Tá zľava 11 Sk je oproti cestovnému ZSSK plus MHD. Ale môžem si kúpiť jednotlivé lístky ŽRIDS Rajec-Žilina (22 Sk) a na MHD (10 rep. 12 Sk) a tu je zľava na prestupnom lístku už len jedna koruna.
Viem, ako to myslíš - zníženie ceny na trase Rajec-ZA o 10 Sk súvisí so vznikom ŽRIDS, ale ja hovorím, že keď pocestujem železnicou za 22 Sk a potom si kúpim zvlášť lístok na MHD, nepovažujem to za integrovanú dopravu. Preto hovorím, že prestupný lístok znamená zľavu len 1 Sk. Ale beriem, je to uhol pohľadu.
Ešte by ma zaujímalo, ako je to s prestupným cestovným, ak by som prestupoval v Bytčici alebo Záriečí. Ty si na stretnutí hovoril, že automaty umožňujú kúpiť si lístok napríklad z Rajca do Bytčice a k tomu si navoliť prestup na MHD, ale ja som si takúto možnosť na nich nevšimol a ani v cenníku ŽRIDS takáto možnosť nie je.
Re #3643 Miro: S tým školským spojom som to nedával do novinky, lebo je to len môj odhad (aj keď zrejme správny). CVR na kĺbovom buse? Jedine tak pre zamestancov DP z Košickej ?. Aj keď po niektorých BusBoardoch by bolo aj to možné.
Re #3653 Juraj: Ak bude 110ka na školských spojoch premávať, mohol by si sem hodiť dáke časy a miesta, kade chodieva? Aby sa dali spraviť fotk, bo postávať ráno hodinku po sídliskách, aby som ju zastihol sa mi práve nechce. ?
"Skolsky spoj" sa mysli /ja viem, ze to vobec nie je presny ropravacky termin, lebo spoj znamena nieco uplne ine/ autobus zabezpecujuci ako zmluvnu dopravu pre niektore skoly na zvoz ich ziakov /pristupne len pre nich a pedagog.dozor pri specialnom preukaze/, tak aj prilezitostne, ale caste vozenie ziakov do divadla a na ine akcie.
Ak je zlava na streke az 10 Sk a na MHD 1 Sk, je to spolu 11 Sk, co podla mna vobec nie je zlava symbolicka. Ak napriek takejto vyraznej zlave su trzby o cca 30% vyssie to znamena, ze na ZRIDSe cestuje VYRAZNE viac ludi ako pred jej zavedenim a ze tera ma zmysel a pre ludi je vyhodna. /Neznamena to vsak samozrejme, ze este nie je co zlepsovat./
Anketa nepresne vysla preto, ze bola mala vzorka respondentov. Statisticky urad aj ine prieskumne organizacie potrebuju na presny vysledok vzorku aspon 1200 ludi.
Pre nas je vzorka anketujucich fakt mala. Smerodajnejsie je pre nas to, ze po zavedeni ZRIDS su na nej mesacne trzby na cestovnom napriek lacnejsen tarife az o 30% vyssie! A to je pre mna ako efekt ZRIDSu smerodajne.
Čísla sú hodnoverné. O terajšom počte cestujúcich by možno vedeli povedať aj na DPMŽ. Môžeme sa niekedy na to opýtať. Čo sa týka Železničnej spoločnosti Slovensko, tak si myslím, že tá ledva dýcha a nie aby ešte dala prefarbiť vláčik. Náter v žilinských mestských farbách by som určite privítal, lebo o obnovenie dopravy sa jednoznačne zaslúžili Žilinčania. Práve pred dvoma rokmi dňa 25.4.2003 sa stretli zástupcovia mesta Žiliny, Rajca, spoločností SIRS, ZSSK a DPMŽ, kde sa dohodli na vytvorení integrovaného dopravného systému. Aj toto ju udržalo pri živote.
Anketa nestojí za nič, lebo počet cestujúcich, teda aj tržby, sa zvýšili. Ak sa nemýlim, tak v článku v Žilinskom večerníku o rajeckej železnici som to aj napísal, že po obnovení dopravy a spustení ŽRIDS sa počet cestujúcich podstatne zvýšil. Čiže hlasovali aj iní, ktorí ju ani nevyužívajú.
V tom môžeš mať pravdu, že výsledok ankety môže byť skreslený aj tým, že veľa ľudí má apriori negativistické postoje a preto im robí dobre klikať na negatívne odpovede v anketách ?
Aha, tá 110 je kĺbová, takže to nie je bývalá reklama Maestro, tá bola krátka ?
Vysvetlenie, že bude jazdiť na školských spojoch, ma nenapadlo. A čo to vlastne znamená, školský spoj? Môžu tam nastupovať aj plnoplatiaci cestujúci?
A nebude to skôr tak, že sa na 110ku chystá nejaká CVR?
2. Tá žltá 110ka, to bola reklama na jogurty Maestro?
3. Odchody rajeckej železnice nie sú skutočne nejako integrované a spojov je menej, než pred zastavením prevádzky. Ja osobne mám radšej železnicu, ale málokedy sa mi hodí, keď idem tým smerom.
Môže ísť aj o nepresne formulovanú a tým pádom nepochopenú otázku. Hlasujúci zrejme porovnávali obdobie pred zastavením prevádzky s obdobím integrácie. Otázka bola chápaná ako porovnanie obdobia tesne pred integráciou, keď už bola frekvencia spojov približne na dnešnej úrovni, ale ešte pôvodná tarifa, s obdobím ŽRIDS s nižšími cenami cestovného.
Systém ŽRIDS nie je bohvieako zložitý. Celá integrácia spočíva len a len v tom, že existuje možnosť kúpiť si cestovný lístok, alebo nabiť jazdy do čipovej karty s prestupom zo železnice na MHD alebo naopak. Cena je v takom prípade o symbolickú zľavu nižšia ako cena jednotlivých lístkov (jázd) na MHD a železnicu.
Zvláštnosťou je to (a to sa ti možno rovnako ako mne zdá byť nepochopiteľné), že sa na rajeckú železnicu predávajú cestovné lístky podľa dvoch rôznych taríf. Takže ak si kúpiš cestovný lístok napríklad zo Žiliny do Rajca v pokladni ZSSK alebo v ich automate na pravej strane vchodu na nástupište, zaplatíš 32 Sk, ak urobíš čelom vzad k trafike oproti pokladniam alebo použiješ automat ŽRIDS na ľavej strane vchodu na nástupište, zaplatíš 22 Sk. ?
Ani som nad tým nejako nepremýšľal. V Porúbke nie je automat, lebo ani v cestovnom poriadku nie je pri zastávke napísané písmeno "A", ktoré znamená predajný automat. Pravdepodobne nie je ekonomické zabudovať ho tam, pri nízkom počte cestujúcich a okrem toho vieme, že ich je nedostatok. Počas dňa, ak sa nemýlim, tak tam je výpravkyňa, ktorá predáva lístky a neskoršie si môže cestujúci lístok zakúpiť vo vlaku.
A čo hovoríš na výsledok ankety o rajeckej železnici? Veľká väčšina tvrdí, že ju využíva menej než pred začlenením do ŽRIDS ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Miro
Zvláštnosťou je to (a to sa ti možno rovnako ako mne zdá byť nepochopiteľné), že sa na rajeckú železnicu predávajú cestovné lístky podľa dvoch rôznych taríf. Takže ak si kúpiš cestovný lístok napríklad zo Žiliny do Rajca v pokladni ZSSK alebo v ich automate na pravej strane vchodu na nástupište, zaplatíš 32 Sk, ak urobíš čelom vzad k trafike oproti pokladniam alebo použiješ automat ŽRIDS na ľavej strane vchodu na nástupište, zaplatíš 22 Sk. ?
Tak. A to je celá integrácia.