Hľadaná ako hľadaná, ale len v uliciach mesta Žiliny. Viem o tom, že vozí mimo Žiliny a na území mesta teda definitívne skončila. A takto som si to predstavoval.
Tvoja hľadaná maršutka momentálne parazituje na spoločnosti Albus Bratislava, konkrétne na ich linke Žilina-Bratislava. Starší pán v ošúchanej vetrovke chodil dnes v BA na Nivách po nástupišti a lanáril plneplatiacich cestujúcich do svojej dodávky. Čudujem sa vôbec, že tých 8 ľudí našiel, lebo cenu má rovnakú a že by tá jeho plná dodávka bola pohodlnejšia ako poloprázdny poschodový autobus Setra dosť pochybujem. Akurát, že cestu zvládne za 2 hodiny, zatiaľ čo my sme to dnes autobusom mali za 2:20.
Prave dnes som si dodatocne upravy na trakcnom vedení vsimol a chcel som hned po príchode o tom informovat. Tak ako sme s Jozefom o tom uvazovali ze by malo nastat este prelozenie vedenia do polohy nad jazdný pruh smerom na Limbovu tak sa aj stalo.
Práce na trolejbusovom vedení na Obvodovej ulici sú už ukončené. Z tejto ulice je vjazd do obchodného centra, a s tým súviseli práce na rozšírení vozovky o odbočovací pruh zo strany obratiska Jaseňová. V rámci tejto stavby bola vykonaná preložka trakčných stožiarov a úprava trolejbusového vedenia. Montážne práce vykonávala spoločnosť ELZA v dňoch 28. – 29. júla 2007, kedy bola celodenná výluka, počas ktorej premávala náhradná autobusová doprava na linkách č. 3 a 13. Neskoršie po položení asfaltovaného koberca bola vykonaná aj preložka trolejbusového vedenia do novej polohy. Najnovšie foto z uvedeného úseku: http://zilina-gallery.sk/picture.php?/5829/category/355
Až tak veľa autobusov na trolejbusových linkách nejazdí. S príchodom GVTD sa znížil počet vypravovaných klbákov za deň (keď je nasadený autobus znamená to skôr, že nie sú vodiči na trolejbus). Tým samozrejme nechcem povedať, že netreba začať s nákupom nových trolejbusov. Myslím si, že už do takých 15 mesiacov sa aspoň pár kusov dočkáme, investičné dotácie majú v najbližších rokoch rásť.
Presne tento problem som mal namysli aj ja, dufajme ze si ho niekto uvedomuje. Dosluhujuci vozový park som samozrejme nemal este pravo povedat prave teraz ale uz aj v týchto obdobiach vidime, ze hlavne co sa týka trolejbusov nedokaze DPMZ niekedy zabezpecit prepravu cestujucich trolejbusmi tam kde jej to prinalezi. Sme svedkami casteho nasadzovanie autobusov na trolejbusove linky. Prečo? Vsetci vieme ze nedostatok TB. Vieme aj to ze trolejbusi prechadzali GO ktore neboli zrovna kvalitne a uz mame prve vyradene, niektore uz su schopne vyradenia. Je na nich vykonavana len povrchna udrzba, doslova len aby to chodilo. A takto to dalej ale nepôjde. A este pri predstave, ze neocakavame nakup nových vozidiel. Co je vsak dôlezite pridu nove autobusy. ?
No tak hádam to netreba preháňať s tým vzývaním. Ktoré stotisícové mesto v ČR má horšiu MHD nech ZA? Možno tak Liberec, aj to je otázne. Samozrejme, že za to nemôže DPMŽ ale odlišná dotačná politika štátu a miest, ale netreba zase byť nekritický.
Teraz sa začínam báť, že som nepochopený. Ja nijako Žilinu nevyzdvihujem ako vzor ex-CS DP (aj keď najpozoruhodnejší asi navždy zostane nikým iným nenapodobený prudký rozvoj žilinskej MHD v rokoch 1988-1998), iba tvrdím, že nejaké prehnané komplexy zase mať nemusí. Tách horších (najme v SR) je stále zúfalo viac ako lepších.
Súhlasím však, že Žilina "vyhodila rýchlosť a vezie sa na neutráli", kým iné DP ju predbiehajú.
Myslim si, ze v ramci CS by sme si nemali az tak fandit...napriklad...integrovana doprava je stale velmi slabo rozvinuta...vezmime si napriklad DP Praha, Plzeň, DSZO, DPO, DP Olomouc, DP České Budějovice, Pardubice...DP Ústeckého kraje, DP Liberec, DP Prešov...vsetky tieti menovane maju isto lepsiu uroven, nez my...
Vozový park v Žiline s porovnaním s ostatnými mestami vôbec nie je zlý. Určite jeden z najlepších, aké na Slovensku sú. Ale čo sa týka budúcnosti, tak to neveští nič dobré. Rok čo rok je to horšie a horšie. A budúcnosť vyzerá veľmi zle. Ak to bude ďalej takto pokračovať, tak za pár chvíľ nás dobehne aj Bratislava. Dopravný podnik ako keby sa s tým uspokojil a čakal na zázraky. 16 rokov sa blíži, v blízkej budúcnosti budeme svedkami obrovského problému.
Teda aby sme si správne porozumeli - SÚČASNÝ vozový park žilinskej MHD je dobrý. Ak by malo dôjsť k prerušeniu či zastaveniu jeho pravidelnej obnovy, a tým zhoršovaniu súčasnej úrovne, to je pochopiteľne zlé.
marek231: Ale byť v porovnaní s inými veľmi dobrý neznamená byť dokonalý. Ja som o dokonalosti nikde nepísal. V Žiline sa mi nepáči viacero vecí.
Rozosmial si ma akurát rečou o dosluhujúcom vozovom parku. Vidieť, že v Žiline sú štandardy v oblasti technického zabezpečenia ešte stále veľmi vysoké, ak to, s čím jazdí DPMŽ niekto nazve tak ako Ty. Nemyslím tým nič zlé, len konštatujem, že žilinský vozový park môže väčšina slovenských dopravcov iba závidieť.
Možno takým znovunadýchnutim bude aj napriek nedostatkom zmena linkovania. Opticky to vyzera, ze ludia sa zacali opät spoliehat na MHD. No to ale uvidi este cas. Uz len sam za seba tvrdim ze MHD vyuzivam viac ako pri NKTD.
Inak by som ale nepouzil az taký superlativ ako pouzil Vladimir. Je tu naozaj vela nedostatkov aby bola jedna z najlepsích v SR. Spomeniem napr. len nedostatočný a casom dosluhujuci vozidlový park bez nadeje na obnovovanie, rozbiehajuca sa nova koncepcia MHD Žilina (stale su nedostatky), pre niekoho stale diskutabilna tarifa atd. .
Rovnake poznatky mam aj ja a vôbec sa nimi tajit nebudem. Tento problem absolutne chapem a poznam pričom tiez casto cestujem do oblasti Zavodia prip. Hajika. Velkym nedostakom je ale meskanie, ktoré ale nijako neovplyvnime. Posunutim intervalov medzi zastavkami? Hlupost, pricom vozidlo rano stoji v zapche a doobeda uz prejde bez problemov. Kto to odsleduje? Keby sa aspon crtala nejaka ta nadej na zlepsenie situacie na Zavodskej. Ale to teraz asi sotva.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Papyr
"Ved my sme kulturny narod. My sme jeden z najkulturnejsich narodov... v Ceskoslovensku."