Niekedy sa skôr obávam, že je to len o tom či sa tomu človeku, ktorý poverený tým projektom, chce dosiahnuť výsledok a či je dosť šikovný obísť legislatívu, prípadne zlú legislatívu.
Náhrada dieslových autobusov plynovými nebola zlá myšlienka, ale chýbala mi širšia ponuka možností (hybridy, autobusy na vodík, elektrobusy - aj keď tie ešte v r. 2006 neboli bežne dostupné atď.). Ak sa v novom programovom období budú musieť pre zmenu všetci sústrediť iba na hybridy a nákup plynových vozidiel alebo elektrobusov nebude možný, potom je to podľa mňa chyba.
Nie nie sme hlúpy národ. Ale určitá časť je zotročená myšlienkami na to, ako bolo za čias reálneho socializmu. A to ešte dlho potrvá, kým to zpovedomia nášho národa vymizne.
No veď to je to, že prečo to bolo celé nastavené tak nešťastne. Náhrada diselových autobusov plynovými bola ok, využili to v BB, TT a PD.
Ale náhrada autobusov trolejbusmi vieme že reálne nie je za súčasného stavu v slovenských mestách možná. Jedine by to bolo logické pri rozvoji trolejbusovej siete, (nahradenie autobusových liniek tbusovými; pričom ale stavbu novej trate a prípadnú novú meniareň by si mestá platili zo svojho..) ktovie či toto tým chceli dosiahnuť..
A potom BB aby naplnila podmienky a mohla nakúpiť nové tbusy za eurofondy autobusy čo mali naviac, začali cielene vypravovať na tbusové linky/služby autobusy a potom ich naozaj nahradili kus za kus. Ale tiež pri troche snahy a (ne)vhodného politického pozadia tento cheat mohol riadiaci orgán prekuknúť a podmienku na nákup tbusov považovať za splnenú iba formálne, ale nie fakticky,.
Možno to niekto vysvetlí odbornejšie, ale v princípe: Eurofondy mohli byť v období 2007 - 2013/15 čerpané prostredníctvom Operačného programu životné prostredie vo všetkých krajoch okrem Bratislavského na náhradu naftových autobusov plynovými autobusmi, trolejbusmi (vrátane duobusov) alebo električkami. Kus za kus. Pred 1-2 rokmi, keď bolo jasné, že balík prostriedkov z európskych fondov bude problém vyčerpať, bolo umožnené čerpať z Operačného programu doprava prostriedky na nákup trolejbusov a električiek. V médiách sa spomínalo, že by túto možnosť mali v tom období dostať všetky mestá s elektrickou trakciou, ale nakoniec z nich nakupujú iba v Bratislave (električky a trolejbusy) a v Košiciach (električky; trolejbusy údajne odmietli).
V ďalšom období od r. 2014 sú podmienky odlišné a z Operačného programu integrovaná infraštruktúra sa otvárajú zaujímavé možnosti. Pred časom som sem dával link na istý strategický materiál - v príspevku #21909.
Čo ma mrzí je, že ak by boli podmienky nastavené inak, dnes sme mohli mať touto formou obnovenú aspoň časť vozidlového parku. Nákup 15 trolejbusov cez úver bol síce potrebný, ale spokojnejšie by sa žilo, ak by tieto vozidlá bolo možné financovať z Eurofondov, čím by mesto ušetrilo milióny. Dúfajme, že nech z nadchádzajúcich komunálnych či neskorších parlamentných volieb vzíde ktokoľvek, nebudú kladené žiadne obštrukcie pri realizácii zamýšľaných projektov.
Územie BSK má vlastný operačný program z ktorého snáď všetky projekty týkajúce sa MHD. Zvyšok Slovenska má na to OP Doprava, ktorej podmienky sú/boli nastavené tak, ako boli... ?
Technické podmienky meniarní, prípadne ich úpravy na čerpacie stanice pre hybridné autobusy neovládam. Ale ak Bratislavský dopravný podnik môže nakúpiť nové trolejbusy z eurofondov, ešte pred zmenou tohto zákona, tak potom nerozumiem prečo tak nemohla urobiť aj Žilina. Samozrejme, veľa ľudí by namietlo, že postavili nové alebo zrekonštruovali niektoré staré trolejbusové trate, a k tomu nakúpili nové trolejbusy, a za financovali to prevažne z eurofondov, ale obmenili bezmála celý vozový park trolejbusov.
dobíjať hybridy sa da z meniarni, veď v noci nie su vôbec zaťazované
a k tomu čerpaniu eu fondov
myslíte si, že mesto Žilina by nečerpalo eurofondy na nákup nových TR keby mohlo, niekde páni poslanci urobili chybu a nahradiť trolejbus novým trolejbusom sa nedá... teda dá, ale nikto z EU Vám to nepreplatí/prípad v Žiline/
Samozrejme nahrada autobusu za ekologick.dopravu /tzn. autobus za trolejbus/ na to sa EU fondy dajú použiť/Banská Bystrica/
Nakolko sa nedávno zákony zmenili, už by malo byť možné čerpať EUfondy nákup nových trolejbusov aj v Žiline a smozrejme aj v iných mestách
Alebo je to len ďalší pekný predvolebný sľub. A malá výhrada - kde budú tie hybridné autobusy tankovať plyn, prípadne dobíjať batérie ? A povedzme, že sa naozaj zvýši počet cestujúcich a DP nebude mať dostatok vozidiel. Samozrejme ich nakúpia z eurofondov (ktoré môžme využívať už šesť rokov, ale zatiaľ sa tak nestalo) čo si však bude vyžadovať modernizáciu vozovne.
Ja osobne by som bol za bratislavský model - nové trolejbusy (autobusy) + rekonštrukcia vozovne z eurofondov, nie len nákup nových autobusov.
Ja si myslím, že ak chce dosiahnuť menej áut v meste, tak by mal dať MHD zadarmo aj pre ľudí dochádzajúcich do práce z okolia, pre ktorých náklady na MHD predstavujú okolo 50% z cestovného, ak musia okrem prímestskej dopravy používať aj MHD.
Od 1.10.2014 sa zmenili názvy zastávok:
Jakubská na Zástranie, Stará dedina
Veterná na Na chotári
Zmena je z dôvodu premenovania dotknutých ulíc.
MČ sa z tlačenej formy názvu zastávok vypustila len nedávno (rok? dva?), hádam niekto miestny bude vedieť presnejšie.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.