďalej da sa vypočítať ze koltate poradie príde na ten a ten smer v tom a tom čase na tu a tu zastavku. Podľa výpočtov?

Diky;)
Reply on: upravovač fotiek #254844:
Aj teraz máš interval 2 min. či 2,5 iba v CP. v reáli idú za sebou ako sa im podarí prejsť križovatky bez preferencie či rozdielny štýl jazdy vodičov.
Reply on: upravovač fotiek #254844:
Tak tam nebudeš mať interval 2 minúty. Nejaká premávka je vždy lepšia ako žiadna premávka - električka raz za 4 minúty je lepšia ako NADka kde má vozidlo tak tretinovú kapacitu a jazdí väčšinou ešte menej často než po tých 4 minútach.

Možno práve toto by bolo riešenie - vypravovať linky tak že každý druhý voz bude obojsmerný a pri mimoriadnosti sa môžu jednosmerné vozy ukončovať skôr, ale obojsmerné pôjdu tak ďaleko ako sa dá.
Reply on: upravovač fotiek #254845:
Osobny nazor: 50:50.

Vies lahko pokryt potreby pre vyluky, vies zaroven mat pravidelne linky s nimi (napriklad elektricku vo Vrakune urcite stavat celu naraz nebudu, ta sa musi budovat postupne a na mnohych miestach nemas miesto na slucku pocas stavby, rovnako by si vedel predlzovat elektricku k Letisku, alebo scifi trat cez Patronku) bez nutnosti stiahnut elektricky z linky ktora nemusi byt ovplyvnena vylukou/mimoriadnostou, a pri tom mnozstve mozes realne zacat uvazovat o kolajovych spojkach ala Molecova alebo Jungmannova na viacerych miestach (napriklad Vazovova sa priam pyta na taku kolajovu spojku, alebo Centrum/Safko)

upravovač fotiek

Reply on: MatejBA #254841:
Koľko % vozov by si navrhoval mať obojsmerných?

upravovač fotiek

Reply on: si #254842:
Pri intervale 2 minúty aj tak nebudeš stíhať obracať vozy niekde uprostred trate a budú sa ti tam kopiť aj mimo zastávok. Najmä ak musíš vyhodiť cestujúcich na poslednej možnej zastávke. Koľajové spojky sa dajú použiť pre dočasnú jednokoľajnú premávku (kde sa to bude vláčikovať, ale okrem meškania by sa to nemalo začať masovo kopiť - resp. nakopené vlaky vždy odídu spolu po troch).
Reply on: MatejBA #254841:
a to Praha ma pritom naozaj kolajovu siet a nie chobotnicu s 5 chapadlami ako BA 😃
Reply on: upravovač fotiek #254840:
a Mhr1 #254837
akurat ze dnes sa argumentuje k nemoznosti pouzivat kolajove spojky k nudzovemu ukoncovaniu/obracaniu v pripade mimoriadnosti tym, ze ked tam mas primiesane jednosmerne vozy tak sa neda (a zaroven to je ako jeden z argumentov k tomu preco nebudovat dalsie kolajove spojky), pokial by bol cely vozovy park obojsmerny, tak tento dovod pada.....
nehovoriac o tom, ze najblizsich ~30 rokov este urcite nebude cely vozovy park obojsmerny aj keby sa uz ziadne jednosmerne vozidlo nekupilo....
Reply on: upravovač fotiek #254840:
Za mna radsej nech mame viac ako potrebne mnozstvo obojsmernych do buducna (ked sa trate bude rozsirovat alebo budu vyluky), ako mat nedostatok.

Taka Praha v jednu dobu mala tolko vyluk a docasnych trati s uvratou, ze jej KTcka nestihali a museli prekopat niektore linky kompletne, aby to vyjazdili.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.