Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: keksino #22016:
Zvolebnieva sa....
Reakcia na: Dispecer #22014:
Ten návrh existuje už 8 rokov, ale zatiaľ nie sú peniaze a nie ani zrekonštruovaná železničná stanica, s ktorou sa v projekte počítalo.
Reakcia na: Dispecer #22012:
Áno, je. Ale ja som ju nevymyslel.
Reakcia na: CX34 #22011:
Súhlasím, ale táto podmienka, musíš uznať, je zbytočná komplikácia... ?
Reakcia na: Mongolec #22010:
Niekedy sa skôr obávam, že je to len o tom či sa tomu človeku, ktorý poverený tým projektom, chce dosiahnuť výsledok a či je dosť šikovný obísť legislatívu, prípadne zlú legislatívu.
Reakcia na: Mike #22008:
Náhrada dieslových autobusov plynovými nebola zlá myšlienka, ale chýbala mi širšia ponuka možností (hybridy, autobusy na vodík, elektrobusy - aj keď tie ešte v r. 2006 neboli bežne dostupné atď.). Ak sa v novom programovom období budú musieť pre zmenu všetci sústrediť iba na hybridy a nákup plynových vozidiel alebo elektrobusov nebude možný, potom je to podľa mňa chyba.
Reakcia na: Jozef.Novak #22007:
Nie nie sme hlúpy národ. Ale určitá časť je zotročená myšlienkami na to, ako bolo za čias reálneho socializmu. A to ešte dlho potrvá, kým to zpovedomia nášho národa vymizne.
Reakcia na: Mongolec #22006:
No veď to je to, že prečo to bolo celé nastavené tak nešťastne. Náhrada diselových autobusov plynovými bola ok, využili to v BB, TT a PD.
Ale náhrada autobusov trolejbusmi vieme že reálne nie je za súčasného stavu v slovenských mestách možná. Jedine by to bolo logické pri rozvoji trolejbusovej siete, (nahradenie autobusových liniek tbusovými; pričom ale stavbu novej trate a prípadnú novú meniareň by si mestá platili zo svojho..) ktovie či toto tým chceli dosiahnuť..
A potom BB aby naplnila podmienky a mohla nakúpiť nové tbusy za eurofondy autobusy čo mali naviac, začali cielene vypravovať na tbusové linky/služby autobusy a potom ich naozaj nahradili kus za kus. Ale tiež pri troche snahy a (ne)vhodného politického pozadia tento cheat mohol riadiaci orgán prekuknúť a podmienku na nákup tbusov považovať za splnenú iba formálne, ale nie fakticky,.
Od konca reálneho socializmu uplynulo už 25 rokov a ľudia stále veria na veci zadarmo? To sme naozaj tak hlúpy národ, že očakávame niečo zadarmo?
Reakcia na: CX34 #22004:
Možno to niekto vysvetlí odbornejšie, ale v princípe: Eurofondy mohli byť v období 2007 - 2013/15 čerpané prostredníctvom Operačného programu životné prostredie vo všetkých krajoch okrem Bratislavského na náhradu naftových autobusov plynovými autobusmi, trolejbusmi (vrátane duobusov) alebo električkami. Kus za kus. Pred 1-2 rokmi, keď bolo jasné, že balík prostriedkov z európskych fondov bude problém vyčerpať, bolo umožnené čerpať z Operačného programu doprava prostriedky na nákup trolejbusov a električiek. V médiách sa spomínalo, že by túto možnosť mali v tom období dostať všetky mestá s elektrickou trakciou, ale nakoniec z nich nakupujú iba v Bratislave (električky a trolejbusy) a v Košiciach (električky; trolejbusy údajne odmietli).

V ďalšom období od r. 2014 sú podmienky odlišné a z Operačného programu integrovaná infraštruktúra sa otvárajú zaujímavé možnosti. Pred časom som sem dával link na istý strategický materiál - v príspevku #21909.

Čo ma mrzí je, že ak by boli podmienky nastavené inak, dnes sme mohli mať touto formou obnovenú aspoň časť vozidlového parku. Nákup 15 trolejbusov cez úver bol síce potrebný, ale spokojnejšie by sa žilo, ak by tieto vozidlá bolo možné financovať z Eurofondov, čím by mesto ušetrilo milióny. Dúfajme, že nech z nadchádzajúcich komunálnych či neskorších parlamentných volieb vzíde ktokoľvek, nebudú kladené žiadne obštrukcie pri realizácii zamýšľaných projektov.


...
Ešte jeden článok k MHD zdarma:
http://www.igorchoma.sk/moj-nazor/91
Reakcia na: CX34 #22004:
Územie BSK má vlastný operačný program z ktorého snáď všetky projekty týkajúce sa MHD. Zvyšok Slovenska má na to OP Doprava, ktorej podmienky sú/boli nastavené tak, ako boli... ?
Reakcia na: MrVain #22003:
Technické podmienky meniarní, prípadne ich úpravy na čerpacie stanice pre hybridné autobusy neovládam. Ale ak Bratislavský dopravný podnik môže nakúpiť nové trolejbusy z eurofondov, ešte pred zmenou tohto zákona, tak potom nerozumiem prečo tak nemohla urobiť aj Žilina. Samozrejme, veľa ľudí by namietlo, že postavili nové alebo zrekonštruovali niektoré staré trolejbusové trate, a k tomu nakúpili nové trolejbusy, a za financovali to prevažne z eurofondov, ale obmenili bezmála celý vozový park trolejbusov.
Reakcia na: CX34 #22002:
dobíjať hybridy sa da z meniarni, veď v noci nie su vôbec zaťazované
a k tomu čerpaniu eu fondov
myslíte si, že mesto Žilina by nečerpalo eurofondy na nákup nových TR keby mohlo, niekde páni poslanci urobili chybu a nahradiť trolejbus novým trolejbusom sa nedá... teda dá, ale nikto z EU Vám to nepreplatí/prípad v Žiline/
Samozrejme nahrada autobusu za ekologick.dopravu /tzn. autobus za trolejbus/ na to sa EU fondy dajú použiť/Banská Bystrica/
Nakolko sa nedávno zákony zmenili, už by malo byť možné čerpať EUfondy nákup nových trolejbusov aj v Žiline a smozrejme aj v iných mestách
Reakcia na: Dispecer #22001:
Alebo je to len ďalší pekný predvolebný sľub. A malá výhrada - kde budú tie hybridné autobusy tankovať plyn, prípadne dobíjať batérie ? A povedzme, že sa naozaj zvýši počet cestujúcich a DP nebude mať dostatok vozidiel. Samozrejme ich nakúpia z eurofondov (ktoré môžme využívať už šesť rokov, ale zatiaľ sa tak nestalo) čo si však bude vyžadovať modernizáciu vozovne.

Ja osobne by som bol za bratislavský model - nové trolejbusy (autobusy) + rekonštrukcia vozovne z eurofondov, nie len nákup nových autobusov.
Reakcia na: Miro #22000:
On chce dosiahnuť to, aby tí čo dochádzajú z okolia sa presťahovali do Žiliny... ? Presne tak, ako to je v Talline...
Reakcia na: TeBeCe #21996:
Ja si myslím, že ak chce dosiahnuť menej áut v meste, tak by mal dať MHD zadarmo aj pre ľudí dochádzajúcich do práce z okolia, pre ktorých náklady na MHD predstavujú okolo 50% z cestovného, ak musia okrem prímestskej dopravy používať aj MHD.
Reakcia na: Vladimír #21998:
Ja mám pocit, že to vypustenie mestskej časti sa odohralo pri zmene formátu cestovných poriadkov na zastávkach... ?
Reakcia na: HR #21995:
Od 1.10.2014 sa zmenili názvy zastávok:
Jakubská na Zástranie, Stará dedina
Veterná na Na chotári

Zmena je z dôvodu premenovania dotknutých ulíc.

MČ sa z tlačenej formy názvu zastávok vypustila len nedávno (rok? dva?), hádam niekto miestny bude vedieť presnejšie.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.