Dnes popoludní je MHD pri meškaniach 10-25+ minút úplne nepoužiteľná, pešibus linky sú rýchlejšie. Dokonca spoj L27 presmerovaný cez Závodskú namiesto Kragujevskej (ani to veľmi nepomohlo). Bude ešte niekedy aspoň jeden deň bez (zbytočnej) nehody? Keby aspoň snežilo či lialo alebo bola hustá hmla aby sa mali na čo vyhovoriť...
Virtuálny panel mybus.dpmz.sk na dvoch zastávkach na VD ukazuje teraz len prvé dva zajtrajšie ranné spoje L67, neskoršie nie a ani dnešné.
Len smart.zilina.sk funguje dobre.
Dnes je nasadený voz #302 ? (neviem koľko času treba na opravu 301ky).
Niečo podobné som zaznamenal pred vyše rokom počas Vianoc. V noci z 24. na 25. decembra nemala L50 premávať, no na tabuliach sa zobrazovali offline časy. Počas ďalšej noci, z 25. na 26. decembra, na tabuliach ani zmienka, hoci autobus jazdil. Dohľadať sa dal iba cez Smart Žilina. Ďalší rok to už bolo v poriadku.
Dnes ak si dobre pamätám jazdila na L67 #302 a na zastávkových paneloch o linke ani zmienka, ani len offline čas. To isté sa mi nedávno prihodilo s L50, zobrazovalo len posledný spoj zo stanice na Maticu, ktorý robí už denná služba. Veľmi zlý pocit pre cestujúceho, či váš spoj naozaj pôjde, keď sa nadránom ponáhľate na vlak.
Bola to #301, fotky sú v dopravnom servise na Facebooku. Trolejbusy aj individuálna doprava potom jazdili cez protismer, doprava bola regulovaná. #301 po viac ako hodine odtiahla Tatra.
V podobnom čase bola hodinu odstavená aj #352 na Rajeckej a neskôr sa už v premávke neobjavila.
Dnes ráno na zastávkových paneloch bežal oznam že pri Auparku smer Spanyolova je pokazený trolejbus ktorý blokuje dopravu, pozrel som narýchlo online a niektoré vozy L1 + L5 šli zrejme okolo stanice a L3 cez Hliny, pri L16 netuším ako dopadli tie posledné spoje. Okolo pol deviatej už spoje premávali normálne, takže sa to muselo stať okolo ôsmej, možno aj skôr, upresnite ak viete niekto.
Žilinak má teraz starosti s petíciou, tam som zmienku o tomto nenašiel a stránka dpmž už takéto situácie tiež nerieši keď sú tie tabule pri zastávkach a aj virtuálne na mybus.dpmz.sk, takže prakticky niet sa to ako spätne dozvedieť, len čisto náhodne v reálnom čase.
Trochu rozviniem tému trolejbusov s baterkami. Ak sa už budú nakupovať iba také (čo mala byť dávno samozrejmosť), tak je na mieste otázka: Má ešte význam budovať nákladnú trolejbusovú trať z Kvačalovej na Hájik? Podľa mňa nie. Chápem, že sa už do toho investovali prostriedky na projekt či vysporiadanie pozemkov...
Samozrejme že by to bolo lepšie, to by mala byť úplná samozrejmosť a nechápem ako pri každom navrhovaní mohli vždy vzniknúť také nezmysly aké tu máme. V iných mestách majú linky aj polhodinový interval, ale ak idú 2 či 3 jedným smerom tak zvyknú byť pekne preložené, a nie ako tu, akoby mal každú linku na starosti iný dopravca snažiac sa robiť tým ostatným konkurenciu. Nie je podstatné koľko spojov jedným smerom za hodinu prejde, aj keby to bolo 10 ale bude tam nejaká čo i len 10 minútová diera už to je znakom že je to navrhnuté zle.
Problémom žilinskej MHD nie je nedostatočná kapacita (v podstate sa ňou na nenosných linkách až plytvá), ale nedostatočné zosúladenie liniek, dá sa to zjednodušiť aj tak že horšie ako to je teraz už sa to navrhnúť ani nedalo, takže je čo zlepšovať, mali by sa na to riadne pozrieť (komplexne) a nájsť lepšie riešenie, máme tu paradox že zatiaľ čo z pohľadu dopravcu je všetko dokonalé, tak z pohľadu cestujúcich v niektorých lokalitách štvrť života strávia čakaním na spoje (aj pri prestupoch).
Ešte doplním, že v budúcnosti po dobudovaní skratky na Veľkej okružnej má L7 vynechávať zastávku Polícia. Ale tu by som videl priestor na jeden veľký benefit, a to keby z Hálkovej odbočila ku AUP a Nemocnici a potom sa vrátila na pôvodnú trasu od Mostnej, v podstate by sa len ušetrený čas presunul inde a došlo by k rýchlejšiemu priamemu spojeniu HA s nemocnicou a tiež Hlinám by sa zlepšila ponuka spojov s týmito dvomi zastávkami ak by premávali v preklade s L5.
Ak sa podarí nahradiť SORky v ďalších rokoch parciálmi a v budúcom desaťročí aj zbytok (čas beží, onedlho budú aj tie nové Solarisy v polovici životnosti) tak by to nemal byť problém.
Hlavne treba do ďalších rokov rozmýšľať tak že trolejové vedenie nemôže byť pri navrhovaní/úpravách trás liniek limitujúcim faktorom, to bola minulosť ale nemala by byť budúcnosť.
Rozmýšľam, či by nebolo lepšie, keby mala L5 v špičkách školských dní interval až 30 minút, ale zároveň by boli odchody dokonalo preložené s ďalšími linkami na spoločných úsekoch. 5+20 z Hlín, 5+1 od AUPARKu a Vlčiniec, 5+6+20 od nemocnice a 5+6 z Vlčiniec.
Keby aj nebolo vozidlo online, tak tabuľa ukáže aspoň offline čas. Ale nie je tam ani to.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.