Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
marek: Keby som ti poslal tabuľku so zoznamom vozidiel, vedel by si ju aktualizovať? Lebo mám taký pocit, že už sa toho pomenilo viac. Ak hej ozvi sa mi na mail.
Čo sa týka kĺbakov, vraj majú jazdiť najmä do KIE kam už vraj súčasná kapacita nepostačuje. Navyše #111 už dojazdila. To však nevylučuje že počas sedla alebo cez víkend sa nemôžu objaviť na trolejbusových linkách.

Juraj a spol.: Je dosť málo pravdepodobné, že v Žiline bude robiť toľko kórejcov aby zaplnili celú 737čku príp. Airbus. Tí budú skôr lietať nejakými menšími súkromnými letmi. Avšak je aj možnosť priameho letu, avšak s medzipristátím. Všetko bude závisieť najmä od dopytu.
Reakcia na: Mza #9856:
Troska informacii o vzletovych a pristavacich drahach:

1/ Najdolezitejsie udaje su DLZKA a PRISTAVACIA HMOTNOST lietadiel. /Moze byt draha aj dost dlha, ale jej konstrukcia nemusi byt sposobila na pristavanie "tazkych" lietadiel./

2/ Najcastejsie "stredne velke" lietadla sa oznacuju kategoriami 4C a 4D. Do 4C patria lietadla / nazov, pocet cestujucich uzitocne zatazenie/:
Boening 737, 100-120, 15 860 kg
Do 4D:
Airbus A310 320, 210-265, 35000 kg
Boening 767-200, 216-290, 20000 kg
Boening 757-200, 178-220, 19000 kg
TU154, 154-180, 18000 kg
IL-76, 45000 kg

Vo vseobecnosti ide o kontinentalne lietadla, napr. Praha-Moskva, Vieden-Pariz, Helsinky-Ateny apod. Tymto lietadlam postacuje dlzka drahy do 2700m /napr Brno 2650m, Pardubice 2500m/.

Na medzikontinentalne lety sa pouzivaju ine /vacsie/ typy lietadiel s dlhsou vzletovou a pristavacou drahou, 3200m a viac. Napriklad Bratislava ma tu dlhsiu drahu 3190m, kde mozu pristavat aj Ruslany, Vieden 3600 a 3500m atd.

Z toho vidiet, ze zo Ziliny s vysokou pravdepodobnostou priamo do Soulu lietadla lietat nebudu, aj ked sa neda vylucit, ze mensie typy s dlhym doletom mozno ano. Ktovie...
Reakcia na: Jozef #9852:
Kolko poschodi ma mat nova autobusova stanica?Nebude prilis vysoka oproti okolitej zastavbe?
Reakcia na: Jozef #9852:
Na priame spojenie Soul-Zilina by draha musela byt asi dlhsia ako 2150m.Pokial viem,tak dialkove lety 737 neobsluhuju,na to by muselo lietat nieco vacsie,co si vyzaduje aj dlhsiu drahu.
Juraj,
kam planujete nasadit tie nove klbove NP vozidla?
info pre VALEC:

povodna martinska karosa s garazovym cislom 27 jazdi po dodani citelisov s garazovym cislom 9.

minuly tyzden som na vrutkach videl citelis s cislom 13 a hned za nim zastala este stara karosa s garazovym cislom 13. dve trinastky vedla seba...
Ak som si správne prezrel maketu nástupišťa, zastávka MHD Žel. stanica pre autobusy by mala byť posunutá až úplne ku križovatke Ul. 1. Mája a Hviezdoslavovej a nejaká ďalšia zastávka je naznačená aj na Ul. 1. mája. ❓
Už sa teším, ako nakoniec celá stavba bude vyzerať v skutočnosti. Len pripomínam, že s chaosom okolo staveniska máme počítať od jari 2007 do jari 2008.
Reakcia na: Miro #9848:
Projekt komplexnej prestavby Autobusovej stanice v Žiline, ktorý bol predstavený novinárom v priestoroch historickej Radnice mesta Žiliny, by mal byť predstavený aj žilinskej verejnosti. Myslím si, že znázornená ulica na makete je Ul. 1. mája a podľa toho sa môžeš zorientovať.

Na tlačovke sa spomínalo aj o pripravovanom predĺžení pristávacej dráhy Letiska Žilina z terajších 1150 na 2150 metrov. Potom budú môcť na letisku pristávať aj väčšie lietadlá ako napríklad Boeing 737. O charterové lety väčšími lietadlami majú záujem kórejskí zamestnanci automobilky Kia, ktorí teraz lietajú cez Prahu, prípadne Viedeň. Do budúcnosti preto nie je vylúčené ani priame letecké spojenie medzi Žilinou a Soulom.

Komplexná rekonštrukcia železničnej stanice, ktorá tam bola tiež spomínaná, súvisí s výstavbou koridoru. Možno pred viac ako 20-timi rokmi sa spomínalo aj s výstavbou druhého podchodu zo železničných nástupíšť popod Poštu 02 k autobusovej stanici. K tejto investícii som však veľmi skeptický, lebo len pred pár rokmi gen. riaditeľ ŽSR zastavil mini „investíciu“ predĺženia o pár metrov 2. nástupišťa v Žiline. Čo je inde samozrejmé, tak v prípade Žiliny nemysliteľné.
Reakcia na: Miro #9850:
Problém s dočasnými nástupišťami bude oveľa zložitejší ako sa na prvý pohľad zdá. Okrem Ul. 1. mája by sa mohla použiť aj Hviezdoslavova ulica od žel. stanice k Remeselníckemu domu. Najviac zaťažená je autobusová stanica od 13.30 h., kedy prichádzajú autobusy s ľuďmi í na popoludňajšie pracovné zmeny a asi okolo 14,30 h. odchádzajú naspäť do okolitých obcí. Teoreticky by museli autobusy odísť napr. do SAD na Košickej a vrátiť sa späť krátko pred odchodom. Autobusovej stanica je v tomto čase doslovne upchatá. Okrem toho tam premávajú počas dňa diaľkové, medzinárodné spoje a MHD linky č. 25 a 35, a preto si myslím že Ul. 1. mája je kapacitne nedostatočná a navyše uvedené priestory má prenajaté Žilinská parkovacia spoločnosť.
Reakcia na: Valec #9843:
Podľa mňa by sa to najjednoduchšie dalo urobiť tak, že by sa zriadili dočasné nástupištia pozdĺž chodníkov na Ulici 1. mája - tam, kde sa teraz parkuje. Náklady takmer nulové - len postavenie označníkov a ak by autobusy parkovali inde (napr. na Kysuckej) a na nástupište prichádzali až tesne pred odchodom, poľa mňa by to stačilo aj kapacitne.
Reakcia na: Valec #9845:
mirodr@inmail.sk

Ďakujem.
Reakcia na: jay #9844:
Tie zábery som v TV videl. Škoda, že z toho nevidím, ako bude ten objekt orientovaný.

Len tak na okraj ma napadlo, určite ste počuli, že v najbližších rokoch sa má rekonštruovať aj železničná stanica. Tu sa núka myšlienka, že by bolo zaujímavé obidve stanice spojiť nadchodom. S tým ale pravdepodobne projekt AS neráta, alebo snáď áno?
Reakcia na: jay #9844:
Tá autobusová stanica je riešená veľmi zaujímavo! Dúfam, že projekt bude zrealizovaný v termíne. Len som zvedavý, ako sa na koniec vyrieši doprava počas stavby. No nechajme sa prekvapiť.
Reakcia na: Valec #9845:
Rozširujem zoznam ešte o tých, čo síce mailovú adresu uvedenú majú, ale poslať sa im na ňu nedá (bo sa vrátili oznámenie, že neexistujú).
Poprosil by som všetkých, čo boli na stretávke (v krave a neskôr) a nemajú na tomto webe zverenenú e-mailovú adresu pod nickom, ak majú záujem o zaslanie fotiek aby mi dali vedieť. Ostaní by už fotky mali mať v schránkach.
Reakcia na: Miro #9841:

par screenov z tv patriot: http://za.own.cz/
Reakcia na: Miro #9840:
Skôr by som povedal, že to bude tá možnosť parkovania na Kysuckej a nastupovania pri súčasnej stanici, alebo dočasné (a možno neskôr aj trvalé aby sa znížil počet jednotlivých nástupíšť) zlúčenie niektorých prímestských liniek tak, aby mestom len prechádzali a končili v okolitých dedinách.
Reakcia na: Miro #9841:
Zatiaľ som sa s ním nestretol. Dúfam, že sa tam objaví. Bude to obrovská stavba a neviem si predstaviť, aby sa pracovalo za plnej prevádzky. Predtým som niekde čítal, že sa tam presťahuje aj administratíva zo SAD na Košickej. Nuž uvidíme.
Reakcia na: Jozef #9836:
Nevieš, či sa ten projekt dá vidieť niekde na nete?
Reakcia na: Miro #9838:
Alebo ďalšia možnosť - kyvadlová doprava od železničnej stanice na dočasné autobusové nástupište.

A čo keby Juraj túto obrovskú investíciu spojenú s (dočasným) premiestnením aut. nástupišťa využil na presadenie zatrolejovania trasy popod žel. viadukt práve k dočasnému aut. nástupišťu? Po vrátení aut. nástupišťa by sa tento krátky úsek TB vedenia dal využívať práve na otáčanie trolejbusov na mestskom okruhu a na zachádzanie TB liniek ku štadiónom.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.