VozidláTrolejbusy › Škoda 30 Tr SORTrolejbus štandardnej dĺžky Škoda 30 Tr SOR vznikol zástavbou elektrickej výzbroje od firmy Škoda Electric do autobusovej karosérie SOR NB 12 City. Prvé vozidlo Škoda 30 Tr SOR bolo predstavené v roku 2010. Spoločnosť Škoda Electric sa s týmto typom trolejbusu (spolu s článkovou verziou Škoda 31 Tr SOR) stala v roku 2012 víťazom výberového konania na dodávku nových trolejbusov pre Žilinu. Následne Dopravný podnik mesta Žiliny objednal prvé 3 štandardné trolejbusy, ktoré prišli v novembri 2012.


Škoda 30 Tr SOR #259

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. Škoda 30 Tr SOR 258 – 260 2012 2012 3
2. Škoda 30 Tr SOR 261 – 264 2013 2014 4
Spolu: 2012 – 2013   7

Technické parametre

Dĺžka:12180 mm
Šírka:2550 mm
Výška:3400 mm
Výška podlahy:360 mm
Počet dverí:4
Počet miest na sedenie:32 + 2 sklopné sedadlá + 1 (#258 - 260)
29 + 2 sklopné sedadlá + 1 (#261 - 264)
Počet miest na státie:62 (#258 - 260)
65 (#261 - 264)
Celkový počet miest:94 + 1
Pohotovostná hmotnosť:10495 kg
Celková hmotnosť:17300 kg
Elektrická výzbroj:Škoda BlueDrive, IGBT-tranzistorová, mikroprocesorom riadený napäťový menič s rekuperáciou, menovité napätie 600 / 750 V DC
Motor:Škoda 4 ML 3444 K/4, asynchrónny, 4-pólový, externé chladenie
Výkon motora:160 kW
Počet motorov:1
Celkový výkon:160 kW
Maximálna rýchlosť:70 km/h
Nápravy:predná: SOR BN 004, nezávislé zavesenie kolies
zadná: ZF AV 132, portálová

Opis

Skelet samonosnej panelovej karosérie dvojnápravového trolejbusu zvarili z oceľových profilov a opláštili kompozitnými a plastovými materiálmi a zvarili s rámom podvozka. Pre zvýšenie odolnosti voči korózii použili na spodnú časť vozidla nehrdzavejúce materiály. Rýchlu výmenu cestujúcich zabezpečili v pravej bočnici štvoricou dvojkrídlových dverí otvárajúcich sa dovnútra s elektropneumatickým pohonom a dopytovým ovládaním. Zasklenie vozidla previedli technológiou lepenia s determálnymi sklami.

Asynchrónny motor poháňajúci zadnú nápravu zavesili na rám vozidla. Na streche umiestnili v uzavretom kontajneri komponenty elektrickej výzbroje, manuálne ovládané zberače LEKOV TSS 5.7 s laminátovými palicami Esko a brzdový odporník Gino 3PQ4-B00456 so vzduchovým náporovým vetraním. Sťahováky zberačov Railtech umiestnili na zadnom čele vozidla.

Pre cestujúcich osadili v interiéri plastové sedadlá s textilným čalúnením prevažne v priečnom usporiadaní 2+2. Strop a bočné steny v interiéri obložili plastovými materiálmi. Pracovisko vodiča oddelili od priestoru pre cestujúcich uzavretou klimatizovanou kabínkou. Nástup a výstup cestujúcich uľahčili možnosťou naklonenia vozidla k vozovke prostredníctvom systému ECAS a pri tretích dverách osadili manuálnu výklopnú plošinu pre cestujúcich na vozíku. Priestor pre detský kočík a invalidný vozík vyčlenili oproti tretím dverám. Kamerovým systémom poskytli vodičovi lepší prehľad o dianí vo vozidle a okolo neho. Vozidlo vybavili informačným systémom R&G Mielec.

Osvetlenie interiéru zabezpečili zapustenými osvetľovacími pásmi so žiarivkami. Vykurovanie trolejbusu zabezpečili teplovodným rozvodom s elektrickým ohrevom vody. Vetranie vyriešili pretlakovým spôsobom doplneným otváracími posuvnými časťami bočných okien a strešnými ventilátormi. Vozidlá dodali v žlto-zeleno-bielom žilinskom nátere.

Trolejbusy boli dodané v žilinskom zeleno-žlto-bielom nátere.

Vozidlá z 2. série sa od trolejbusov z 1. série líšia väčším priestorom pre detský kočiar alebo invalidný vozík a z toho vyplývajúcim menším počtom miest na sedenie, ako aj mäkšími sedadlami.

Prevádzka

Slávnostné odovzdanie trolejbusov z 1. série do prevádzky sa uskutočnilo 20. decembra 2012.

Vozidlá z 2. série boli slávnostne odovzdané do prevádzky 14. januára 2014.

Katalóg vozidiel

258 259 260
261 262 263 264

  • Počet nevyradených vozidiel: 7 (100%)
  • Počet vyradených vozidiel: 0 (0%)

Legenda

264nevyradené vozidlo

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.