Reakcia na: Mike #23278:
Nedostatky, ktoré si vymenoval, tiež vnímam a sú určite na diskusiu. Otázne je, či na celkovú úroveň MHD vplývajú do takej miery, že by platila veta, že "žilinská MHD má v porovnaní s inými slovenskými MHD obrovské rezervy". Existujú totiž aj ďalšie parametre, vďaka ktorým žilinská MHD dorovnáva skóre. Ja napríklad veľmi pozitívne vnímam obnovený vozidlový park, nástup všetkými dverami, logické a jednoduché a stabilné (!) linkové vedenie, silný dôraz na dodržiavanie CP, vysokú úroveň informačných technológií a (podľa mňa asi) najvyššiu úroveň grafického podania informácií v SR (celkovo zastávkové vitríny, i samotné ZCP).
úpravami chrona sa rozbil preklad medzi L6 a L16 zo zastávok v centre v smere na Hájik cez školské dni (zo 7+8 na 4+11 min)
zaskočilo ma pridanie minúty medzi Poštovou (Dubňom) a Plavárňou. Skôr by som to očakával o zastávku neskôr, keďže zast. Nemocnica je frekventovanejšia. Detto Pažite > Rajecká, Solinky - až 3 minúty, dokonca aj cez víkend.
skrátenie na 1 min pred Smrekovou bude mať cez víkendy pravdepodobne za následok vyšší počet meškajúcich spojov z Hlín (Mostnej) smerom do centra; možno keby toto skrátenie prišlo o zastávku skôr, pred Limbovou...
uvidíme či sa súbežne so zmenou CP mierne upraví aj nastavenie križovatiek v centre, keďže cykly sa zrejme i kvôli zelenej vlne riadia podľa viacmenej presne definovaných časov (aj keď s prvkami dynamiky a uplatňovania preferencie). Za predpokladu, že trolejbus neopustí žiadnu zastávku ani o sekundu skôr, môže nastať meškanie napr. v popoludňajšej špičke cez školské dni pri L5 (najmä v smere na Vlčince) alebo popoludní cez prázdniny pri L16 (na trase Polícia - Štef. nám.).
Miro