tieto systémy (označované aj P+R - Park and Ride) veľkých záchytných parkovísk na okrajoch miest s priamym napojením na MHD sa začínajú zavádzať v zahraničí. Nevie aktuálne napísať nejaké konkrétne riešenia, musel by som si otvoriť túto kapitolu v knižke realizovaných ITS systémov, ale určite sa na nich pracuje...
Vedel by som spravodlivé riešenie. Nech je KAŽDÝ povinný paltiť za parkovaciu kartu. Za osobné auto n peňazí, za >3,5 t trebárs 20 x n, za >6 t 100 x n. Dodávka je bohužiaľ rovnaká kategória ako osobák. To už by majiteľa luxusného autodopravcu s 3 Vrakosami priviedlo k prehodnoteniu jeho rozhodnutia o parkovaní smradobusov na sídlisku:-).
V niektorych mestach je riesenim osadit zabrany na vsetky chodniky, staci sa ist pozriet do centra Bruselu. Asi vedeli, preco to robia, asi ani im policia moc poriadku nezabezpecila.
Lebo pokial budu take rozne pristupy k roznym vodicom /vekslaka bez vynimky zastavia iba zabrany, najviac sa na chodniku parkuje priamo pod oknami Policie/, symbolicke pokuty /hlavne pre bohatych par stovak nie je nic, malo by to byt ako v Norsku percenta zo prijmu/, pomoze iba kombinacia zabran a ceskeho a nemeckeho systemu trestnych bodov.
"Nemyslím, že by riešením bolo osadenie zábran na všetky chodníky, stačilo by, keby mestská polícia mala právomoc takéto parkovanie postihovať a bola pri tom taká aktívna, ako pri nasadzovaní papúč tým, ktorí parkujú na platenom mieste bez platenia "
ak vodic byva mimo mesta,tak na rannych spojoch zrejme nesluzi,kedze predpokladam,ze do takych rajeckych teplic napriklad ponho zvoz nepride.asi je blbost pytat sa,ale priblizne ake percento vodicov je ne-zilincanov?
Nerob si srandu, pri svojej praci robim aj chyby, ale taketo chrapunstvo by mi moja profesionalna dopravacka cest nikdy nedovolila! Radsej mi napis uplne vazne, co si o tom myslis.
To je nápad! Urob to tak!
Mimochodom, SADistické Karosy často parkujú vodiči na dedinách pri svojich domoch, ale uznávam, toto je trošku o niečom inom, než parkovať autobusy MHD na sídliskách.
Myslim si, ze si v tomto vynimka. Suhlasim za podmienky, ze na Smrekovej 55 ma niekto sidlo vedene v Obchodnom registri ako fyzicka osoba, prihlasenu firmu. Moze to byt "cestovna kancelaria" spocivajuca vo fyzickej osobe v sucinnosti s faxom v rohu obyvacky, ako extremny priklad. Ty si este "stara skola", ktora sa drzi hesla "Co patri Bohovi a co volovi". Ale uvediem ti druhy extremny priklad.
Zober si, ze by som chcel usetrit nielen na "zvoze" a "odvoze" vodicov, taktiez na nakladoch parkovacieho arealu /udrzba, osvetlenie, zimna sluzba -odhrnanie od snehu atd./. Nedajboze by som chcel na tom este zarobit prenajmom arealu inej fyzickej alebo pravnickej osobe. Co urobim? Presne to co tajtrlik v nemenovanej firme. Umoznim ako ten nemenovany tajtrlik vsetky B700-ky a B900-ky vsetkym nasim vodicom parkovat "pod svojimi oknami". Danovo im vypocitam zdanitelne plnenie nepenazneho prijmu v minimalnej vyske cca 2km domov a 2 spat a usetrim rocne statisice! Chlapci prijdu s klbakom pred panelak, obsadia X miest, kde by mohli parkovat "domaci obyvatelia", este si mozu vyjazdit blato na byvalom travniku /zlegalizujte nam to vybetonovanim za peniaze danovych poplatnikov, vsak tu uz trava rast nebude!/ a vsetko bude v pohode?
Je zaujimave, ze vacsina v takomto pripade povie, ze v pripade sluzobnych Karos nie, ale desiatky sluzobnych oktavii, furgonov moze? Ze to nie je to iste? Ale je!
Napríklad JA si zvyšujem základ dane o jedno percento z nadobúdacej ceny vozidla a okrem toho si platím aj PHM a keď som robil na SK, tak som to robil takisto. Auto môžem používať na súkromné účely bez obmedzenia, teda aj na cestovanie z práce a do práce. Z toho dôvodu mi nie je jasné, prečo by som nemohol parkovať na sídlisku v ZA (ak tam budem mať trvalý pobyt) úplne rovnako, ako občan s vlastným vozidlom. Najmä ak občan vlastní plesnivú Š 105 a jazdí na propan-butan z kuchynskej bomby.
Pouzivat firemne auto na sukromne ucely sa v nasom pravnom state moze iba vtedy, ak sa to danovemu uradu ohlasi ako tzv.nepenazny prijem a odvedie sa z toho dan! Pochybujem, ze to niekto tak naozaj robi, na to by sa mohli pozriet danovnici. A aj keby aj - je to stale firemne auto, ktore moze pouzivat na sukromne ucely /napriklad na dovolenku alebo na chaty s frajerkou/ - ale to mu nedava pravo obsadzovat obyvatelske parkovacie miesta alebo dokonca si vynucovat betonovat zelen! Pre mnohe firmy je urcite lacnejsie zaplatit par korun na daniach /ak to vobec robia/ ako urdzovat vlastny firemny areal alebo budovat nove parkoviska. Aj tak je to len odrb beznych obyvatelov na ich daniach.
Suhlasim, NAY "linka" ako verejne sluzba z verejnych penazi by bola naozaj zbytocna. Ale ako vedlajsi vianocny biznis DPMZ je dobra, aspon budeme moct upgradnut vo firme namiesto PC486 aspon 2 dalsie pocitace.
Nesuhlasim vsak s tym parkovanim. Robim si uz cca 2 roky evidenciu parkovania firemnych vozidiel a pomer URCITE JE "velmi vela, mne to vychadza napr. na Solinkach uz cca 1/3, co je VELMI VELA. Jednoducho povedane, keby ta 1/3 vozov ubudla, vsetci Solinkari /aj ked ma sem-tam aj 2 sukromne vozy na rodinu/ by mali moznost pohodlne a bez problemov parkovat!
Tvoja poznamka s uz skoro nevyzerajucou zelenou je /prepac/ jednoznacne zvratena! Urobme teda system, ze nechajme /t.j. dobrovolne dovolme/ najprv zdevastovat podnikatelmi nasu verejnu peknu sidliskovu travu na blato a "kolaje" - a potom si pred svojim svedomim ospravedlnme jej vybetonovanie. Prepac, nie. Vyhnat ich a vratit zeleni jej opatovnu funkciu!
Zrejme to len skopírovali z vlaňajšieho oznamu a na toto trocha pozabudli. ?
NAY-linka sa mi zdá byť zbytočnou. Dnes na Štúrovom námestí nastúpili do vozidla "až" 2 osoby a pochybujem, že išli práve do NAY-u.
Re #10149 Juraj: Mne sa nezdá, že je taký veľký problém s parkovaním firemných áut na sídliskách. Tých nie je veľmi veľa - možno jedno z tridsiatich je firemné (je síce fakt, že by tam také vozidlo nemalo parkovať). Dnes má už skoro každá domácnosť auto - niektorá aj dve alebo tri (má muž, žena, prípadne aj dieťa). Pri väčšine panelákov toľko miest nie je. Výstavba hromadných garáži by určite pomohla, ale netreba sa brániť ani rozširovaniu parkovacích miest tam, kde sa rozšíriť dajú. Písal si, že nechceš zväčšovať plochy na úkor zelene. Súhlasím, avšak na mnohých miestach to už zeleň ani nepripomína - parkujú tam autá, v tráve sú vyjazdené koľaje...
Nechápem, aký má význam zábrana na Smrekovej ulici. Parkovanie na trávniku neobmedzí, pretože sa tam dá dostať z druhej strany. Zablokuje akurát prejazd smetiarom alebo odhrabovačom snehu, ktorí sa budú musieť otočiť.
"Na polnočný ohňostroj budú vypravené mimoriadne spoje s odchodmi zo Soliniek, Vlčiniec a Hájika o 23:15 po trase linky č. 4 a 6."
A ktorá že z nich pôjde zo Soliniek? ?
A tiež by ma zaujímalo, pre koho jazdí MHD 25.12 už od 5:00? Keď napr. v BA sa začína až o 6:45. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023