Discussion Forum › General Discussion
Login: Password:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 8 MB).
You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

mirec240today, 12:49 #230215 Re:
Reply on #230214 od SuchSoft:
A koľko ľudí by si tam očakával? Ľudia tým smerom chodia najmä po zápasoch.
SuchSofttoday, 12:44 #230214 Re:
Včera medzi 11-ou a 12-ou hodinou som videl linku "H" v smere Trnávka. Viezlo sa 0 ľudí. 😮
Jezotoday, 12:41 #230213 Re:
Reply on #230212 od Mhr1:
A ako to prospeje J&T, ktore malo zmluvu na developovanie uzemia nad planovanou podzemnou stanicou Filialka? Ci ta zmluva uz nejakym zazrakom padla?
Mhr1today, 11:49 #230212 Re:
Reply on #230211 od birch:
Plný súhlas. A hlavná stanica sa aj podľa mňa dá vylepšiť, ako tu bolo napísané, mierne rozšírenie, otvorenie na zastávku Sokolská, menej končiacich vlakov - veď by tie od východu mohli pokračovať i do Lamača i do DNV, nielen Wien a Malacky. A obojsmerné vlaky, bez potreby manipulácie s lokomotívou.
No a čo so železničným koridorom až sa raz stane zázrak a trochu skôr ako v spomínanom roku 3452 sa nájdu peniaze na priebežnú podzemnú Filiálku? Samozrejme, že s vedením pod zemou už od Predmestia a s podzemným pokračovaním do Petržalky s napojením na existujúcu petržalskú železnicu (samozrejme, že nie cez sídlisko). Treba tam vybudovať park. To pokladám za rozumný kompromis. Zelene je v meste málo a developeri to nebudú môcť zastavať. A až nastane ten zázrak, bude sa dať postaviť opäť železnica... (som optimista - v roku 2452?)
birchyesterday, 22:45  +1#230211 Re:
Ja sa tiež pripájam k tomu, že Filiálka je málo muziky za veľa peňazí. Celý koncept by ako tak dával zmysel, ak by zo smeru Trnava a Senec bol možný prestup na hrane smerom hlavná stanica a Filiálka, takže by vznikol pohodlný centrálny prestupný uzol.
Keďže však Vinohrady a Predmestie sú od seba vzdialené nie pár krokov ale pár sto metrov a zastavovanie diaľkových vlakov na zastávke Vinohrady bez dodatočných investícií na jej rozšírenie je nezmysel, tak vybudovaním Filiálky vytvoríme systém bez rozumnej možnosti prestupov a s neatraktívnou frekvenciou na oboch staniciach.

Že sa na hlavnú stanicu nezmestí viac vlakov je problémom jej súčasného usporiadania, súčasného stavu priľahlých traťových úsekov, súčasného vedenia spojov a súčasného napojenia na bratislavské komunikácie. Vždy je tu možnosť predĺženia REXov z Viedne až do Senca / Trnavy alebo nasadenie push-pullov s viacerými ako troma vozňami. Alebo peronizácia Lamača. Rovnako tie ošarpané baráky skladov nemusia byť práve tam, aj múzeum dopravy sa môže uskromniť či presunúť, aj prechod na Pražskú vrátane rozšírenia zast. Sokolská by sa dal vybudovať. A to všetko za cenu menšiu ako je Filiálka. A aj tak to budeme musieť urobiť.

Takže si poďme tému Filiálka pomenovať pravými slovami: máme v meste nevyužívaný koridor a priestor (bývalej) stanice a hľadáme, čo s tým a kto to zaplatí (a žiaľ aj kto sa na tom nabalí). Ak raz rezignujeme na železnicu v tejto oblasti, nikdy ju tam nevrátime - a je jedno či nad, po alebo pod povrchom). Zároveň tam tú železnicu nevieme dostať tak, aby to dávalo skutočný zmysel a bolo to financovateľné.
Takže čo teraz? Nechať územie ladom? Ponechať na ňom železnicu? Ponechať na ňom rezervu na železnicu? A čo na danom území postaviť? Lenže to už presahuje možnosti štúdie železničného uzla a za tie roky sme sa teda reálne nikam neposunuli.
Ikeyesterday, 22:13  +2#230210 Re:
Reply on #230208 od Joyki:
V prvom rade musí železničná doprava získať dôveru cestujúcich. A to sa nedá ledabolo linkovaním odvšadiaľ všade, ale poctivou prácou v oblasti údržby, ľudských zdrojov a vzťahu k zákazníkom.

V druhom rade je už dnes potrebné zabezpečiť operatívny dispečing tak, aby v prípade meškaní, sa súhrnné meškanie v lokalite minimalizovalo a nie, že kvôli 20 minút meškajúcemu rýchliku odstavím osobák na 15 minút na vedľajšiu koľaj. Určite nie zastávku pred konečnou zastávkou oboch vlakov.

V treťom rade sú potrebné úspory z rozsahu, lebo mať dvojlinkový variant (S60+S65 a S50+S55) je jednak drahé a jednak neatraktívne.

Tiež je potrebné uvažovať o finančných nákladov. Zdravý rozum mi hovorí že investícia do hlavovej stanice nie je dobrý nápad. Najmä ak by si musel v takom scenári prerobiť Vinohrady na režim Ostrava-Svinov, čo je pri slovenskom projektovaní dátum realizácie asi 3452 (to je rok).

Jediný value for money scenaŕ je úprava HLST, atraktívny interval vlakov, minimálny pobyt vlakov v HLST, úprava staníc v BA aby tu mohli končiť vlaky a zabezpečiť debalkanizáciu predstaničného námestia.

Železničný obchvat s intervalom 1 hodina a zastávkami pri každej vŕbe je imho značne preceňovaná vízia. Tiež som to kedysi razil, ale po mojich skúsenostiach s linkou S65, pri ktorých som si medzi Novým Mestom a Petržalkou doprial dva až tri krátke šlofiky som zmenil názor
😉
S499.1023yesterday, 21:59  +1#230209 Re:
Reply on #230208 od Joyki:
Zlošuk evidentne nemal na mysli vlaky od západu ale obyvateľov západnej časti mesta.
Joykiyesterday, 21:38 #230208 Re:
Reply on #230207 od 810zssk:
Zo západu tam nebudú prichádzať vlaky, keďže nebude prepojená s Hlavnou stanicou. Takže z východu by bola Filiálka lepšou lokalitou (alebo rovnako vzdialenou v priemere, pretože kým cestujúci dole Šancovou to budú mať bližšie, električkou L1 to budú mať asi narovnako do mesta, a cestujúci z L93 to budú mať ďalej, kým teraz je to opačne pri porovnaní Šancovej vs. Štefánikovej).
Prestupy na R, IC a EC sa dá riešiť na Vinohradoch (treba zastaviť aj EC)

Čiže nevidím dôvod meniť polohu konečnej pre S-ky.

Skrytý a veľký potenciál má železničný "obchvat", teda S65 kvôli Avionu, ÚNS (veľmi blízko business-centrum), a Einsteinovej. S65 zatiaľ nie je extra obsadenou linkou, ale keď zastaví na spomenutých zastávkach, tak táto linka bude veľmi silnou konkurenciou diaľničného obchvatu a celého smeru Senec.
810zsskyesterday, 20:04 -1 +1#230207 Re:
Reply on #230206 od Mike:
Mne ani tak nešlo o historické centrum, ale o centrálnu polohu, teda aby to bolo relatívne blízko z každej časti mesta. Ak odsunieme stanicu na perifériu, tak vznikne značný nepomer kedy (v prípade FIliálky) to z východu mesta budú mať blízko, ale zo západu to bude úplna pakáreň.
Mikeyesterday, 18:26  +2#230206 Re:
Reply on #230203 od 810zssk:
Nie som za Filiálku, len varujem opatrne s argumentom "ďalej od centra, s excentrickou polohou". Koľko ľudí dnes chodí do centra (akože historického), ako často a prečo? Denne dochádzajúci chodia tam, kde je najväčší cieľ cesty - teda najväčšia kumulácia pracovných príležitostí a to je stále pokiaľ viem v okrese BA II - teda bizniscentrá na Prievozskej, Karadžičovej a v okolí Nív, prípadne v III. okrese okolo Polusu, Lakesidu .. - to hrá v prospech Filiálky. Rovnako čo sa týka obchodov - nákupné centrá - Centrál - hneď pri Filiálke, Eurovea - asi rovnako vzdialená od oboch.
Valecyesterday, 17:58  +2#230205 Re:
Reply on #230203 od 810zssk:
Ja by som to ešte zjednodušil:
Vyhodíš 200 mil. € a žiadnym spôsobom nezlepšíš železničnú dopravu v meste - rozumej nepridáš ani vlak navyše, len niektoré presmeruješ z jednej stanice na druhú.
gejzayesterday, 17:40 #230204 Re:
https://reality.etrend.sk/komercne-nehnutelnosti/j-t-real-estate-podklady-pre-elektricku-mame-na-90-percent-hotove.html
810zsskyesterday, 17:07  +2#230203 Re:
Reply on #230200 od david1:
Stanica ďalej od centra, s excentrickejšiou polohou, ktorá navyše rozbije prestupné väzby medzi vlakmi a to celé len za 200 miliónov. Skvelý deal.
S499.1023yesterday, 16:22  +3#230202 Re:
Reply on #230200 od david1:
Ja ti ho neberiem. Tak špecifikuj, čo dobrého by pre železnicu znamenala Filiálka.
SuchSoftyesterday, 16:04 #230201 Re:
Posledný víkend, teraz neviem presne, v ktorú noc, ale buď z piatka na sobotu alebo zo soboty na nedeľu (skôr z toho piatka), boli na križovatke pri Lidli vo Vrakuni (pri Pentagone) zapnuté semafóry ešte aj o pol noci. Zvyčajne sú vypínané okolo 9-ej večer. Vie niekto prečo? Išlo o nejaký test? Díky.
david1yesterday, 15:07 #230200 Re:
Reply on #230198 od S499.1023:
Tvoj názor ti neberiem. Ja mám opačný.
Mikeyesterday, 13:05  +1#230199 Re:
Reply on #230197 od Public Transport:
To je reakcia na #230195 a #230191 ? 😛
S499.1023yesterday, 12:32  +3#230198 Re:
Reply on #230195 od david1:
BA uzol je v katastrofálnom stave a Filiálka by mu rozhodne nepomohla.
Public Transportyesterday, 10:46 #230197 Re:
Kedy bude vlastne ďaľšie Sci-fi?
Ikeyesterday, 8:37 #230196 Re:
Reply on #230194 od dupe:
No neviem 😃 Ten Ykarus 280 Doors sa podľa mňa celkom uchytil v reáli v jednej konkurenčnej firme 😂

Change view

Structure 
 
Order 
 
Posts on page   

Search in topic

.. - ..
You can search for more expressions divided by the space.