Reakcia na: Kami #6389:
Dnes už ťažko zistiť ako to všetko v tom čase bolo. Pri výstavbe trolejbusovej dopravy starší ľudia tiež spomínali, že trolejbusová doprava sa mala stavať aj v Žiline. Boli pripravované rôzne plány, ktoré si aj ty videl niekde v archívoch. Prečo neprišlo k realizácii, to sa už asi presne nedozvieme. Trolejbusová doprava bola stále v podvedomí ľudí až napokon prišlo po dlhých rokoch predsa k jej výstavbe. Veľký rozmach výstavby trolejbusovej dopravy nastal po vojne v českých a moravských mestách. Ťažko hľadať odpoveď, prečo sa aj v slovenských mestách nebudoval tiež tento typ dopravy v tomto období. Môžu byť rôzne príčiny od neodbornosti radných, prípadne nedostatok finančných prostriedkov, ktoré išli v tom čase na obnovu vojnou zničeného Slovenska alebo aj iných príčin.
Dnes som sa bol previezť l.29 do Žil. Lehoty. Trasa bola štandardná, no však len po rázusovu. Ďalej, už ako bolo popisované, autobus šiel cez Pov. Chlmec, okolo smetiska a pred Divinou odbočil na priehradný múr. Bol to naozaj zážitok, keď musel ešte chvíľu počkať, kým mu otvoria rampu. Ďalej pokračoval po kostrbatých cestách až do ŽL. Čo sa ale naozaj len tak často nevidí, je úplne prázdny hlavný ťah smerom od BA. To bol pohľad, ktorý ma skutočne najviac upútal. Rovnakou trasou som sa odviezol aj naspäť. Z hlásením zastávok nespravili nič, bolo to ako klasická 29, tzn. že v Budatíne nám pani oznámila Kragujevskú a pod. Len potom ku koncu už začal mať PP trochu problém a hlásil bludy. Spáť sme šli rovnakou cestou len šofér akosi šetril na nafte. Cez P. Chlmec nešiel totiž viac ako 45. Ešte k vysvetleniu prvej vety. Počas cesty som si všimol muža ktorý sa celou cestou zvláštne obzeral a kýval nejakému kamarátovi, čo fotil na múre. Keďže som si včera prečítal nejaké príspevky, napadli mi súvislosti. Až po absolvovaní celej cesty a vystúpení z vozidla + prehodení pár slov sa mi potvrdili moje predtuchy
Miro