Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: URBINO #21122:
Obávam sa, že na východe už prudko padá záujem aj o vozy z českých DP, nakoľko vo veľkom nakupujú nové nízkopodlažné trolejbusy.
Reakcia na: Majo #21124:
Ani na ND?
Reakcia na: Dispecer #21123:
V takom Szegede rozhodne už 14 Tr a 15 Tr kupovať nebudú.
Reakcia na: URBINO #21122:
Hlavný problém vidím v tom, že na východe veľmi 750V nemajú... I keď v takom Szegede by s tým asi nemali problém...
Reakcia na: URBINO #21116:
z 234 bola odstranena reklama big-media,
dalsi trolejbus,ktory cestujucich uz neodvezie je 218/odstranene displeje,oznacovace.../
rozmyslam,ci by sa nase odstavene vozy 210,218 a pribudnu dalsie/215,222/ neuzivili niekde na vychode,alebo je ten trh uz obsadeny ceskymi dp.
Reakcia na: pavuk #21119:
V trolejbusovej doprave je to jasné:
Zastávky z hľadiska zastavovania vlakov na nich sa delia na
a) stále, v ktorých zastavujú vlaky všetkých vyznačených liniek určených na prepravu cestujúcich,
b) zastávky na znamenie, v ktorých zastavujú vlaky všetkých vyznačených liniek určených na prepravu cestujúcich za podmienky, že
1. cestujúci, ktorý chce na zastávke nastúpiť,
1a.) dá včas zdvihnutou rukou znamenie vodičovi z nástupišťa zastávky,
1b.) stojí na nástupišti zastávky tak, aby ho vodič vlaku mohol vidieť,
2. cestujúci, ktorý chce v zastávke vystúpiť, dá včas znamenie vodičovi vnútorným dorozumievacím zariadením vlaku,
c) občasné, v ktorých zastavujú vlaky všetkých vyznačených liniek určených na prepravu cestujúcich len v určitom časovom období,
d) dočasné, v ktorých zastavujú vlaky všetkých vyznačených liniek určených na prepravu cestujúcich v časovom období vyvolanom mimoriadnymi opatreniami v doprave.
(§ 33 dopravného poriadku dráh)
Reakcia na: Mongolec #21118:
A v NR od určitúho času je už zbytočné diskutovať o tom. Sú zastávky na znamenie a hotovo.
A v Žiline skôr či neskôr dôjde k tomu, že budú všetzky zastávky na znamenie podĺa vzoru Nitry.
Reakcia na: Mongolec #21118:
Tak ide o interný predpis. Hladal som na všetkých možných tarifných a prepravných podmienkach a nikde sa medzi povinnosťami dopravcov nevuvádza, že vodič je povinný zastaviť na stálej zastávke.
Neviem či chodíš na nitriansku diskusiu, tam som obhajoval situáciu zo Žiliny, keď vodič nezastavil na zastávke (na ktorej nikto nestál ani ani na ńu nedobiehal, ani vo vozidle nikto sa nedvíhal, že sa chystá vystúpiť.), že je to zo strany vodiča logické a že nie vždy je na vine LEN vodič. A je to situácia, ktorú som videl veľakrát. Argumentoval som povinnosťami cestujúceho zakotvenými v prepravnom poriadku a bol som nařčený z nepochopenia textu.
Porotidiskutujúci uvádzali všelijaké argumenty, dokonca vyjadrenie pracovníčky dopravnej komisie MSÚ v Trenčíne. Nikto neargumentoval tým, že ide o interný predpis.
Ak vodič za mnou popisovanej situácie nezastaví, a nikto sa nebude sťažovať, tak nikoho nebude porušenie predpisu "bolieť". A ak sa niekto bude sťažovať, tak je to tvrdenie proti tvrdeniu. Ale skôr ako cestujúci napíše sťažnosť mal by sa veľmi, veľmi zamyslieť nad tým. Viem, že z palubných počítačov sa dá presne vyčítať, to, kedy sa na buse otvorili dvere, kedy vodič danou zastávkou prešiel, atď.
Reakcia na: pavuk #21117:
O interný (dávnejšie sa o ňom písalo aj tu na za.imhd). Pred rokmi som si ho mal možnosť náhodou pozrieť a nepredpokladám, že by sa povinnosť zastaviť na zastávke spojená s umožnením výmeny cestujúcich všetkými dverami zmenila. V opačnom prípade by sa nemuseli zavádzať zastávky na znamenie a ani medzi príkladmi sťažností na oficiálnej stránke DPMŽ by nebolo uvedené "nezastavenie na zastávke".
Chápem, keď sa občas vynechá zastávka, pri meškaní sa tomu aj poteším, ale nechcel by som vtedy byť v koži vodiča. Pohľadom do zrkadla si nemusí byť na sto percent istý či sa ktosi z rôznych príčin (pohybové ťažkosti a pod.) nechystá vstať až po zastavení. Samozrejme, aj cestujúci majú povinnosť včas vystúpiť, no túto možnosť majú len pri zastavení a otvorení dverí. Vždy to bude tvrdenie proti tvrdeniu. A ako dopadne prípadná sťažnosť - ani nečakám, že v prospech vodiča.
V tejto súvislosti sa mi páči nedávno zavedený systém v Nitre, ale tu si ho viem predstaviť až po obnove vozidlového parku, kde sa tlačítka STOP (resp. DVERE) stanú vždy prístupnými.
Reakcia na: Mongolec #21114:
"Na druhej strane, asi aj sami počítajú s tým, že vodiči budú porušovať predpis a na zastávkach bez zrejmého nástupu/výstupu nezastavia." Chcem sa len spýtať o aký predpis ide, ktorý vodiči budú porušovať? Pýtam sa bez snahy zase tu vyvolávať polemiku o veciach, ktoré sa zdajú iným jasné.
Reakcia na: tux #21115:
bez reklamy na casino aj 223.
Z 224 uspesne odstranena reklama iEvolution vratana vsetkych 3 zadnych ECV 🙂
Reakcia na: OBUS #21113:
60 km/h ku Hyze je ešte slušné. Býva aj 40 po Rajeckej cez víkend (nechcem zovšeobecňovať), no výsledkom pomalšej jazdy v tomto prípade nebýva dodržanie časov medzi zastávkami, ale vytvorenie meškania. Dúfam, že pri tvorbách CP nevychádzajú iba zo štatistiky. Na druhej strane, asi aj sami počítajú s tým, že vodiči budú porušovať predpis a na zastávkach bez zrejmého nástupu/výstupu nezastavia. Ako si ináč vysvetliť minútové rozostupy na dlhom úseku od celulózky až po konečnú v Trnovom (v opačnom smere sú v "a" o dve min viac).
Mimochodom, nedávno sa pre Žilinský večerník vyjadril hovorca mesta (keď obhajoval dverové a šírkové kritériá tendra), podľa ktorého sa chcú postupne ďalej znižovať časy medzi zastávkami, tak uvidíme. Ešte stále sú tu tiež adepti na zastávky na znamenie.
Reakcia na: Maykl #21111:
Asi naražas nato, že isiel napriklad ku Hyze a vliekol sa ledva 60. Pomaly ide z dôvodu šetrno-ekonomicko-plytvajuco super jazdnych časov, tak aby ich dodžal sa vleče ako lemra a vikend je extrem. Inak prasliny umelohmotneho stropu v Trolinosoroch vyzeraju ako keby už zacala pracovať lehla konstrukce vozidla. ?
Reakcia na: Maykl #21111:
Takou, akú povoľuje technický stav vozidla, stav vozovky a obmedzenia dané predpismi, či?
Možno trošku nezvyčajná otázka, ale
akou rýchlosťou chodia autobusy napr. smer Brodno, Mojšová Lúčka, Žilinská Lehota a pod. mimo mesta? Sú nejako obmedzené predpismi (ja neviem, napr. mestské usporiadanie interiéru busov by v prípade nehody mohlo byť dosť nebezpečné), vnútornými smernicami?
Reakcia na: tado.g #21109:
Ako je uvedené v katalógu vozidiel, od 1. 7. 2011 je odstavená. Oficiálne nebola ešte vyradená z vozidlového parku DPMŽ.
Jazdí ešte vôbec Karosa B 741 posledná ktorá v žiline ešte ostala 🙂
Reakcia na: MrVain #21107:
Nechapem motor Karosa asi mysleny Liaz motor, alebo každy? GO motora sa nerobi ked je manual? Zvycajne aspom u automobilov motor s automatom ma vasiu zivotnost u autobusov je to naopak? Nastastie že Citelisy si nemohli objednat s manualom. ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.