Reakcia na: marek #1209:
Ja som Ti len tlmočil stanovisko DPMŽ, ja osobne s ním tiež celkom nesúhlasím. Ja som z Prešova a tam si ako vysokoškolák samozrejme môžeš kúpiť zľavnený aj jednorazový lístok za predpokladu, že máš na DP vystavený platný kmeňový list.Len to, že ISIC kartu neuznávame, ma na našom DP štve, ale ako som už písal, snažím sa tam robiť osvetu, hádam povolia.
O tom, že spojenie železničnej stanice so zastávkou Žilinská univerzita platí len v teoretickej rovine a v praxi je pre drvivú väčšinu študentov používajúcich železničnú dopravu nepoužiteľné, sme sa už bavili.
Stanovisko DPMŽ je také, že na Slovensku nie je zavedená žiadna postupnosť pri zostavovaní celoštátneho grafikonu dopravy a nie je kladený žiaden dôraz na vzájomné prepojenie jednotlivých dopravných systémov. Inými slovami, železnica nijakým spôsobom neinformuje SAD a DPMŽ a svojich zmenách, SAD taktiež DPMŽ o svojich zmenách neinformuje. Teoreticky tak DPMŽ môže upraviť cestovné poriadky trolejbusových liniek tak, aby na príchody vlakov do Žiliny naväzovali a pri najbližšej zmene GVD môže ZSSK bez upozorenia vlaky bez všetkého prehodiť na iné časy.
Druhou stranou mince je však to, že rýchliky sa už celé roky držia v stabilných časoch a z roka na rok sa nemenia. Preto sa nečudujem cestujúcim, že CP L7/17 môžu vnímať ako neochotu alebo dokonca provokáciu zo strany prevádzkovateľa MHD.
Zhoršujúca sa pravidelnosť v MHD bola na fóre tiež preberaná. Podobne ako píšeš Ty, aj my sme už dospeli k väčšinovému záveru, že zmeny z júla 2004 z mestskej dopravy viac odniesli ako jej priniesli. Problémom je stále sa zvyšujúci počet liniek, stále sa predlžujúce intervaly medzi spojmi. Vlastne ani nie intervaly, lebo tie už tiež akosi vymizli - skôr by som povedal, že stále sa znižujúci počet spojov na linkách. S vysokým počtom liniek, riedkymi intervalmi a navyše trasovaním liniek do polookruhov (linka typu "P") je logickým výsledkom neschopnosť - nemožnosť tieto linky vzájomne koordinovať. V starších príspevkoch sme si to už ukazovali na doprave napr. na sídlisko Hájik, kde môžu aj v čase končiacej sa špičky všetky spoje poodchádzať naraz a potom pol hodiny nejde nič.
K predošlým odstavcom: Žilinu mám naozaj veľmi rád, písanie takto kritických príspevkov mi trhá srdce, ale žiaľ, konštatujem len stav.
P.S.: Ten autobus v Poprade bola Karosa B 732 ex. DPMP #257.
Vladimír
Prečo DPMŽ neuznáva ISIC kartu netuším, napr. na DPMP mi čosi rozprávali o tom, že musia mať s príslušnou školou i firmou od ktorej kupujú čipové karty zmluvu o jej využívaní.
Autobus MAN sa asi nepáči nikomu. Nie je vlastníctvom DPMŽ. Podnik si ho len vymieňa s jedným lyžiarskym strediskom, ktorému vždy v zime požičia dva mestské autobusy Karosa a oni mu na oplátku v letnej sezóne požičajú svoj MAN.
Re #1190 Papyr: Priznám sa, že nie som si istý ako je na tom DPB. Ten, mám ten dojem, študentnské karty nielenže uznáva, ale PCL nahráva priamo na ne (študent nemusí kupovať ďalšiu kartu od DP). Ak sa mýlim, opravte ma niekto.
Skutočnosť, že naše DP neuznávajú ISIC karty dosť štve aj mňa. Sám som bol školou donútený zaplatiť nemalú sumu na jej vystavenie. Všetky odbojné aktivity škola zmietala zo stola argumentom, že ISIC kartu musím mať podľa zákona vystavenú a že výhodou je, že už nikdy odo mňa nikto nebude chcieť iný doklad o návšteve školy. Dopravu vraj budeme mať automaticky za polovicu bez ďalších dokladov. Realita je taká, že s kartou sa nerušene dostaneš až po najbližšie predajné miesto príslušného DP, kde iba zakrútia hlavou a dajú Ti do ruky žiadanku, s ktorou musíš ísť späť na školu. A v škole potom počúvaš kecy na adresu DP, keď si otvoríš ústa na DP, počúvaš kecy na adresu školy...
Aj preto som už na pôde DPMP o tomto informoval. Kiež by sa chceli ľady pohnúť.