Vsetko zavisi od uhla pohladu. Co Martincanom nemozno upriet, je najnizsia spotreba nafty u autobusov, preto takyto sposob jazdy. Pokial na mestskej je v Blave priemerna spotreba na 100km medzi 38-50 l, v Ziline 29-33 l, v Martine je to 26 l a su "borci", co takto jazdia za 24, lebo ich na setreni v podniku vhodne zainteresovali. Priznam sa, NEVERIL som, ze na MHD je mozne jazdit pod 26 l/100km, az navsteva v Martine ma o tom presvedcila.
Dnes sa RTO-cko presunulo vlastnymi silami /je pojazdne!/ cez mesto z trolejbusoveho do autobusoveho depa. Na tych 4-roch kilometroch ludia chnapali po mobiloch a fotili, co stihli. Je to dobre znamenie. Ked sa da auto do poriadku, vyzera to, ze naozaj urobi vela ludom radost...
No neviem, ja som tych liniek naratal 26 a oficialny pocet obyvatelov je 60017 (http://www.statistics.sk/webdata/slov/srcis03/vum.htm), takže ten rozdiel nie je až taký veľký. Tým však netvrdím, že martinská MHD je super.
Samozrejme aj vodicky. Len keby sa babam chcelo... A pritom su ako soferky vacsinou zodpovednejsie ako chlapi. A menej sa v praci skaredo nadava. Cim to je? Nechce sa mi verit, ze je financne aj psychicky lepsie a vyhodnejsie znasat vajcia pri hrncoch a nariekat nad osudom ako sa chopit volantu a ukazat, ze na to SKUTOCNE maju? Trochu sice vulgarne provokujem, ale javi sa to zatial tak...
Su to naozaj frajeri. V 50-55 tisicovom meste mat 51 liniek MHD je naozaj zaujimave. Bud z nich 3/4 nie su klasicke linky MHD ale autobusova "taxisluzba" jazdiaca 3-5 spojmi za den, alebo to naozaj vedia /Nedotykam sa odbornikov dopravakov, ale objednavatelov dopravy "na meste"/. Podla tohoto principu by v Ziline malo jazdit nie 20 liniek /u ktorych uz dnes nadavate na riedkost spojov!, snad niekdy aj opravnene/, ale liniek 85!
Par zaujimavosti o MHD v Martine:
- za volantom autobusu je aj jedna zena. jazdila na trojke, teraz je na 32-ke
- autobus c. 50 ma na strane vodica vsetky okna s ventilackami
- autobus 25 a 55 ma vpredu na maske hranate obdlznikove svetla, tak ako donedavna mali vsetky dialkove...
- martinske vozidla maju zilinske znacky
- autobus 10 ma predne dvere kazde kridlo ine - da sa to rozpoznat podla vysky skla dveri
- bus 34 je uz jeden z mala, kt. ma este klasicky cervenobiely nater
- spoje bezne meskaju 5-10 minut
- 60% vodicov jazdi tak, ze sa leedva rozbehne zo zastavky, dosiahnu rychlost 40,50 a s nadejou celeho osadenstva busu sa zotrvacnostou vozidlo snazi dostat k dalsej zastavke, len aby opat nemusel pridat plyn...
- autobus 12 ma vodica,kt. jazdi v bielej koseli a kravate
Tak som si dnes popozeral fotogalériu a dospel som k nasledovným poznatkom:
- v kategórii vozidiel B731/732 sa nachádzajú aj fotky vozidiel B932
- zaujímalo by ma podľa čoho sú radené typy autobusov vo fotogalérii, nie je to ani podľa rokov dodávok, ani podľa prevedenia sólo/kĺbový, dokonca ani podľa abecedy
- ešte by ma zujímalo, či nákresy vozidiel by nemali byť vo farbách aké mali, keď začínali dodávky (ani na po.imhd.sk nie sú napr. Ikarusy v mestských farbách)
Miro: registrovať sa bude asi od 8.5., zatiaľ musíš čakať.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Juraj