Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Anaer #13202:
Prepojenie mesta so západnou časťou sa riešilo už v minulých rokoch, lebo na Závodskej ceste sa vytváral dopravný lievik a situácia bola neúnosná. Doprava sa ešte zhoršila po uzatvorení niektorých ulíc z Rajeckej cesty do priemyselnej zóny na Kamennej ulici. Jedným z riešení, ktoré plánovalo bývalé vedenie mesta, bolo aj prepojenie Rázusovej ulice. Bývalé vedenie DPMŽ plánovalo v uvedenom úseku postaviť trolejbusovú trať z Hurbanovej ulice, a tým vyriešiť aj problém výjazdu trolejbusov z Priemyselnej ulice na Závodskú, navyše by sa získalo aj paralelné napojenie trolejbusového depa na trolejbusovú sieť. Plánovalo sa aj presmerovať bývalá trolejbusová linka č. 1 (VL – Centrum – Starý cintorín – Kvačalova, DP). Situácia je však taká, že harmanovské vedenie zamietlo prepojenie Rázusovej ulice a nové vedenie DPMŽ neuvažuje so žiadnym ďalším rozširovaním trolejbusovej dopravy. ÚHA sa vyjadril, že bude hľadať iné riešenie ako prepojenie Rázusovej, ktoré však, to zatiaľ za deväť mesiacov nepredstavil a myslím si, že ani nepredstaví. Prepojenie západnej časti s centrom sa bude musieť riešiť, lebo mesto sa má rozširovať týmto smerom (sídelný útvar Pod Hradiskom). Po rozkliknutí priloženého odkazu vidieť na Územnom pláne Žiliny prirodzené prepojenie z centra cez Rázusovu na Kvačalovu ulicu, ktoré bolo zamietnuté.
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=400
Ked sme pri tej L27 a jej trase, nevie niekto nieco blizsie o moznom termine vybudovania uz davno planovaneho cestneho premostenia Razusovej ulice ponad Estakadu, co by velmi pomohlo skratit cas cesty na Hajik a do Lahkeho Priemyslu z centra pre MHD i IAD? potiahnut tadial aj aj trolejove vedenie a problem Zavodska/Priemyselna je trochu odlahcenejsi, nie? zrejme by vsak trebalo potom poriesit krizovatku pri Ev.kostole semaformi...a nove spojenie Hajika s centrom je na svete, napriek stupaniu/klesaniu nad obyt.sub .Kvacalova, o ktorom neviem, ci je pre A/Tbus v normach...
Reakcia na: Valec #13191:
Ja si nemyslím že by si ľudia na túto linku zvykli kvôli tarife. Nemyslím si že 1 SK by rozhodla o tom, na ktorú linku nastúpia. Bolo by to preto, lebo by sa vyhli zápcham. Cesta by sa im skrátila na 1/2. Navyše zastávka je od školy pár metrov. Túto linku by s najväčšou pravdepodobnostou využívali študenti Veľkej Okružnej. Je síce pravda, že by sa uvoľnili trolejbusové linky, ale na druhej strane by to bol prínos a verím že by sa do MHD vrátilo pár ľudí, ktorí MHD necestujú. Nie je pravda že študenti sú automaticky odkázaní na cestu MHD. Koľko žiakov chodí do školy pešo, bicyklom, s rodičmi autom, v niektorých prípadoch aj vlastným autom.
Reakcia na: Valec #13180:
Prepáč ale týmto si si u mna reputáciu nevylepsil. Dost co DPMZ bojuje s nedostatkom cestujucich a vidime prečo (cela Zilina upchata autami), tak ty mas este takýto nazor? Dost nezvycajne a dost spinave...Aby sme sa nedockali trolejbusov jazdiacich na prazdno tak zrusime to co by ludom vyhovovalo.

Inak zaujímavý napad s tým predlzenim z Kvacalovej na Hajik. Pozdravujem autora.
Reakcia na: Michal2 #13197:
Tipoval by som asi odpredaj do srotu, ale tazko povedat...moznoze niekde v mensom meste Slovenska je mozne sa s nimi stretnut...

btw...mohli by ste do evidencie pridat ex. zlinsky trolejbus 338...uz je precislovany na 246 a je pripranevy vyjst do ulic...

Inak...mohol by niekto objasnit, ako by to mohlo byt v pripade klbakov na 31, keby bola potiahnuta na Hajik? Bolo by zlucitelne s KIO-u taketo vozy nasadzovat?
Reakcia na: Valec #13196:
Odpredaj 92 bol uskutočnený v roku 2004. Tento rok boli v marci odpredané vozidlá 44, 76 a 90 a v auguste 34 a 60. Čo sa s nimi stalo daľej neviem.
Reakcia na: Pišta #13194:
Tak, tak. #92 skončila na istú dobu ako TESCO bus v PB, ale veď to bolo už aspoň 2 roky dozadu.
Reakcia na: Valec #13181:
čo som videl, tak na Spanyolovej na delení vetiev Solinky/Vlčince (z mesta) a aj na Hálkovej v smere do depa (tiež od mesta). Či sú aj inde, som si zatiaľ nevšimol...
Reakcia na: Michal2 #13193:
busom č.92 už DPMŽ pár rokov nedisponuje... Pamätám si ho ešte z čias dávno minulých z linky 21. Takže sa jedná určite o nejaký iný bus...
Musím sa ospravedlniť za informácie o vozidle 99. Stále sa nachádza v dielňach, ale nepracuje sa na ňom. Chybu spravil informátor, ktorý si zamenil 92 s 99. Takže GO v DPMŽ a následný odpredaj sa týka 92. Ešte raz sa ospravedlňujem.
Reakcia na: 14tr #13187:
Själavrak, v tomto sa prikláňam ku Valcovmu riešeniu, zdá sa mi schodnejšie aj lacnejšie, teda normálny trvalý a samozrejme väčší kruhový objazd na Závodskej, tak, aby mohli trolejbusy z Hájika odbočiť do depa. Tvoj návrh má ešte jeden háčik, o ktorom, uznávam, nemusíš vedieť: Totiž Kvačalova cesta ešte dnes nie je majetkovo vysporiadaná, teda je postavená na súkromných pozemkoch občanov, ktorí tam majú svoje domy. Stavba trolejov by určite predpokladala aj kúpu týchto pozemkov, pretože po zlých skúsenostiach nepredpokladám, že by majitelia pozemkov, ako účastníci stavebného konania, povolili na svojich parcelách takúto stavbu. Inak, pre zaujímavosť, rovnako je to aj s cestou Pod Vinicou (teraz tadiaľ chodí L27). Tam tiež cestu jednoducho postavili v súkromných záhradách občanov, ktorí za tieto pozemky platia daň z nehnuteľnosti.
Reakcia na: Kvacalova23 #13185:
Myslel som to tak, že ak v škole začína vyučovanie o 8:00, aby spoj autobusovej linky nemal odchod z Hájika o 7:40 (príchod na Rázusovu o 7:50) ale 7:30 (na Rázusovej o 7:40). Ak by to bola linka 31, pracujúci by to stihli na ôsmu aj ku hyperTESCU (príp. až do Celulózky-§ a študentom by sa lepšie oplatilo ísť až o 7:37 trolejbusom L16. Hádam nechceš, aby trolejbusy na Hájiku vystriedali autobusy len preto, že je to tarifne kratšie.

Re #13186 S499.1023: ? Ja som tú tarifu nevymyslel a ani nezaviedol. Ešte je jedna možnosť, zriadiť zastávku len-tak niekde v poli len preto, aby sme posunuli hranicu pásma. ?

Re #13187 14tr: Ťahať trolej len kvôli manipulačným jazdám je nezmysel, najmä ak existuje iná možnosť (v súčasnosti objazd mestom, príp. úplný trolejový kruháč na Rondli). Navyše nevidím v tejto trase žiaden význam pre Hájičanov keďže by aj tak viedla k tomu istému lieviku na Závodskej.
Reakcia na: milan005 #13188:
minimálne ako manipulačná trať by sa to hodilo a uľahčilo by dopravovanie trolejbusov na Hájik a aj v trasovaní by ponúklo zaujímavé spojenie navyše.
Reakcia na: milan005 #13188:
Možno som zle videl lebo v tom *.pdf to je zle vidno, mi blbol zoom. Ale tu na imhd.sk je to v pohode
Reakcia na: Själavrak #13182:
na linke 5 isto neni interval 10 min. to si sa asi sekol, ani za najvacsej slavy DPMZ tam nebol taky interval ? a o tej TB trati na Hajik uz hovoril Juraj a spominal nieco akoze je tam velke stupanie co myslim ze je blbost. ale myslim ze je blbost stavat na tak male sidlisko dalsiu trat. ja by som navrhoval tahat autobusy na Hajik len pocas spicky, aby v sedle a cez vikend zabezpecovali dopravu skor TB pretoze ak sa nemylim je vtedy elektrina lacnejsia a viac sa to oplati. zaroven ked by pomahala l. 31 pocas spicky nebolo by potrebne tolko vozidiel na TB dopravu a tym by sa riesil aj nedosdostatok vozidiel.
Reakcia na: Själavrak #13183:
S tým plne súhlasím lebo trolejbusy, ktoré majú zjazd, tak by nemuseli obchádzať celé mesto, ušetrili by sa kilomete a tiež by na Hájik mohli potiahnuť 1.
Reakcia na: Valec #13180:
Ďalší "prínos" spravodlivej tarify? Plánovité nastavenie parametrov dopravy tak, aby bol substrát odradený, to už je na mňa moc...
Reakcia na: Valec #13180:


Jedinou možnosťou by bolo nastavenie odchodov tak, aby neboli pre študentov veľmi zaujímavé (nenačasovať na začiatok vyučovania). /// Tejto vete absolútne nerozumiem. To môžem rovno napísať, že začnem ťahať linky po 20,00 s 5 minútovým intervalom a linky jazdiace cez špičku úplne zruším. Linky sa stanú neatraktívne a nebudú preplnené.

Ak by došlo k takejto pozitívnej zmene že L.27 alebo 31 začali chodiť na Hájik určite by to do vozidiel pritiahlo viacero ľuďí, taktiež aj študentov. V prípade veľkého záujmu by mohol DPMŽ nasadiť kľb alebo zhustiť interval. Hájičania by takúto možnosť určite privítali, boli by radi, že nemusia každodenne čakať v kolónach v Zavodi.
Reakcia na: Valec #13180:
Ano...s tou 31 si myslim, ze Simkoslav trafil klinec po hlavicke... ?

V pripade vyssieho kapacitneho vytazenia a zaujimaveho intervalu si dovolim tvrdit, ze by bolo celkom zaujimave na dane spoje nasadit aj klbove vozy z KIE...myslim si, ze v spicke by takato alternativa bola mozna. V Mojsovej Lucke nemaju klbaky absolutny problem vytocit sa a relativne by vacsina spojov linky 31 mohla aj na Hajiku zacinat (podobne ako byvala linka 30 z Hajika do Vrania).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.